شناسهٔ خبر: 30737837 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همزمان با بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب

تمام نهادها کارنامه چهل ساله خود را در نظام جمهوری اسلامی ارایه می دهند

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی از ارایه کارنامه چهل ساله تمامی نهادها و ارگان ها در چهل سالگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، «نصرالله لطفی» در نشست خبری با اصحاب رسانه در مورد تشریح برنامه های کلان ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب کارنامه چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط تمام دستگاه ها و نهادها اعلام می شود. این کار در محدوده ماموریتی یک یا دو نهاد تعریف نشده و تمام نهادها و ارگان ها، تشکل های مردمی، قوای سه گانه همه با هم هر آنچه که در چهل سال از دستاوردهای بی بدیل نظام مقدس دینی اسلامی دارند را به جامعه انتقال می دهند.

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: بیش از 85 درصد جمعیت کشور ما افرادی هستند که در دوره انقلاب یا متولد نشدند و یا در سنین 4 و 5 سالگی بودند و بیش از 50 درصد جمعیت کشور ما در سنین زیر 30 سال هستند که دوران دفاع مقدس را درک نکرده و تمام اطلاعات آنها از فیلم و عکس های آن دوران است.

 

لطفی خاطرنشان کرد: امروز دشمن از عدم آگاهی سوء استفاده می کند و درصدد تطهیر نظام طاغوتی و تحریف دستاوردهای بی بدیل نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی ادامه داد: اما امروز ایران قدرت فرامنطقه ای شده است و سیاستمداران بزرگ دنیا تحول جهانی را بدون در نظر گرفتن قدرت ایران نمی توانند بررسی کنند و کار به جایی رسیده است که نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در نشست گروه منافقین در فرانسه می گوید باید کاری کنیم که ملت ایران چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شان را نبینند.

 

لطفی یادآور شد: مسئله مهم این است که در شرایط تحریم های ناجوانمردانه دشمنان و شرایط اقتصادی جامعه باز هم با شور و نشاط به دنیا و به خصوص به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی ثابت می کنیم که چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را برگزار می کنیم و به کوری چشم آنها با شعار افتخار به گذشته، امید به آینده آن را جشن می گیریم.

 

لطفی اظهار کرد: گستره تاثیر و نفوذ حوادث و اتفاقاتی که برخی ایام را به سایر اوقات برجسته می کند ایام الله دهه فجر را به دلیل الهام بخش بودن برای مردم و سایر ملل جهان دهه نمایش شکوه و عظمت حقیقی انقلاب اسلامی است.

 

وی گفت: دهه فجر به عنوان دهه بازیابی خاطرات انقلاب اسلامی و یادبود حیات دوباره ملت ایران یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی برای نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شود به خصوص در سال پیش رو که فجر چهلم را تجربه می کنیم.

 

وی یادآور شد: دهه فجر با نگاه به برخی حوادث تاریخی ماندگارترین حادثه در تاریخ ایران برای رهایی از وابستگی و رسیدن به استقلال و آزادی است. بزرگداشت دهه فجر بزرگداشت ارزش ها، آرمان ها، پاسداشت ها، ایثار و شهیدان انقلاب اسلامی و رهبری امام (ره) است که مردم ایران را به امتی واحد برای سرنگونی رژیم شاهنشاهی وابسته به آمریکا تبدیل کرد تا با ارایه الگویی نو از حاکمیت مردم برای تعیین سرنوشت خویش، تحقق بخش ارزش های دینی و اسلامی در عرصه حیات سیاسی و حکومت باشد.

 

وی انقلاب اسلامی را انقلابی متکی به منویات دانست و افزود: امام خمینی (ره) تجلی لطف خدا و تبلور آرزوی دیرینه و تاریخی مردم ایران بود که با بهره گیری از آموزه های دینی و مبانی شریعت توانست با اتکال به خداوند و پشتیبانی و همراهی مردم بزرگترین اعجاز قرن یعنی انقلاب اسلامی را رقم بزند.

 

وی افزود: امام (ره) حکومتی بر مبنای حاکمیت ارزش های اسلامی را برای رسیدن به زندگی دین مدارانه پی ریزی کرد و همین امر جبهه استکبار جهانی را به سرکردگی آمریکا بر آن داشت تا با تمام توان برای بحران آفرینی و مقابله با انقلاب و اسلام از هیچ توطئه و خباثتی دریغ نکند که آخرین نمونه های آن را می توان در جنگ اقتصادی و تحریم های همه جانبه علیه ملت ایران مشاهده کرد.

 

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: دنیا نظاره گر تحولات و پیشرفت های انقلاب اسلامی است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان میراث ماندگار و جاودان امام (ره) نیازمند حفظ و نگهداری است و دهه فجر باید پویایی لازم را برای زنده نگه داشتن آرمان های انقلاب برای نسل حاضر و آینده داشته باشد.

 

وی یکی از اهداف فجر چهلم را به میدان آوردن ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی دانست و گفت: برنامه های مختلف این ایام با سالروز شهادت فاطمه زهرا (س) در روز بیستم بهمن همراه شده است و ضمن رعایت تمام اصول دینی امسال افتخار داریم تا جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را با پرچم های مزین به نام مبارک حضرت زهرا (س) در کنار پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی ایران جشن بگیریم.

 

وی گفت: در راهپیمایی بیست و دوم بهمن علاوه بر نمایش نشاط، تحرک و حضور حماسی مردم در پاسداشت انقلاب، اتحاد و پیوند مردم با انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با امام و رهبری را به رخ دشمنان می کشیم.

 

وی اظهار کرد: برنامه های این دهه با حضور تشکل های مردم و نمایندگان اقشار مختلف از دوازدهم بهمن آغاز می شود./

 

 

نظر شما