شناسهٔ خبر: 30736082 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نشست ضدایرانی لهستان مانند شلیک به قایق خودی و فرستادن آن ته آب است/ حضور در این مراسم می‌تواند منافع اروپا را نابود کند

صاحب‌خبر -

حضور در نشست ضدایرانی لهستان می‌تواند منافع اروپا را نابود کندیک تحلیلگر ایرلندی در مصاحبه‌ای اختصاصی گفته حضور کشورهای اروپایی در نشست ضدایرانی که قرار است در «ورشو»، پایتخت لهستان برگزار شود، می‌تواند «منافع سیاسی و اقتصادی» اتحادیه اروپا را نابود کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک تحلیلگر ایرلندی در مصاحبه‌ای اختصاصی گفته حضور کشور‌های اروپایی در نشست ضدایرانی که قرار است در «ورشو»، پایتخت لهستان برگزار شود، می‌تواند «منافع سیاسی و اقتصادی» اتحادیه اروپا را نابود کند.

«فینان کانینگهام»، نویسنده و تحلیلگر مسائل بین‌الملل در ایرلند، از نشست لهستان به عنوان «نشست جنگی» یاد کرده و شرکت در آن را با شلیک به قایق خودی و غرق کردن آن تشبیه کرده است.

وی گفت: «این نشست جنگی- این نشست مصداق همین است- کاملاً منافع سیاسی و اقتصادی اروپا با ایران را نابود خواهد کرد. مثل شلیک به قایق خودی و فرستادن آن ته آب است. به عنوان یک نمونه، آلمان چیزی حدود سالانه ۴ میلیارد دلار تجارت سالانه به ایران دارد.

کانینگهام درباره اهداف برگزاری نشست ضد ایرانی لهستان گفت: «به نظر می‌رسد دولت ترامپ قصد دارد سیاست‌ها و تلاش‌های خصمانه خود را صرف تغییر نظام جمهوری اسلامی ایران بکند.

بیشتر بخوانید:چرا اجلاس ضد ایرانی لهستان شروع نشده شکست خورد؟

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد دولت این کشور قصد برگزاری نشستی در لهستان دارد. دولت‌های دو کشور در بیانیه‌های جداگانه اعلام کرده‌اند محور این نشست را «تروریسم، مبارزه با افراط‌گرایی، مبارزه با اشاعه تسلیحاتی و تهدید‌های ناشی از گروه‌های نیابتی» تشکیل خواهد داد.

پامپئو در اظهاراتی آمیخته به ادعا‌های بی‌اساس گفته که این نشست قرار است ده‌ها کشور را برای بحث درباره «ثبات خاورمیانه» گرد هم جمع کند و به دنبال «اطمینان از این خواهد بود که ایران، عامل بی‌ثباتی نخواهد بود.»

روز پنجشنبه یک مقام اتحادیه اروپا به وال‌استریت‌ژورنال گفت که «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه قصد شرکت در نشست ورشو علیه ایران را ندارد. این مقام ارشد اروپایی گفت که اتحادیه اروپا دقیقاً نمی‌داند این نشست قرار است چه چشم‌اندازی از صلح و ثبات را دنبال کند. وی همچنین گفت: «درباره شرکت بسیاری از سایر اعضای اتحادیه اروپا در سطح وزارتی، عدم قطعیت‌های زیادی وجود دارد.»

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما