شناسهٔ خبر: 30727469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

بعیدی نژاد: زاغری ۲۰۱ بار با دختر و خانواده اش در دوران بازداشت ملاقات کرده است

سفیر ایران در لندن با اشاره به ۲۰۱ ملاقات نازنین زاغری با دختر و خانواده اش در دوران بازداشت، گفت که او ۴۹ بار خدمات تخصصی پزشکی نیز در این مدت دریافت کرده است.

صاحب‌خبر -

بعیدی نژاد: زاغری ۲۰۱ بار با دختر و خانواده اش در دوران بازداشت ملاقات کرده استبه گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، «حمید بعیدی نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن در توئیتی به خدمات کنسولی و همچنین پزشکی ارائه شده به «نازنین زاغری» در طول دوران بازداشتش اشاره کرد و نوشت: «خانم نازنین زاغری در دوران بازداشت 201 بار با دختر و خانواده اش ملاقات کرده که به طور میانگین شش بار در هر هفته این ملاقات انجام شده است.»

وی افزود: «خانم زاغری همچنین در طول این مدت 49 بار خدمات تخصصی پزشکی شامل 22 مراجعه به فیزیوتراپ، 15 مراجعه به روانپزشک، 8 مراجعه به داندنپزشک و 4 مراجعه به متخصص مغز و اعصاب دریافت کرده است.»

سفیر جمهوری اسلامی ایران در توئیت دیگری در این خصوص از فضاسازی تبلیغاتی برخی از فعالان حقوق بشری درباره دسترسی زاغری به تسهیلات درمانی انتقاد کرد و نوشت: «نادیده گرفتن هزاران بیمار ایرانی که از کمبود دارو‌های تخصصی در اثر تحریم‌های ایالات متحده آمریکا رنج می‌برند، یک بی عدالتی و دورویی محض است.»

«حمید بعیدی‌نژاد» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لندن همچنین اخیرا در صفحه توئیترش با انتشار ایمیل «ریچارد راتکلیف» همسر نازنین زاغری خطاب به وی نوشت: «در پاسخ به درخواست‌های مکرر برای ملاقات با خانواده، ما (ایران) در آوریل 2017 روادید برای همسر خانم نازنین زاغری به منظور سفر به ایران و دیدار با همسر و به ویژه اینکه در کنارش دخترش باشد را فراهم کردیم. این ماجرا تقریبا مربوط به دو سال پیش بود. بایستی از او (همسر نازنین زاغری) سؤال شود که چرا از این فرصت برای ملاقات با خانواده‌اش استفاده نکرد؟»

نازنین زاغری به دلیل ارتکاب به جرایم امنیتی در ایران محاکمه و به ۵ سال زندان محکوم شده و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

او در خرداد ماه ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) بازداشت شده بود. مقام‌های ایران بعد از بازداشت زاغری اعلام کردند که او با مؤسسات معاند همکاری و در فعالیت‌های براندازی نرم حضور داشته است.

بعد از بازداشت و محکوم شدن نازنین زاغری، رسانه‌های غربی با به راه انداختن پروپاگاندای شدید علیه ایران مدعی شدند که سفر او به ایران بابت بازدید خانوادگی صورت گرفته بود و او هیچ مأموریت رسانه‌ای یا کاری نداشته است.

به رغم این هجمه رسانه‌ای علیه ایران، آذرماه سال 1396 بود که «بوریس جانسون» وزیر خارجه وقت انگلیس در پارلمان این کشور اذعان کرد که بازداشت زاغری هنگام آموزش روزنامه‌نگاران در ایران صورت گرفته است.

اظهارات جانسون که در تقابل مستقیم با تبلیغات رسانه‌های غربی بود، در انگلیس با انتقاد‌های گسترده مواجه شد و وزیر خارجه وقت این کشور را مجبور به عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما