شناسهٔ خبر: 30738116 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

رئیس دانشگاه یاسوج:

ارتباط سیستماتیک صنعت با دانشگاه از ملزومات امروز کشور است

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای زمینه‌سازی برای ارتباط بیشتر اجتماع‌نخبگانی با یکدیگر، اطلاع از تسهیلات و حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان و تسهیل مسیر فعالیت و اثرگذاری اجتماع نخبگانی در اقلیم خود، نشست اجتماعات نخبگانی کهگیلویه‌وبویراحمد با حضور رؤسای بنیاد نخبگان استان و دانشگاه یاسوج و جمعی از دانشگاهیان، محققان، مستعدان‌برتر و مخترعان‌برگزیده برگزار شد. 

در این نشست، عریان؛ رئیس دانشگاه یاسوج با اشاره به لزوم گسترش ارتباط دانشگاهیان و مخترعان با بنیاد نخبگان استان و نقش این مهم در گسترش فرهنگ نخبگانی، ارتقاء سطح علمی و پژوهشی دانشگاه یاسوج را امری ضروری توصیف کرد.

وی با اشاره به نقش مهم صنعت در عملیاتی‌شدن ایده‌ها و طرح‌های نخبگانی، تصریح کرد: برقراری ارتباط سیستماتیک با صنعت امری است که می‌تواند زمینه‌ساز گسترش علم و فناوری و نهادینه‌شدن فرهنگ نخبگانی در استان شود؛ البته این موضوع از چالش‌های قدیمی کشور است و در سال‌های اخیر تمهیداتی خوبی نیز برای آن اندیشیده شده است.

رئیس دانشگاه یاسوج، مهارت‌آموزی در عرصه‌های عملیاتی را یکی از ملزومات امروز جامعه به خصوص قشر دانشجو دانست و اظهار داشت: راه اندازی مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه یاسوج یکی از اقداماتی است که برای نیل به این هدف انجام شده است و انتظار می‌رود دانش‌آموختگان خاصه افرادی که عضو هیئت‌علمی دانشگاه هستند نیز در این راستای فعالیت کنند.

عریان تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌های بسیاری با مراکز صنعتی کشور بسته شده است و علاوه بر آن، به زودی استارت‌آپ‌ها نیز در دانشگاه یاسوج کار خود را آغاز خواهند کرد.

در بخش دیگری از این نشست، سید حمدالله اکوانی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان کهگیویه‌وبویراحمد گفت: جلب مشارکت استعدادهای‌برتر و نخبگان و بهره‌مندی از ایده‌ها و نظرات آنان در تصمیم‌سازی‌ها و کمک به حرکت مستعدان‌برتر در مسیر نخبگی، از اهداف برگزاری این قبیل نشست‌ها است.

وی افزود: در این نشست‌ با ایجاد پیوند میان اجتماعات نخبگانی و کمک به تبادل اطلاعات، تجارب و ایجاد زمینه‌های همفکری میان اجتماعات نخبگانی و سطوح مختلف مدیریتی استان،  مشارکت نخبگان در امور مسئله‌شناسی دستگاه‌های اجرایی میسر می‌شود.

لازم به ذکر است، مشارکت دانشگاه و نخبگان در بخش‌های مختلف به ویژه آموزش‌های آزاد دانشگاه؛ پذیرش ایده‌های اجتماعات نخبگانی در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه برای حمایت و پشتیبانی بیبشتر، از موارد مهم مطرح شده در این نشست بود.

 

نظر شما