شناسهٔ خبر: 30729101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله حسن زاده تاکید کرد:

مباحث قرآنی را در جامعه گسترش دهیم/ ظرفیت های فرهنگی خوزستان شناسایی و اطلاع رسانی شود

امام جمعه موقت اهواز، بر پرداختن به مباحث قرآنی در جامعه تاکید کرد و گفت: باید ظرفیت های فرهنگی استان را شناسایی و اطلاع رسانی و از مخابره اخبار منفی استان پرهیز کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده»، (یکشنبه 30 دی) در جلسه شورای فرهنگ عمومی خوزستان، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه (س) و آغاز ایام فاطمیه، با بیان اینکه فلسفه تشکیل حکومت و نظام اسلامی تماما به ماهیت اعتقادی و فرهنگی و هدایت مردم برمی گردد، اظهار کرد: در طول چهل سال انقلاب اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته ولی باید خلاها را هم بررسی و مورد توجه قرار داد.

 

امام جمعه موقت اهواز، بر ضرورت پرداختن به مباحث قرآنی در جامعه تاکید کرد و افزود: مردم ما به شدت از برنامه های قرآنی استقبال می کنند ولی در بحث قرآن، یک خلا و تشنگی در جامعه ما وجود دارد، از این رو لازم است به این مباحث و برنامه ها بیشتر توجه کرد.

 

وی با اشاره به اینکه علاوه بر حفظ و مفاهیم قرآن باید معانی و تفسیر هم مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: صدا و سیمای خوزستان باید در بحث قرآن وارد شود و بخشی از برنامه های خود را به این موضوع اختصاص دهد و با پرهیز از برنامه های کلیشه ای، برنامه هایی جذاب تولید کند که بینندگان از آن استقبال کنند.

 

وی با بیان اینکه فلسفه تشکیل شورای فرهنگی عمومی را ساماندهی برخی نابسامانی های فرهنگی و ارتقا و جایگزینی فرهنگ صحیح دانست و اضافه کرد: باید ظرفیت های فرهنگی استان را شناسایی و اطلاع رسانی و از مخابره اخبار منفی استان پرهیز کنیم.

 

«محمد جوروند»، هم به شاخص های انتخاب خادمان نمونه فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و اذعان داشت: از جمله محورهای انتخاب خادمان نمونه فرهنگ عمومی، تفکر و برنامه‌ ریزی، اجرا و مدیریت و بخش آثار است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، عنوان کرد: معیارهای انتخاب خادمان فرهنگی استان در بخش تفکر و برنامه‌ ریزی، ارائه طرح‌ های مناسب برای تبیین، ارتقا و تعمیق در فرهنگ عمومی، تحقیق پیرامون دانش فرهنگی، ارائه طرح و گسترش مبانی نظری مربوط به فرهنگ عمومی، تلاش در جهت شناخت مسائل و موضوعات فرهنگ عمومی و ارائه راه حل‌ های منطقی است.

 

وی به معیارهای محور اجرا و مدیریت اشاره کرد و ادامه داد: تلاش و خدمات صادقانه در جهت ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه، توسعه و گسترش فعالیت‌ های مربوط به فرهنگ عمومی، استفاده مناسب از امکانات اجرای برنامه‌ های موفق و ممارست و تلاش در جهت اصلاح فرهنگ عمومی، اشاعه فرهنگ غنی اسلامی ایرانی و پیرایش جامعه از فرهنگ منحط از جمله بخش‌ های این محور است.

 

وی با بیان اینکه در بخش آثار هم ارائه ارزشمند فرهنگی و هنری و کوشش در زمینه‌های مربوط به فرهنگ عمومی و مطالعات و تحقیقاتی که منشاء تغییر و تحول فرهنگی دارند از موارد مدنظر در داوری خواهد بود، ابراز کرد: ترسیم دورنمای فعالیت‌ های فرهنگی استان از وظایف شورای فرهنگ عمومی است که در این راستا مدیران دستگاه های اجرایی استان باید به صورت جدی‌ تری به مقوله فرهنگ در جامعه بپردازند.

نظر شما