شناسهٔ خبر: 30730908 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

منهای فوتبال

صاحب‌خبر -

مدال‌های ویژه برای جام تختی

از مدال‌ها و کاپ‌های سی‌ونهمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی رونمایی شد. این مدال‌ها و کاپ‌ها توسط اردشیر پورحکمت از پیشکسوتان کشتی کشور تهیه و به فدراسیون کشتی هدیه شده است. اردشیر پورحکمت با بیان اینکه خودم کشتی‌گیر بودم و به خاطر علاقه‌ام به این ورزش این کار را انجام داده‌ام، گفت:«تمام مدال‌های آماده شده کار دست است و در ساخت آن از نقره عیار بالا و برنز استفاده کرده‌ایم. همچنین از آب طلا شمش 999 روی مدال‌های طلا و کاپ‌های قهرمانی استفاده شده است. طرح مدال‌ها توسط مسئولان فدراسیون در اختیار ما قرار گرفت و ما با بهره‌گیری از یک عکس مناسب جهان پهلوان تختی آن را تهیه کردیم. کاپ‌های اول، دوم و سوم هم کار دست است و در ساخت آن از طرح‌های اساطیر ایرانی استفاده شده است.» البته با مشاهده تصاویر مدال‌ها شباهت کمی بین تصویر حک شده با چهره تختی دیده می‌شود!

    

اسطوره والیبال و اجرای چک ضمانت

چند فصل پیش یکی از تیم‌های لیگ برتری والیبال با جذب ستاره‌های والیبال ایران تلاش کرد قهرمان لیگ برتر شود اما قراردادهایی که در آن زمان با این ستاره‌ها بسته شد نه‌تنها باعث قهرمانی این تیم نشد بلکه مشکلاتی را به دنبال داشت که تا امروز هم این مشکلات ادامه دارد. یکی از ستاره‌های این تیم که محبوبیت زیادی در بین هواداران داشت، با قراردادی یک میلیارد و 600 میلیون تومانی به عضویت تیم شهرش درآمد و چک ضمانتی را به همین مبلغ دریافت کرد. مسئولان این تیم یک میلیارد تومان از قرارداد این بازیکن را به وی پرداخت کردند اما هیچ رسیدی از او دریافت نکردند. بازیکن محبوب آن روزها هم در اقدامی قابل تامل از این اعتماد سوء‌استفاده کرد و چک ضمانت را به اجرا گذاشت. کار تا جایی پیش رفت که اموال باشگاه توقیف شد و مسئولان این باشگاه مجبور شدند کل رقم قرارداد را پرداخت کنند تا علاوه بر یک میلیاردی که قبلا پرداخت کرده بودند یک میلیارد و 600 میلیون تومان دیگر هم به این بازیکن پرداخت شود و این بازیکن در کل دو میلیارد و 600 میلیارد تومان دریافت کند! این بازیکن در حال حاضر در لیگ ایران بازی نمی‌کند اما خاطره بدی را برای همشهریانش به جا گذاشت!

    

غیبت بودار علی‌حسینی

مرحله جدید تمرینات تیم ملی وزنه‌برداری برای جام بین‌المللی فجر و مسابقات قهرمانی آسیا از صبح دیروز زیر نظر محمدحسین برخواه در کمپ تیم‌های ملی آزادی تهران آغاز شد. سلیمانی، آقایی، موسوی و علی‌حسینی غایبان این اردو هستند که ظاهرا تنها غیبت علی‌حسینی در این اردو موجه نیست و سه وزنه‌بردار دیگر با کادر فنی هماهنگ کرده‌اند. علی‌حسینی با ادامه غیبت در اردوی پیش رو نه‌تنها جام فجر بلکه حتی مسابقات قهرمانی آسیا را هم از دست خواهد داد که با این حساب و با توجه به غیبتش در مسابقات جهانی ترکمنستان، سه مرحله از رقابت‌های گزینشی المپیک 2020 توکیو را از دست می‌دهد. علی‌حسینی بعد از مدال نقره مسابقات جهانی آمریکا و نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا عملا تمرینات منظمی را نداشته و در مقاطع مختلف آسیب‌دیدگی و مشکلات درسی را علت تمرین نکردن عنوان کرده. در صورت تداوم این وضعیت او شانس چندانی برای حضور در المپیک 2020 ندارد و شاید مجبور به خداحافظی با وزنه‌برداری شود. از سوی دیگر کیانوش رستمی که در لیست دعوتی‌های برخواه بود نیز در اردو حاضر نشد. پیش از این تصمیم گرفته شده بود تا کیانوش هم به تهران بیاید و در اردوی تیم ملی با مربی اختصاصی و انتخابی خودش کار کند اما کیانوش حتی این شرایط را هم قبول نکرده است! البته رییس وزنه‌برداری هم اعلام کرده که طی صحبت با کمیته المپیک قرار است نظارت بیشتری روی تمرینات رستمی صورت بگیرد.

 

نظر شما