شناسهٔ خبر: 30728102 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

خالد قدومی در نهمین همایش غزه نماد مقاومت:

راهپیمایی های بازگشت، بار دیگر آرمان فلسطین را زنده کرد/تاریخ، کسانی که از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند را فراموش نمی کند

نماینده حماس در تهران تأکید کرد: پیام راهپیمایی های بازگشت، مقابله با طرح‌های نفوذ، عادی‌سازی روابط و هماهنگی با رژیم صهیونیستی در سطح کشوری و منطقه‌ای است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، "خالد قدومی" نماینده جنبش حماس در نهمین همایش "غزه نماد مقاومت" که عصر امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، گفت: شاید بتوان رخداد شاخص سیاسی سال گذشته را که محصول مقاومت در مسأله‌ی فلسطین بود، همان راهپیمایی‌های بازگشت و تأثیرات راهبردی آن بر فلسطین، منطقه و جهان دانست؛ این راهپیمایی‌ها توانست بار دیگر آرمان فلسطین و روحیه مبارزاتی را احیاء کند و از آن اهرم فشاری بالقوه بر رژیم اشغالگر صهیونیستی بسازد.

وی افزود: راهپیمایی‌های بازگشت با شکستن محاصره توانست، طرحی مردمی را برای مقاومت جانانه در برابر "معامله قرن" سروسامان بخشد؛ این راهپیمایی‌ها با هدف مقابله با انتقال سفارت آمریکا صورت گرفت و در واقع پیامی با هدف مقابله با طرح‌های نفوذ، عادی‌سازی روابط و هماهنگی با اشغالگر در سطح کشوری و منطقه‌ای است.

قدومی در ادامه با اشاره به این‌که ایده راهپیمایی بازگشت در سال 2006 میلادی همزمان با سالگرد "نکبت" شکل گرفت، تصریح کرد: راهپیمایی‌ها، رژیم صهیونیستی را شدیدا تحت فشار قرار داد و چهره زشت آنها را در به قتل رساندن کودکان و غیرنظامیان برملا ساخت.

وی با تأکید بر این‌که ملت ما همچنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی توانمند و پایدار در صحنه حضور دارند، گفت: اگرچه راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز با مشارکت مردم بی‌دفاع ادامه دارد، اما دیدیم که رژیم صهیونیستی چگونه در کمال خونسردی افراد غیرنظامی را به قتل می‌رساند و با این اقدام چهره و موقعیت خود را در سطح بین‌المللی مخدوش می کند.

نماینده جنبش حماس در تهران، تصریح کرد: جنایت اصلی در حق مردم فلسطین از زمان تصویب قطعنامه 181 در سال 1947 شروع شد و شاهد بودیم که این رژیم هیچ یک از قطعنامه‌هایی را که به تصویب سازمان ملل رسیده به رسمیت نشناخته است.

قدومی خاطر نشان کرد: تلاش‌های مذبوحانه ترامپ برای محکوم کردن فعل مقاومت و همچنین مخدوش کردن و محکومیت مقاومت در فلسطین از این جهت است که آنها می‌خواستند، مقاومت را از طریق رای‌گیری در سازمان ملل محکوم کنند و ملت فلسطین را از حق خود محروم کنند.

وی ادامه داد: از هر کسی که علیه ملت ما، توطئه چیده است، به خداوند شکایت می‌بریم؛ تاریخ هرگز کسانی را که به وسیله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند فراموش نخواهد کرد.

نماینده جنبش حماس در بخشی از سخنان خود،  ضمن تجلیل از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین تأکید کرد: به حول و قوه الهی، دستاوردهای موفق مقاومت در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

وی همچنین خاطر نشان کرد که مردم فلسطین همچنان به راه دشوار و در عین حال با عزت و شکوه‌ شان برای بازستادن حقوق حقه خود، ادامه خواهند داد.

گفتنی است، نهمین همایش غزه نماد مقاومت با حضور علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی، زهرا مصطفوی دبیر کل جمعیت دفاع از ملت فلسطین، عباس خامه یار معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات و جمعی از کارشناسان مسائل منطقه و اصحاب رسانه به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین در حسینیه الزهرا  سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد.

همچنین در حاشیه نهمین  همایش «غزه، نماد مقاومت» مجموعه نمایشگاهی «مظلومیت غزه» با مشارکت موزه هنرهای معاصر فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر در معرض نمایش مدعوین و علاقمندان قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما