شناسهٔ خبر: 30735732 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای پهنه فرهنگی رودکی

همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت پهنه رودکی گفت: برای اجرا این پهنه در شهر تهران در بودجه سال ۱۳۹۷ رقم ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود و اکنون نیز این پروژه در حال پیگیری است.

صاحب‌خبر -

محمدجواد حق شناس در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که پهنه فرهنگی رودکی و راسته‌های کتاب، صنایع دستی، نمایش و هنرهای تجسمی در حال پیگیری هستند و توسط مناطق ۱۱، ۶ و ۱۲ روند اجرای آنها پیگیری می‌شود، افزود: در کنار اجرای راسته‌های کتاب و صنایع دستی موضوع راسته نمایش خیابان لاله زار نیز توسط شهرداری منطقه، سازمان زیباسازی و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی دنبال می شود.

او افزود: پهنه رودکی که از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب نیز به خیابان ولیعصر(عج) محدود می‌شود به عنوان محلی برای عرضه محصولات فرهنگی از جمله کتاب، صنایع دستی و هنرهای تجسمی در پایتخت و با هدف شکل گیری و سامان دهی راسته های فرهنگی و هنری در نظر گرفته شده‌است.

حق شناس ادامه داد: امیدوارم تلاش‌ها برای تکمیل این پهنه و تکمیل راسته‌های فرهنگی و هنری آن آرام آرام به نتیجه برسد تا به این ترتیب در منطقه ۱۱ که ریشه در تهران قدیم دارد حال و هوای فرهنگی منطقه هم تغییر کند.

او تاکید کرد: در اجرای پهنه فرهنگی رودکی، میدان انقلاب تا چهارراه کالج به راسته کتاب تبدیل خواهد شد و خیابان کریم خان زند از میدان ٧ تیر تا تقاطع حافظ نیز راسته دوم کتاب خواهد بود و خیابان استاد نجات اللهی به راسته صنایع دستی تبدیل خواهد شد. همچنین خیابان لاله‌زار نیز به راسته نمایش تبدیل خواهد شد این خیابان با داشتن ۱۰ سینما و چند سالن تئاتر می تواند فرصتی برای امکان گفت‌وگو در پایتخت را فراهم کند.

برچسب‌ها:

نظر شما