شناسهٔ خبر: 30738031 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

وزارتخانه هم می‌خواهد انتخابات سریعتر برگزار شود

واکنش داوری به حضور پیشکسوت بوکس در والیبال!

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: همه در تلاش هستیم که زودتر انتخابات برگزار شود؛ اما اگر استان ها سرپرست داشته باشند، حق رای از آنها گرفته خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، افشین داوری که کمتر از ۲ ماه از حضورش در فدراسیون والیبال می گذرد، این روزها به شدت درگیر برنامه ریزی برای مسابقات ملی در سال آینده و البته روزهای پایانی لیگ برتر امسال است.


در ۶ ماهه اول سال ۹۸ تیم های ملی والیبال در رده های سنی مختلف باید در رقابت های آسیایی و جهانی شرکت کنند. از سوی دیگر برگزاری انتخابات فدراسیون هم به یک دغدغه بزرگ برای اهالی والیبال تبدیل شده است.


سرپرست فدراسیون والیبال با رادیو تهران گفت و گویی را پیرامون مسائل روز این رشته انجام داد. در ادامه مشروح صحبت های افشین داوری را می خوانید.


سال پرحجم و سنگینی در پیش داریم


هم اکنون در تمامی مقاطع سنی لیگ های کشوری در حال برگزاری است که همه چیز هم طبق روال و روان پیش می رود. لیگ برتر بزرگسالان هم که در بالاترین سطح و با نظم خوبی در حال پیگیری است. ما در ۶ ماه نخست سال ۹۸ برنامه پرحجم و سنگینی را داریم که دارای مسابقات آسیایی و جهانی در رده های سنی مختلف است. در تیم های نوجوانان و جوانان که از قبل کادرفنی آنها مشخص بوده و مربیانشان فعال بودند، برنامه ها به فدراسیون ارائه شده است تا اردوها و اعزام برون مرزی آنها را ساماندهی کنیم. برابر تقویم پیش می رویم تا سال موفقی را بتوانیم رقم بزنیم.


کولاکوویچ برای پلی آف برمی گردد


برای تیم ملی بزرگسالان هم با کولاکوویچ نشست هایی را برگزار کردیم. همانطور که قبلا گفتم، به خاطر متمم قرارداد یا توافقنامه ای که از قبل امضا شده بود، باید با این مربی ادامه کار می دادیم. همچنین با دستیاران خارجی کولاکوویچ هم ادامه خواهیم داد. سرمربی تیم ملی از اواخر بهمن برای مرحله پلی آف در تهران حاضر می شود تا بازی ها را از نزدیک تماشا کند.


باید توقع والیبالی ها را برآورده کنیم


تیم ملی برای لیگ ملت های ۲۰۱۹ و همچین مسابقات ورودی المپیک آماده خواهد شد. رقابت های دیگری هم داریم که باید طبق برنامه ریزی کادرفنی پیشس برویم. کادرفنی ۲۵ بازیکن را گزینش کرده و اسامی اش را به ما داده است. فدراسیون هم پشتیبانی خود را خواهد داشت تا بتوانیم توقعات اهالی والیبال و علاقه مندان به این رشته را برآورده کنیم.


مجبوریم انتخابات را سال آینده برگزار کنیم


اینکه می گویند انتخابات فدراسیون والیبال را به سال بعد موکول کردند، درست نیست. من همین الان می گویم اگر بخواهیم ثبت نام انجام دهیم، ۱۰ روز کاری به طول می انجامد. یک هفته کاری نیاز است مستندات کاندیدا با لحاظ فنی چک شود. ۴۵ روز برای احراز صلاحیت کاندیدا نیاز است و ۱۰ روز هم زمان می برد دعوت نامه مجمع برای اعضای مجمع ارسال شود. ناخودآگاه ما مجبوریم سال آینده انتخابات را برگزار کنیم.


اول باید بلاتکلیفی استان ها برطرف شود


الان فدراسیون های دیگر مثل هندبال و ناشنوایان که ثبت نام کاندیدا هم انجام شده، انتخاباتشان مگر برگزار شده است؟ مشکل بازنشستگی روسای هیات های استانی و بلاتکلیف بودن برخی دیگر از آنها به این زودی حل نمی شود. من از روزی که آمدم، ۲، ۳ مجمع انتخاباتی استانی برگزار کردم. همه در تلاش هستیم که زودتر انتخابات برگزار شود؛ اما اگر استان ها سرپرست داشته باشند، حق رای از آنها گرفته خواهد شد. نیت وزارت ورزش هم این است که در کوتاهترین زمان این پروسه طی شود.


پیشکسوت بوکس دخالتی در والیبال ندارد


من قبل از حضور در فدراسیون والیبال حدود ۶ ماه سرپرست فدراسیون بوکس بودم. آقای اردلان از پیشکسوتان این رشته است و به من لطف دارد. آن روز هم که با کولاکوویچ جلسه داشتیم، ایشان میهمان من بود. در واقع اردلان دوست من است و دخل و تصرفی در والیبال ندارد.

نظر شما