شناسهٔ خبر: 30738118 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مواد غذایی که سلامت شما را تضمین می‌کنند+ اینفوگرافی

یک بشقاب غذای سالم باید حاوی مواد امگا ۳ و چربی‌های ضروری باشد به همین دلیل افراد نباید روغن کنجد، آفتابگردان و ذرت را از بشقاب غذایی خود حذف کنند.

صاحب‌خبر -

موادی که سلامتی افراد را تضمین می کند+ اینفوگرافیبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، یک بشقاب غذای سالم حاوی میوه، سبزی تازه، غلات و پروتئین‌های سالم است.

مصرف میوه‌های رنگی به دلیل دارا بودن مواد آنتی اکسیدانی، ضد سرطان هستند، همچنین بهتر است مصرف غلات مثل نان‌های سبوب دار، برنج قهوه‌ای، ماکارونی در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود.

یک بشقاب سالم حاوی منابع پروتئین مانند ماهی، حبوبات، آجیل ماکیان است و بشقاب غذایی را نباید از  سوسیس، کالباس و مواد پرچرب پر کرد.

مواد حاوی  امگا3 خاصیت ضد التهابی دارند و برای رژیم‌های غذایی سالم بسیار مفید هستند و به همین دلیل بهتر است موادی مانند گردو، سویا، بذر کتان و روغن کانولا از بشقاب غذایی حذف نشود زیرا اینگونه مواد تنظیم کننده سیستم ایمنی و در درمان بیماری‌هایی مانند آرتریک مؤثر هستند.

یک بشقاب غذای سالم باید حاوی مواد امگا ۳ و چربی‌های ضروری باشد به همین دلیل افراد نباید  روغن کنجد، آفتابگردان و ذرت را از بشقاب غذایی خود حذف کنند.

افراد  باید به طور میانگین روزانه ۸ لیوان آب مصرف کنند که در این میان  نوشیدن شیر کم چرب و  آبمیوه طبیعی به میزان یک لیوان در روز می‌تواند در کنار یک بشقاب غذای سالم توشیه می‌شود.

موادی که سلامتی افراد را تضمین می کند+ اینفوگرافی

انتهای پیام /

نظر شما