شناسهٔ خبر: 30728403 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

صعود با حکايتهاي« عليرضا»/ تورج عاطف

بازي سختي را برديم و بي گمان با شايستگي به آن رسيديم.

صاحب‌خبر -


نگران اين بازي بوديم  . اين دلنگراني نه تنها بخاطر سطح کيفي تيم عمان که  البته وقتي بازي آنها را در برابر ژاپن و ازبکستان ديديم نگرانشان بوديم اما بيشتر دلواپسي هاي ما بخاطر غير مسئولانه صحبت کردن ها بود. خودزني ها جماعتي که فکر مي کنند با چند شعر از شاهنامه  و  پوشيدن پيراهن تيم  ملي  مي توانند فرافکني کنند. آنهابايد از تيم ملي عذرخواهي کنند. به بازي برمي گرديم


تيم ملي بازي منطقي انجام داد اما بي انصافي است که از دو حادثه بزرگ که توسط دو عليرضا تيم ملي اتفاق افتاد به آساني بگذريم.


تيم ملي ما در چهارمين بازي خود بار ديگر ترکيب تدافعي جديدي را آزمايش کرد ‌و شايد دوري زوج موفق قلب دفاع  ما در جام جهاني که پس از نيمه اول بازي يمن رخ داد،باعث ناهماهنگي شد که تيم ملي ما در ثانيه هاي اول يک پنالتي حساس به عمان داد. عليرضا بيرانوند که اين روزها بجاي عقاب آسيا مي توان  او را به سيمرغ هم تشبيه کرد با شاهکاري در دفع پنالتي باعث ارتقا روحي تيم ما  شد.


اتفاق بعدي مربوط به ديگر عليرضا بود. عليرضاي گيلان زمين که در اين بازي نشانه هائي از يک بازيکن فراتر از سطح آسيا را نشان مي داد نه تنها در کنار آزمون و دژاگه مثلث فعالي را ايجاد کرده بود، گلي زد که بي اغراق از يک بازيکن در سطح جهاني انتظار مي رفت . عليرضا جهانبخش با زدن گل شيرازه تيم يک دست و محکم عمان را به هم زد و در ادامه تيم ما توانست با حملات دامنه دار نه تنها به يک ضربه پنالتي دست يابد که گل دوم ما را رقم زد بلکه موقعيت هاي گل زيادي راايجاد کند که اگر طارمي و آزمون قدر آن را مي دانستند بي گمان تيم ما نتيجه اي چون بازي با يمن در مقابل سومين حريف عربي خود در اين تورنمنت بدست مي آورد.


نکته هاي مثبت ديگر تيم ما بجز درخشش دو عليرضا لرستاني و گيلاني در نمايش چند چهره ساعي و زحمتکش ميانه زمين مي توانستيم ببينيم.


اشکان دژاگه که در بازيهاي جام جهاني بازي نکرده بود در اين تورنمنت به خوبي نقش يک ليدر را بازي مي کند. او در همه جاي زمين حضور دارد وپايه گذار بسياري از حملات ما بود. از وحيد اميري ديگر دلاور لرستاني کشورمان هم بايد يادکنيم که بسيار دونده بود و حفره هاي سمت چپ زمين ما را که در نيمه دوم بازي با عراق مشاهده مي کرديم را پوشش داد.بايد از  اميد ابراهيمي هم بسيار گفت که  ميانه ميدان را پوشش مي داد.  از خط دفاعي خصوصا دو دفاع کناري انتظارمان بالاتر است. به اميد عبور از ديوار چين خواهيم بود.

نظر شما