شناسهٔ خبر: 30728022 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رضازاده با اشاره به مصوبه امروز کمیسیون قضایی ‌حقوقی :

اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی

یک عضو هیات رئیسه مجلس گفت:با مصوبه کمیسیون قضایی به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با درخواست مادر تابعیت جمهوری اسلامی ایران اعطا می شود.

صاحب‌خبر -

«حسین رضازاده» در گفت وگو‌ با خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: لایحه اصلاح تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در جلسه امروز کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.


این عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی با اشاره به تصویب کلیات و جزییات این لایحه اظهار داشت : بر اساس  ماده واحده این لایحه فرزندان حاصل از چنین ازدواج هایی که قبل یا بعد از تصویب این قانون متولد شده یا می شوند قبل از 18 سال تمام شمسی به درخواست مادر ایرانی به تابعیت ایران درمی آیند و فرزندان مذکور در صورت عدم تقاضای مادر می توانند پس از رسیدن به سن 18 سال شمسی تقاضای تابعیت ایران را نمایند که در صورت فقدان شکل امنیتی ( به تشخیص وزارت اطلاعات) به تابعیت ایران پذیرفته می شوند.


وی با اشاره به حضور نمایندگان دولت ،نیروی انتظامی و‌مرکز پژوهش ها در این جلسه گفت: طبق بندی از این ماده واحده  پاسخ به استعلام امنیتی باید ظرف 3 ماه انجام شده و نیروی انتظامی نسبت به پروانه اقامت برای پدر غیرایرانی مذکور اقدام کند.
رضازاده خاطر نشان کرد: بر اساس تبصره این ماده واحده در صورتی که پدر یا مادر متقاضی در قید حیات نبوده و یا در دسترس نباشند در صورت ابهام اثبات نسب در دادگاه صالحه انجام می شود.

نظر شما