شناسهٔ خبر: 30728076 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

علي بيرانوند دروازه‎باني در کلاس جهاني

هر تيمي براي قهرماني نياز به يک دروازه بان درخشان دارد، اين قاعده اي است که تيم ملي در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا 2019 از آن پيروي مي کند.

صاحب‌خبر -

عليرضا بيرانوند بعد از دفع توپ تماشايي مقابل عراق که مانع از فروريختن دروازه و سرگروهي ايران و ادامه ايران در مسير ساده پيش بيني شده جام ملت ها بود، امروز هم کاري کرد که پيش از او احمدرضا عابدزاده سه دهه پيش انجام داده بود. درست در زماني که مثل بيرانوند يک دروازه بان جوان و نوخاسته در جمع ملي پوشان ايران بود. 


امروز بيرانوند با مهار پنالتي کانو در ثانيه 50 بازي ايران مقابل عمان از يک غافلگيري بزرگ جلوگيري کرد، مهار نجات بخشي که پايه حملات بعدي و پيشروي ايران و برتري 2 بر صفر تيم کي روش شد که در نيمه اول پايين تراز حد انتظار بازي کرد اما با يک دروازه بان تسخيرناپذير شما در روز بدتان هم نتيجه مي گيريد. بيرانوند بعد از مهار پنالتي در دقايق پاياني نيمه هم شوت استثنايي محسن الغساني وينگر سريع عمان را با دست موافق مهار کرد که اين شيرجه هم با تحسين گزارشگران ايراني و خارجي بازي مواجه شد. 


بيرانوند که بعد از يک فصل درخشان با پرسپوليس و تيم ملي، از ستاره هاي تيم کي روش است، مي خواهد کاري را انجام بدهد که حتي احمدرضا عابدزاده افسانه اي موفق به آن نشده؛ قهرماني در جام ملت هاي آسيا. از بين دروازه بان هاي بزرگ تاريخ فوتبال ايران عزيز اصلي، ناصر حجازي و منصور رشيدي به فتح جام ملت هاي آسيا نائل شده اند و بيرانوند مي تواند چهارمين گلر ما در کسب اين افتخار بزرگ باشد. 


او با پيراهن آبي آسماني که با آن پنالتي کريس رونالدو را مهار کرده، حالا به بزرگي در آسيا و اثبات شماره يک بودنش در قاره بزرگ فکر مي کند. دروازه باني که در سه بازي و 45 دقيقه کلين شيت کرده و مي خواهد اين دستاورد را در مشت خود داشته باشد.

 

 

 

 

نظر شما