شناسهٔ خبر: 30738148 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار قزوین:

تراموای شهری و متروی هشتگرد به قزوین پیگیری شود

علی فرخزاد در جلسه کارگروه قطار شهری قزوین: تراموای شهری و متروی هشتگرد به قزوین ازجمله طرح هایی است که باید در راستای کاهش ترافیک پیگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه کارگروه قطار شهری با موضوع بررسی قرارداد مطالعات اولیه قطار برقی سریع السیر قزوین به هشتگرد و کرج در استانداری برگزارشد گفت: اجرای تراموا برای کاهش ترافیک و ادامه مترو هشتگرد به قزوین از طرح های اولویت دار استان قزوین است که باید عملیاتی شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین تاکیدکرد: طرح تراموای شهری باید جامع و متناسب با نیاز روز باشد.

فرخزاد گفت: یکی از رویکردهای ما کاهش ترافیک درون شهری و کمک به محیط زیست است و هر طرحی در این راستا مورد حمایت استانداری و شهرداری قرار می گیرد.

وی بیان کرد: طرح تراموای شهری و مترو از حدود 10 سال گذشته مطرح شده و امروز نیاز است تا مطالعات به روز شده و نیازهای جدید هم در آن دیده شود تا طرح جامع باشد.

معاون عمرانی استاندار قزوین یادآورشد: در خصوص تراموا لازم است یک جلسه داشته باشیم و از ظرفیت موجود استفاده کنیم تا کارها شتاب گیرد.

وی اظهارداشت: در کوتاه مدت لازم است حداکثر تا سه ماه آینده سیستم اتوبوسی در داخل شهر راه اندازی شود تا بطور آزمایشی بتوانیم مسیر تراموا را هم در جابجایی ها ارزیابی کنیم.

فرخزاد اضافه کرد: طرح مترو قزوین به هشتگرد هم در شورای ترافیک باید مطرح شود و موضوع تراموا هم در دستور کار قرار گیرد.

وی اذعان کرد: با اجرای طرح سبزه میدان شرایط کنونی به گونه ای است که همراهی مردم بیشتر شده و می توانیم برای پیاده راه خیابان امام و خیام هم تصمیم گیری کنیم.

پیرمرادی مدیر کل دفتر فنی استانداری و جمعی از مدیران شهری قزوین نیز در این جلسه حضورداشتند.

معاون عمرانی استاندار قزوین21

 

نظر شما