شناسهٔ خبر: 30727368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

مسجد جامع بندرعباس آبروی هرمزگان است/رسانه ها فرهنگ نقدپذیری را در جامعه نهادینه کنند

نعیم آبادی با بیان اینکه رسانه ها باید برای نهادینه کردن فرهنگ نقدپذیری قلم فرسایی کنند، گفت: مسئولی که از انتقاد بدش می آید باید خودش را اصلاح کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، آیت الله«غلامعلی نعیم آبادی» در نشست با اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی ضمن تسلیت ایام فاطمیه، یاد و خاطره مرحوم قاسم کرمی و ایوب دبیری نژاد از پیشکسوتان رسانه استان هرمزگان، اظهار کرد: بحث انتقاد پذیری یک اشکال کلی است هرچند که در فرهنگ دینی ما از انتقاد به عنوان محبوب ترین هدیه یاد شده است.

 

وی با بیان اینکه انتقاد یک نیاز قطعی جامعه است، افزود: مسئولی که از انتقاد بدش می آید باید خودش را اصلاح کند و انتقاد پذیر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اینکه فرهنگ انتقاد در جامعه ما جا نیفتاده است، عنوان کرد: رسانه ها باید برای نهادینه کردن فرهنگ نقدپذیری قلم فرسایی کنند.

 

وی ادامه داد: اگر کسی از ما تعریف کند بیشتر خوشمان می آید تا از انتقاد، در حالی که نقد انسان را به کمال می رساند و این ضعف اجتماعی ماست.

 

آیت الله نعیم آبادی رشد را در گرو انتقاد دانست و تصریح کرد: در فضای فردی کسی که نقدپذیر نیست خود را از فضای رشد محروم کرده است اما عدم نقدپذیری در حوزه مدیریتی ضربه به انقلاب، نظام و جامعه است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مسجد کانون و قلب تپنده هر محله است، گفت: اگر فقط در مسجد نماز خوانده شود از این فضا استفاده کامل نشده است.

 

امام جمعه بندرعباس به اختصاص پنج میلیارد تومان شورای شهر به مسجد جامع اشاره کرد و افزود: تا کنون ۲ میلیارد آن پرداخت شده است و برای تکمیل خود مسجد ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی مسجد جامع بندرعباس را آبروی استان هرمزگان دانست و تصریح کرد: از روزی که اسلام به ایران آمد تا امروز، مسجدی به این بزرگی ساخته نشده است.

 

نعیم آبادی با بیان اینکه مسجد جامع اصلا بودجه دولتی ندارد و مجموع کمک های مردمی نیز 150 میلیون ریال است، تاکید کرد: رسانه های استان به منظور جلب مشارکت های مردمی برای ساخت مسجد جامع ورود پیدا کنند.

 

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با پروژه بازار ماهی فروشان که در حریم دریا احداث شده است، افزود: دست های قوی پشت این کار بود و همین نیز باعث شد تا به حرف من گوش ندهند، در این باره کوتاه نیامده ام و مکرر گفته ام که این بازار به نام ماهی فروشان اما به کام شغل های دیگر است.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه فضایی به مساحت 24 هزار متر در کجای دنیا به نام بازار ماهی فروشی وجود دارد، اظهار کرد: دعوای شخصی با کسی ندارم، چهار سال است که برای حاکمیت قانون داد می زنم و حمایت رسانه ها در این موضوع می تواند موثر واقع شود.

 

وی ادامه داد: اگر این پروژه به سرانجام برسد ساحل شهر بندرعباس به وضعیت مشابه سواحل شمال کشور دچار می شود و هم اکنون شاهدیم که در ساحل شمال چنان ویلاسازی شده که یک وجب ساحل وجود ندارد.

 

نعیم آبادی به تشریح وضعیت بازار و گرانی پرداخت و گفت: گرانی چندین عامل دارد که باید به همه آن عوامل توجه شود البته امروز در سخت ترین شرایط هستیم و خودشان هم می گویند که تا کنون این گونه تحریم نداشته ایم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شرجی دریای دوم است و ما بین دو دریا زندگی می کنیم، عنوان کرد: امروز موضوع آب برای ما مهمتر از هر چیزی است؛ اگر زودتر از آبشیرین کن استفاده می کردیم نیاز نبود آب از میناب به بندرعباس بیاورند و اهالی میناب با مشکل روبرو شوند.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با اذعان به موضوع بیکاری اشاره کرد و گفت: ریشه اصلی این مشکل به دانشگاه بر می گردد زیرا شغل را به درستی تعریف نکرده اند و همه به دنبال پشت میزنشینی هستند.

 

وی با بیان اینکه علم و دانش برای زیستن است، افزود: علم بزرگترین سرمایه زندگی است و هیچ بخشی از زندگی وجود ندارد که بی نیاز از علم باشد.

 

 

 

نظر شما