شناسهٔ خبر: 30737322 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نیروی انتظامی قدیمی | لینک خبر

تشریح دستاوردهای اجرای طرح رعد/ اجرای طرح هایی چون رعد؛ امنیت آفرین است / افزایش 30 درصدی رضایتمندی تهرانی ها از عملکرد پلیس

گروه ناجا ـ رئیس پلیس پایتخت ضمن تشریح دستاوردهای اجرای طرح "رعد"، از افزایش 30 درصدی رضایتمندی تهرانی ها از عملکرد پلیس خبر داد.

صاحب‌خبر -

سردار" حسین رحیمی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در پاسخ به این سوال که از زمان پذیرش مسئولیت به عنوان رئیس پلیس پایتخت، شاهدیم که طرح های مختلف انتظامی و ترافیکی با عنوان طرح "رعد" ، "طاهر" و ... در تهران اجرایی می شود، نتیجه عملیاتی کردن این طرح ها چیست؟ اظهار کرد: همزمان با پیاده سازی و اجرای طرح های انتظامی و عملیاتی دو هدف اصلی و محوری را مدنظر قرار دادیم؛ "تکریم مردم"؛ارائه خدمات انتظامی توأم با اخلاق مداری و احترام، رعایت حقوق شهروندی و تلاش برای گره گشایی از مشکلات، از اولویت های اساسی پلیس پایتخت تعریف شد.

وی افزود: برخورد "آفندی" و "تهاجمی" با مجرمان، قانون شکنان، هنجارشکنان و اشخاصی که به دنبال اخلال در نظم عمومی و اجتماعی هستند، نیز به عنوان رویکرد اولویت دار دوم پلیس پایتخت تعریف و تبیین شد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تشریح کرد: در اجرای اولویت اول، اقداماتمان را با توجه بر ادبیات "گفتمانی" و " گفتاری" اسلامی و اخلاقی آغاز کردیم، به طوری که طی دوره های کارگاهی و آموزشی، این مهم به نیروهای پلیس آموزش داده شد، از طرفی تلاش ها به گونه ای بوده است که این ادبیات "گفتمانی مقبول" در رفتار کارکنان نیز بروز و ظهور داشته باشد.

سردار رحیمی تأکید کرد: تلاش برای حل مشکل مردم باید به عنوان یکی از اساسی ترین باور و عمل نیروهای پلیس پایتخت باشد به گونه ای که در رفتار و منش ماموران پلیس، شاهد باشیم که دغدغه گره گشایی از مشکلات مردم را دارند.

وی ادامه داد: با توجه به تعریف این دو اولویت اساسی، برای هر کدام از پلیس های تخصصی و زیرمجموعه فرماندهی انتظامی استان تهران بزرگ، اعم از پلیس آگاهی، راهور، مبارزه با مواد مخدر و ... مأموریت های مختلف در قالب اجرای طرح های عملیاتی تعریف و تدوین شد و  اجرای طرح های مختلف انتظامی و ترافیکی برای ارتقاء امنیت جامعه، نظم و انضباط اجتماعی شهری و افزایش احساس امنیت در میان مردم، کلید خورد.

وی یادآور شد: به طور مثال برای پلیس آگاهی، اجرای طرح های عملیاتی و مستمر در قالب شناسایی و دستگیری سارقان حرفه ای، مالخران، مجرمان فراری و ... ، برای پلیس مبارزه با مواد مخدر؛ مبارزه بی امان با قاچاقچیان خرد و کلان مواد، معتادان متجاهر، خرده فروشان، پلیس راهور برخورد با خودروهای دودزا، پلاک مخدوش، دوردور کردن های صاحب برخی خودروها، ایجاد آلودگی صوتی و ... تدوین شد.  

سردار رحیمی ادامه داد: ازطرفی در روند اجرایی طرح های تعریف شده، بر انجام اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی متمرکز شدیم.

وی یادآور شد: آنچه که در این میان به نظر مغفول مانده بود، تمرکز بر شیوه فعالیتی کلانتری ها، مراکز انتظامی و ارائه کارنامه کاری و عملکردی این بخش از پلیس به مردم بود، بنابراین اجرای طرح های مختلفی چون "رعد" را برای کلانتری ها و مراکز انتظامی با تمرکز بر "کشف محوری" و "شناسایی و دستگیری مجرمان" کلید زدیم و این مأموریت بدین گونه تعریف شد که؛ تمامی کلانتری ها در حوزه استحفاظی خود باید سارقان، خرده فروشان مواد مخدر، اراذل و اوباش و ... را شناسایی، دستگیر و عرصه را بر این افراد تنگ کنند.

رئیس پلیس پایتخت یادآور شد: امروز و در یک زمانبندی 18 ماهه، بالغ بر 21 طرح "رعد" توسط همکارانم در کلانتری ها و مراکز انتظامی تهران بزرگ انجام شده و همزمان با اجرای این طرح، تعداد زیادی از سارقان، مالخران، اراذل و اوباش، مزاحمین نوامیس مردم، مجرمان، قانون شکنان و هنجارشکنان شناسایی و دستگیر شدند و باید بگویم اجرای چنین طرح هایی تداوم دارد.

سردار رحیمی بیان کرد: باید بگویم با اجرای چنین طرح هایی، کلانتری ها به گونه ای در مسیر احیاء و پویایی قرار گرفتند و طرح تحول کلانتری ها، عملا در مراکز انتظامی تهران بزرگ اجرایی و عملیاتی شد.

رئیس پلیس پایتخت تأکید کرد: بخش عمده ای از امنیتی که امروز در تهران بزرگ شاهدیم نتیجه اجرای طرح هایی چون "رعد" است و نتیجه اینگونه اقدامات افزایش 30 درصدی میزان رضایتمندی شهروندان تهرانی از عملکرد پلیس پایتخت است.

وی اضافه کرد: امروز شاهدیم، امنیت پایتخت علی رغم تمام مشکلات و چالش هایی چون بیکاری، تورم و آسیب های مرتبط با این معضلات، در مطلوب ترین وضعیت قرار دارد؛ در واقع تلاش کردیم از همه ظرفیت ها برای پیشبرد مأموریت و راهبردهای پلیس در راستای امنیت و نظم آفرینی بهره ببریم.#


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد

نظر شما