شناسهٔ خبر: 30727607 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام بندانی نیشابوری:

فاطمیه ظلم های بعد از رحلت پیامبر(ص) را گوشزد می کند

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: فاطمیه گوشزد می‌کند که چه کسانی اتحاد امت اسلام را بعد از رحلت نبی گرامی اسلام به هم زدند و تمام زحمات پیامبر(ص) را به هدر دادند و درمیان جامعه اسلامی تفرقه و دوگانگی افکندند و آثار نکبت‌بار و سیاه آن تا به امروز هم ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری امشب در مراسم شام شهادت حضرت زهرا سلام‌الله علیها در شبستان امام خمینی(ره) با ذکر روایتی به نقل از نبی گرامی اسلام در خصوص این بانوی بزرگوار، گفت: نبی گرامی اسلام می‌فرمایند اگر حُسن، خیر و خوبی قرار باشد متصور به شکلی دربیاید که قابل‌رؤیت باشد، آن شکل و شمایل، وجود دخترم هست، بلکه ایشان بزرگ‌تر و عظیم‌تر از هر حسن و خوبی است و دخترم بهترین مخلوق در روی زمین از حیث ذات مطهر، شرافت و کرم است.

وی افزود: برای هرکدام از این سه کلمه ذات مطهر، شرافت و کرم، آیات و روایات متعددی وجود دارد که نشان‌دهنده صحت آن‌هاست.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان این که فاطمیه معانی خاص اعتقادی فراوانی دارد، تأکید کرد: یکی از معانی فاطمیه، اختبار و امتحان محبین حضرت علی علیه‌السلام از دیگران است چراکه در مراسمات عزاداری ماه محرم و صفر، مسیحیان، زرتشتیان، ارامنه واهل سنت نیز شرکت می‌کنند و حتی نذورات پخش می‌کنند، اما در فاطمیه فقط خواص شرکت می‌کنند، چون وجود مقدس حضرت زهرا سلام‌الله علیها ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با مظلومیت حضرت علی علیه‌السلام دارد و فاطمیه مخصوص خواص است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: یکی دیگر از معانی فاطمیه معصوم شناسی است؛ معصوم کسی است که جانشین نبی گرامی اسلام است و هرکسی نمی‌تواند در این جایگاه و مقام باشد.

وی در ادامه گفت: امام شناسی و بررسی جایگاه امام و رسیدن به این مسئله که امام و جانشین پیامبر(ص) در تمام صفات مثل نبی است الا نبوت، یکی دیگر از معانی اصلی فاطمیه است که هرکسی درک این مسئله را ندارد. فاطمیه برای خواص گوشزد می‌کند که امام و جانشین نبی باید چه کسی باشد.

حجت‌الاسلام بندانی نیشابوری خاطرنشان کرد: فاطمیه گوشزد می‌کند که چه کسانی اتحاد امت اسلام را بعد از رحلت نبی گرامی اسلام به هم زدند و تمام زحمات پیامبر(ص) را به هدر دادند و درمیان جامعه اسلامی تفرقه و دوگانگی افکندند که آثار نکبت‌بار و سیاه آن تا به امروز هم ادامه دارد درحالی‌که تمام آن‌هایی که بذر تفرقه را میان امت اسلام افکندند؟ آنها همگی در واقعه غدیر بودند و حتی در کنار بیعت مردان، زنان نیز با حضرت بیعت نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه فاطمیه از پایه‌گذاران ظلم و ستم که آثار آن امروزه در قالب داعش و وهابیت و گروه‌های تکفیری و ظالمان دنیا به‌خوبی مشاهده می‌شود، افشاگری می‌کند، ادامه داد: بر اساس روایات خداوند به غضب فاطمه(س)، غضبناک می‌شود و به رضایت فاطمه(س)، خشنود می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

نظر شما