شناسهٔ خبر: 30738036 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سری سوم کمک‌های مالی قطر بعد از کارشکنی‌ اسرائیلی‌ها به غزه می‌رسد

71592

پس از اینکه رژیم صهیونیستی روند پرداخت حقوق‌ کارمندان غزه را به تاخیر انداخت، رئیس کمیته قطر در بازسازی غزه از انتقال سری سوم کمک‌های مالی این کشور به غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد العمادی، رئیس کمیته قطر در بازسازی غزه اعلام کرد، سری سوم پرداخت این حقوق‌ها به مبلغ ۱۵ میلیون دلار روز چهارشنبه به غزه منتقل می‌شود، پرداخت حقوق‌ها این بار مانند دو دفعه گذشته توسط خودش صورت نخواهد گرفت و برای این کار سیستم جدیدی طراحی شده است. العمادی درباره جزئیات این سیستم اظهارنظری نکرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، العمادی گفت، دولت رژیم صهیونیستی به دلیل تظاهرات‌های بازگشت و تنش در مرزها پرداخت حقوق‌ها را به تاخیر انداخت، زیرا توافق موجود در این‌باره به عدم وجود تنش مشروط بود به هر حال این رژیم روز جمعه با پرداخت سومین حقوق‌ها موافقت کرد.

وی ادامه داد، قطر از طریق خرید برق با حجم بالا از اسرائیل، توزیع آن در غزه و گرفتن بهای آن از فلسطینیان، پروژه برق ۸۰ میلیون دلاری را با هدف اجرایی شدن، تحت فشار قرار خواهد داد؛ پروژه‌ای که می‌تواند برق غزه را به طور موثر مدیریت کند.

العمادی درباره پروژه مذکور گفت: بودجه این پروژه را تامین خواهیم کرد اما من خواستار تضمین نظارت بر استفاده از برق هستم تا از بازگشت بودجه‌ای که برای این امر اختصاص می‌یابد، اطمینان حاصل کنم. قطر در چارچوب پروژه احداث نیروگاه و شبکه برق‌رسانی برای پایان دادن به نیاز به محموله‌های سوخت پرهزینه تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام

مترجم: رویا معصومی

دبیر: زهرا موسوی

برچسب‌ها:

نظر شما