شناسهٔ خبر: 30732191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار عنوان کرد:

کم کاری و سیاسی کاری در خدمت به مردم البرز جایگاهی ندارد

کرج – ایرنا- استاندار البرز گفت: این استان سرشار از ظرفیت و توانمندی است که در آن چالش و نزاع های سیاسی و کم کاری در ارائه خدمات به مردم جایگاهی ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی شامگاه یکشنبه در دیدار با جمعی از فرهنگیان استان البرز در سالن شهدای دولت استانداری افزود: البرز استانی متراکم، پرجمعیت و جوان است که با توجه به اهمیت و حساسیت های موجود باید تصمیمات درست و ریل گذاری صحیحی در آن صورت گیرد.
وی با بیان اینکه به توانمندی های قشر فرهیخته آموزش و پرورش البرز در حوزه های مختلف باور دارم، خاطرنشان کرد: فرهنگیان حق دارند که از نماینده عالی دولت در استان، تحقق حقوق شهروندی، برنامه ریزی برای روان سازی امور مردم، تلاش برای انتصاب شایستگان و رشد و توسعه همه جانبه استان را طلب کنند.
وی یادآور شد: با فرهنگیان البرز مانوس هستم و خرسندم از اینکه دوستان ارزشمندی در آموزش و پرورش استان البرز دارم و مواردی که در این نشست مطرح شد بسیار حائز اهمیت ، قابل توجه و تامل است.
شهبازی با اشاره به اینکه برترین منابع انسانی 31 استان کشور در البرز وجود دارد، تصریح کرد: البرزی ها همواره در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، علمی، ورزشی و غیره می درخشند که این مهم نشان از استعدادهای سرشار آنان دارد.
استاندار البرز اضافه کرد: این استان دارای ظرفیت های ارزشمندی در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، فناوری، پژوهشی، گردشگری و غیره است که باید از این فرصت ها بهره برد.
نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: توسعه نیازمند افرادی تربیت یافته، با فرهنگ، متخصص و متعهد است تا مسیر برای رشد و پیشرفت هموار شود.
شهبازی اظهار داشت: بکارگیری افرادی تربیت یافته، با فرهنگ، متخصص و فرهیخته برای توسعه ضرورت دارد لذا برای انتصاب شایستگان تلاش وافری دارم.
وی گفت: گروه ها و مجموعه های مختلف البرز نیز به تبعیت از مقام معظم رهبری و انسجام حاکم در بخش های مختلف نظام، باید به اجماع و اتحاد برسند تا در کنار نمایندگان دولت اهداف رشد و توسعه را در این استان پیش ببریم.
استاندار البرز بیان داشت: با تعصب ویژه ای در راستای تحقق وعده های رییس جمهوری در البرز گام برمی دارم زیرا در این استان 73 درصد از واجدین شرایط رای، به دولت تدبیر و امید رای دادند که باید با تلاش و اهتمام ویژه ای درصدد تحقق وعده های رییس جمهور در استان باشیم.
وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات و بررسی ها به حوزه های علوم اجتماعی و انسانی اشراف دارد، خاطرنشان کرد: حقوق شهروندی تعریفی دارد که بر اساس آن سهم خواهی های شخصی با دنیای جدید تعارض دارد لذا باید از ظرفیت نخبگان کاربلد بهره برد.
استاندار البرز فرصت خدمتگزاری را بسیار اندک دانست و بر وحدت و اتفاق نظر برای ارتقا و توسعه در این استان تاکید کرد.
شهبازی در ادامه به اینکه اهل شعار و نشست های تشریفاتی نیست پرداخت و افزود: مدیران باید مصوبات نشست هایی که در استان البرز برگزار می شود را عملیاتی کنند.
وی گفت : اهل تبلیغات نیست ولی خود را موظف به انعکاس دستاوردهای نظام و پاسخگویی به افکار عمومی می داند.
رئیس انجمن اسلامی معلمان استان البرز و مشاور فرهنگی استاندار نیز در این نشست گفت: البرز استانی ویژه در کشور است که باید به توانمندی های آن به خصوص در حوزه نیروی انسانی در آن نگاه عمیقی داشت.
منوچهر اتابکی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه پایدار در کشور را تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: در راس بودن آموزش و پرورش در جامعه باید به معنای واقعیش برسد زیرا معلمان ثابت کرده اند که پشتیبان نظام و مسئولان با وجود برخی کاستیها، هستند و خواهند بود.
وی بیان داشت: رسالت تشکل ها و احزاب خطیر است لذا انجمن اسلامی معلمان در استان البرز می کوشد طبق قانون عمل کند و در استان وحدت آفرین و مطالبه گر باشد.
وی انتخاب مدیران شایسته و متخصص را در استان ضروری دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش البرز نیاز به نگاه ویژه تخصیص اعتباری دارد تا شاهد کاهش مشکلات در این مجموعه تاثیر گذار باشیم.
اتابکی تاکید کرد: آموزش و پرورش باید اولین مساله کشور باشد و از ظرفیت بالای آن به نحو شایسته استفاده گردد زیرا این نهاد مهم پرورش دهنده و تربیت کننده نیروی مولد جامعه است.
حسین رحمانیان رئیس ستاد انتخابات فرهنگیان دکتر روحانی در استان البرز نیز گفت: تاثیر قشر فرهنگی درجامعه بر کسی پوشیده نیست چون همه از نقش تاثیر گذار آموزش و پرورش در جامعه آگاهند و می دانند که آموزش و پرورش رکن اصلی توسعه است.
وی بیان داشت: معلمان نه تنها در عرصه تعلیم و تربیت فعالیت دارند بلکه در صحنه های اجتماعی، سیاسی و ... نقش آفرینی می کنند که نمونه بارز آن را می توان در شور و نشاط انتخابات مختلفی که در جامعه برگزار می شود و همچنین برگزاری انتخابات به عینه دید.
وی با اشاره به اینکه استان البرز 25 هزار معلم دارد ، تصریح کرد: وزارت کشور با آن همه عظمتش در استان های مختلف فقط 25 هزار نیروی انسانی دارد.
رحمانیان یادآور شد: از استاندار البرز انتظار داریم در ایام دهه مبارکه فجر که چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی را در مدارس جشن می گیریم به صورت سرزده در مدارس حضور پیدا کنند و پای درد دل معلمان بنشینند .
در این نشست فرهنگیان البرز دغدغه های خود را در بخش های مختلف از جمله جایگاه و منزلت معلم و استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی فعال در حوزه آموزش و پرورش را با استاندار البرز در میان گذاشتند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار معلم دارد.
2819/6993

نظر شما