شناسهٔ خبر: 30737697 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تشکیل کمیته ایاب و ذهاب در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ضمن اعلام خبر تشکیل کمیته ایاب و ذهاب در شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه، این اقدام را مثمر ثمر دانسته و از دانشجویان خواست تا نظرات خود را با معاونت دانشجویی در میان بگذارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، امیرحسین حکیمیان ضمن اشاره به تعدد فعالیت‌های امور دانشجویی و اداره ایاب و ذهاب گفت: تخصیص ۵۷۴۹۶ صندلی در ماه برای نقل‌وانتقال دانشجویان خوابگاهی به مراکز تابعه و بالعکس، تأمین سرویس‌های مجموعه‌های ورزشی و اردوهای فرهنگی-تفریحی- زیارتی، اختصاص وسیله ایاب و ذهاب تمامی  مراسم دانشجویی و... تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های این واحد است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه می‌توان گفت حجم تردد خوابگاهی این دانشگاه در کل کشور بی‌سابقه است،افزود: تعداد وسایل نقلیه هماهنگ شده برای تردد، بر اساس نیاز و درخواست دانشجویان و متناسب با ظرفیت‌های دانشگاه است.

حکیمیان هدف نخست اداره ایاب و ذهاب معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه را، تسهیل در رفت‌وآمد دانشجویان دانست و اظهار داشت: تمام تلاش ما در این مجموعه این است که دانشجویان بدون دغدغه و با حداقل هزینه تردد کنند که برای محقق شدن این هدف باید با برنامه‌ریزی مدون، طبق قرارداد سالیانه و بودجه در نظر گرفته‌شده گام برداریم.

وی بیان کرد: در حال حاضر به‌طور متوسط ماهانه بیش از ۸۰۰ دستگاه اتوبوس و بیش از ۲۰۰۰ دستگاه مینی‌بوس برای دانشجویان ساکن در خوابگاه‌ها به تفکیک دانشکده‌ها در نظر گرفته‌شده است که این امر در بین دیگر دانشگاه‌ها کم‌نظیر است.

حکیمیان در ادامه تاکید کرد: دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی به علت کارورزی در حومه تهران درخواست سرویس دارند که این مسئله فقط باید از طریق معاونت پشتیبانی دانشکده مربوطه پیگیری شود و ما صرفاً ترددهای خوابگاهی را بر عهده داریم.

وی در ادامه از اختصاص یک دستگاه مینی‌بوس جدید برای دانشجویان خوابگاه فردوس به مقصد دانشکده بهداشت و ایمنی خبر داد و گفت: علاوه بر اینکه پیشتر یک سرویس وجود داشته اما اخیراً  نیز یک سرویس دیگر نیز با توجه به درخواست دبیر شورای صنفی به آن اضافه شده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تصریح کرد: همچنین برای برگشت دانشجویان به خوابگاه فردوس رأس ساعت ۱۷، اگر تعداد دانشجویان متقاضی به ۱۰ نفر برسد می‌توان یک سرویس دیگر نیز اضافه کرد.

وی در ادامه اشاره کرد: بعضاً دیده می‌شود که دانشجویان ساکن تهران این درخواست را دارند که برای میادین اصلی شهر سرویس تعبیه شود که این مسئله نیز بر عهده ما نیست و باید از طریق معاونت پشتیبانی دانشکده مربوطه پیگیری شود.

 مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: تغییر و تعدد ساعات حرکت سرویس نودانشجویان خوابگاه دانش به پردیس حکیمیه و بالعکس، با توجه به تعداد اندک متقاضیان این خوابگاه، باعث افزایش چندین برابری هزینه برای مجموعه می‌شود اما درصدد رفع این مشکل در آینده نزدیک هستیم.

 حکیمیان همچنین درخواست سرویس بازگشت دانشجویان ساکن در خوابگاه امام علی(ع) در روزهای پنج‌شنبه از بیمارستان مفید به خوابگاه مذکور را منوط به حدنصاب رسیدن دانشجویان (حداقل ۱۰ نفر) و ارائه درخواست به این مدیریت دانست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، وی تشکیل کمیته ایاب و ذهاب شورای صنفی دانشجویان را مثمر ثمر دانسته و از دانشجویان خواست تا نظرات و مسائل پیش‌آمده را با کارشناس مسئول واحد ایاب و ذهاب مدیریت امور دانشجویی در میان بگذارند.

انتهای پیام

نظر شما