شناسهٔ خبر: 30732255 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رضایی: نتیجه اجلاس ضد ایرانی لهستان شکست آمریکاست

71234

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نتیجه اجلاس لهستان را لطمه خوردن به حیثیت آمریکا دانست و گفت که با همراهی نکردن کشورها جهت شرکت در اجلاس ضد ایرانی لهستان شأن و جایگاه آمریکا لطمه می‌خورد، کما این‌که این اجلاس از همین الان هم شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

محمدابراهیم رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انصراف برخی از کشورها برای حضور در اجلاس ضدایرانی لهستان گفت: آمریکایی‌ها در تصمیم‌گیری‌هایشان آشفتگی دارند. تصمیماتی می‌گیرند که نتیجه آن جز شکست نیست. رفتارهایی به دور از عقلانیت و اثربخشی سیاسی را دنبال می‌کنند که کسی و هیچ کشوری حاضر به همراهی با آمریکا نیست.

وی افزود: براین اساس عدم همراهی فرانسه و برخی کشورهای اروپایی با آمریکا برای شرکت در اجلاس لهستان از آن جهت است که می‌دانند سیاست‌های آمریکا از پختگی و عقلانیت دور شده است، لذا آنها نمی‌خواهند به حیثیت‌شان آسیب وارد شود، به همین دلیل از حضور در کنفرانس انصراف دادند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همراهی نکردن کشورها با آمریکا برای شرکت در اجلاس لهستان نشان می‌دهد که این کنفرانس نه تنها ارزش و دستاوردی ندارد، بلکه شأن و جایگاه و اعتبار آمریکا را کاهش می‌دهد به عبارت دقیق‌تر این اجلاس که هنوز شروع نشده، شکست خورده است و دستاوردی برای آمریکا به همراه نخواهد داشت.

رضایی با بیان این‌که «آمریکا از شدت عصبانیت در مقابل ایران تصمیم‌گیری می‌کند»، اظهار کرد: تمامی رفتارهای آمریکا نشان از خشمی است که ریشه در شکست‌هایشان مقابل ایران دارد به همین دلیل تصمیمات غیرعقلانی گرفته می‌شود.

وی با بیان این‌که «لهستان به عنوان میزبان این اجلاس هم آسیب جدی به خود وارد کرده است»، ادامه داد: با وجود این‌که ایران و لهستان سیاست‌های خود را در یک نقطه مثبت و با حسن نظر انجام داده‌اند، دولت لهستان نشان داد که دست‌نشانده و آلت دست آمریکاست و به مردم‌اش آسیب وارد کرده است. اقدام دولت لهستان به معنای همراهی کردن با سیاست‌های آمریکا علیه ایران است.

انتهای پیام

خبرنگار: منیرسادات سیدرضا

دبیر: ربی زواره

نظر شما