شناسهٔ خبر: 30739163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

علیخانی با مسئول دفتر آیت الله جوادی آملی در ساری دیدار کرد

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز(یکم بهمن) با مسئول دفتر مرجعیت فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته در ساری دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «محمود علیخانی» سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران امروز( یکم بهمن) با حضور در دفتر مرجعیت فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته با حجت الاسلام «حسن قلی پور» مسئول دفتر این مرجع علیقدر دیدار و گفتگو کرد.

 

حجت الاسلام «محمود علیخانی» به فعالیت یک هزار و 132کانون فرهنگی هنری در سطح استان اشاره و تصریح کرد: تاکنون بیش از یکصد هزار نفر از کانون های فرهنگی هنری دیارعلویان در سامانه پرتال جامع آمار و اطلاعات کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ‌سجا‌ نام نویسی کردند و اغلب افرادی که در این کانون‌ها فعالیت دارند جوانان پرشور، متدین و انقلابی هستند که بدون چشم داشتی برای اسلام و انقلاب زحمت می کشند .

 

سرپرست ستادهماهنگی و نظارت برکانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران به فعالیت 290کتابخانه عمومی و 176کتابخانه باز در مساجد استان اشاره کرد و یادآورشد: طرح کتابخوانی 40مسجد 40کتاب با عنوان شنبه های کتاب«خوانش و معرفی کتاب بین دونماز مغرب و عشا» در مساجد استان در حال اجرا است.

 

حجت الاسلام علیخانی از اجرای گروه سرود یکهزار و 600نفره در 12بهمن سالجاری و برگزاری همایش بانوی فجربه همراه تجلیل از 40بانوی نخبه مسجدی و انقلابی به مناسبت چهل سالگی انقلاب اسلامی خبر داد.

 

وی با بیان اینکه سرانه فرهنگی به واسطه طرح های ارائه شده از کانون های فرهنگی هنری و ارائه گزارش عملکرد کانون ها در مناسبت های ملی و مذهبی و همچنین تعداد اعضا ثبت شده در سجا، به کانون های مساجد اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: امام جماعت مسجد فصل الخطاب در همه فعالیت های مسجدی است.

 

حجت الاسلام «حسن قلی پور» نیز درسخانی ضمن گرامیداشت مرحوم فاضل رئیس فقید حوزه علمیه فیضیه مازندران، اظهار کرد: مرحوم فاضل عالم و زاهد بودند و شاگردان بیشماری در مکتب ایشان تربیت شده اند.

 

مسئول دفتر مرجعیت فقیه اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دامت برکاته به آغاز فعالیت این دفتر از آذرماه سالجاری در مرکز مازندران اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی از بعد دینی و علمی در تاریخ بی نظیر هستند و تلاش داریم مرکز تحقیقات پژوهشی باستناد آثار معظم له در ساری ایجاد شود.

 

وی افزود: همچنین برپایی نمایشگاه اسراء ویژه آثار این مرجع عالیقدر نظیر نمایشگاه قم، در مرکز مازندران در دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش شبستان، دفتر این دانشمند برجستهٴ معاصر و مفسر ژرف انديش قرآن كريم 29آذرماه سالجاری در مکان ساری-بلوارپاسداران-خیابان بهار-کوچه 2 بازگشایی شده است.

 

نظر شما