شناسهٔ خبر: 30732310 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

«پراکندگی امواج الکترومغناطیسی از سطوح ناهموار» منتشر شد

كتاب «پراکندگی امواج الکترومغناطیسی از سطوح ناهموار» توسط انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف منتشر شد.

صاحب‌خبر -
 
به گرارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از  روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف؛ کتاب «پراکندگی امواج الکترومغناطیسی از سطوح ناهموار» نوشته سيد عبدالرضا ترابی، استادیار و عضو هیات علمی دانشگاه تهران و مشاور مرکز خدمات تخصصی اپتیک سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، به بررسی روش‌های تحلیلی-تقریبی و عددی برای پراکندگی امواج الکترومغناطیسی از سطوح ناهموار، با زبانی ساده و در عین حال دقیق پرداخته است.
 
 نگارش کتاب به‌گونه‌ای است که خواننده قدم به قدم آماده بحث اصلی کتاب می‌شود که در حقیقت پیاده‌سازی روش عددی معروف مومنت در تحلیل پراکندگی سطوح ناهموار هادی کامل، تلفاتی و عایقی است. همچنین از پارامترهای واقعی سطوح ناهموار متداول اطراف ما مانند سطوح سیمانی و بتنی، سطوح شنی و برفی برای ارائه نتایج استفاده شده است.
 
 این کتاب دارای 6 فصل که در فصل اول مروری بر مفاهیم پایه صورت گرفته است. در فصل دوم و سوم مولف، روش‌های تحليلی-تقريبی بررسی پراکندگی از سطوح ناهموار و روش مومنت در حل مسائل الکترومغناطیسی را توضیح داده است.
 
تحليل عددی پراکندگی از سطوح ناهموار با روش مومنت، تصحيح ضرايب فرنل برای انعکاس از سطوح ناهموار در باند موج ميليمتری 125 و محاسبه پراکندگی با روش استخراج هارمونيک‌های سطح ناهموار موضوعاتی هستند که در فصل چهارم، پنجم و ششم مولف به ارائه آن پرداخته است.

نظر شما