شناسهٔ خبر: 30727567 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده حماس:

تشکیلات خودگردان عملیات ضداشغالگری را بی اثر کرد

قدومی گفت:تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس نه تنها بسیاری از عملیات‌های ضد اشغالگری را بی‌اثر ساخت که فرزندان سلحشور این مرز و بوم را نیز دستگیر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، «خالد قدومی» در نهمین همایش غزه نماد مقاومت گفت: راهپیمایی‌های بازگشت با شکستن محاصره توانست طرحی مردمی را برای مقاومت جانانه در برابر به اصطلاح "معامله قرن" سروسامان ببخشد.

نماینده حماس افزود: این راهپیمایی‌ها با هدف مقابله با انتقال سفارت آمریکا صورت گرفت و در واقع پیامی با هدف مقابله با طرح‌های نفوذ، عادی‌سازی روابط و هماهنگی با اشغالگر در سطح کشوری و منطقه‌ای است.

وی با اظهار اینکه راهپیمایی‌ها، رژیم صهیونیستی را شدیدا تحت فشار قرار داد و چهره زشت آنها را در به قتل رساندن کودکان و غیرنظامیان برملا ساخت، خاطرنشان کرد: در این مدت برخی از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف مهار این راهپیمایی‌ها قول‌هایی دادند اما متاسفانه به وعده‌ها و توافقات انجام شده عمل نکردند.

قدومی در ادامه به اقدامات تشکیلات خودگردان اشاره کرد و اظهارداشت: با تاسف شاهد بودیم دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس نه تنها بسیاری از عملیات‌های ضد اشغالگری را بی‌اثر ساخت که فرزندان سلحشور این مرز و بوم را نیز دستگیر کرد.

وی تصریح کرد: سرویس‌های امنیتی خودگردان حتی اجازه راهپیمایی مسالمت‌آمیز را به مردم ما نمی‌دهند. اگرچه راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز با مشارکت مردم بی‌دفاع ادامه دارد اما دیدیم که رژیم صهیونیستی چگونه در کمال خونسردی افراد غیرنظامی را به قتل می‌رساند که البته این اقدام چهره و موقعیت آنها را در سطح بین‌المللی را مخدوش کرده است.

نماینده حماس یادآور شد: جنایت اصلی در حق مردم فلسطین از زمان تصویب قطعنامه 181 در سال 1947 شروع شد و شاهد بودیم که این رژیم هیچ یک از قطعنامه‌هایی را که به تصویب سازمان ملل رسیده به رسمیت نشناخته است.

وی با بیان اینکه با مروری بر عملکرد رهبران اشغالگر، صحبت‌های وزیر خارجه مقبور رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به ذهن متبادر می‌شود که گفته بود که اسرائیل از بیت‌المقدس خارج نخواهد شد حتی اگر همه جامعه بین‌الملل چنین خواسته‌ای داشته باشند، یادآور شد: حتی قطعنامه‌ای که در آن عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد بسیار برای فلسطین خطرناک بود زیرا کشور به رسمیت شناخته شده همان کشوری است که حاصل و برآمده از توافقات ویرانگر اسلو و موسوم به راه‌حل دو کشوری است.

قدومی همچنین به تلاش‌های مذبوحانه ترامپ برای محکوم کردن فعل مقاومت و همچنین مخدوش کردن و محکومیت مقاومت در فلسطین اشاره کرد و گفت: آنها می‌خواستند مقاومت را که همه قوانین بین‌المللی مشروعیت آن را تضمین کرده و تا این لحظه تمامی دسیسه‌های آنها بی‌اثر شده از طریق رای‌گیری در سازمان ملل محکوم کنند و ملت فلسطین را از حق خود محروم کنند. به همین جهت به جرات می‌توان گفت که این تلاش‌ها در مجموع با هدف خلع سلاح مقاومت صورت می‌گیرد، مقاومتی که از یکسو دشمن را به درد می‌آورد و از سوی دیگر پیروزی را رقم می‌زند.

نماینده جنبش حماس در پایان عنوان کرد: مردم فلسطین همچنان به راه دشوار و در عین حال با عزت و شکوه‌شان برای بازستادن حقوق حقه خود ادامه خواهند داد. هدف مقاومت صرفا به کارگیری سلاح نیست بلکه سلاح وسیله کارآمدی برای بازستاندن حقوق حقه از اشغالگر است.

 

 

نظر شما