شناسهٔ خبر: 30727337 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بنیاد شهید شهرستان‌های تهران رتبه پانزدهم در تأمین مسکن ایثارگران را دارد

R7840/P/S6,60/CT11

مدیرکل تأمین مسکن و گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سهم بنیاد شهید شهرستان‌های استان تهران در تأمین مسکن ایثارگران گفت: رتبه کشوری شهرستان‌های استان تهران در حوزه مسکن رتبه پانزدهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، خداکرم کولیوند امروز در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های تهران ضمن تسلیت ایام فاطمیه اظهار داشت: اداره کل مسکن و امور گلزارها و مناسب‌سازی شهری از ادغام 3 اداره کل تشکیل شده است.

وی بیان کرد: جایگاه مسکن در سبد خانوارها مشخص است به همین سبب قانونگذار در برنامه ششم، بودجه سنواتی، اساسنامه‌ بنیاد شهید، قانون جامع و قانون الحاق راجع به مسکن صحبت کرده که نشان از اهمیت آن است.

مدیرکل تأمین مسکن و گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به لزوم اشراف به قانون افزود: در مورد کمک به تأمین مسکن، توافقات با وزارت راه و شهرسازی اهمیت دارد بنابراین نخست باید به ایثارگر زمین فردی یا تجمیعی داده شود که در شهرستان‌ها می توان با ادارات راه و شهرسازی تفاهم‌نامه منعقد کرد.

کولیوند ادامه داد: تأمین مسکن ایثارگران به عهده بنیاد شهید نیست بلکه به عهده راه و شهرسازی است که بنا بر شرایط هر استان با وزارت راه و شهرسازی توافقنامه داریم.

وی عنوان کرد: اگر بتوان برای ایثارگران تهران زمین دریافت کرد قطعاً سهم ایثارگران شهرستان ری محفوظ است که امیدواریم سال آینده در تهران اتفاقات خوبی رخ دهد.

مدیرکل تأمین مسکن و گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران سپس افزود: در بحث تلفیق منابع طبق قانون تأمین مسکن جانبازان بالای 25 درصد، همسران شهدا و فرزندان شهدا اولویت دارد که قاطبه آن‌ها خدمات مسکن دریافت کردند.

کولیوند ادامه داد: 230 هزار جانباز بالای 25 درصد در کشور وجود دارند که حدود 217 هزار نفر سوابق دریافت خدمات دارند همچنین رتبه کشوری شهرستان‌های استان تهران در حوزه مسکن رتبه پانزدهم است.

وی همچنین افزود: 269 گلزار در شهرستان‌های استان تهران وجود دارد که 55 هزار و 99 مورد مزار را شامل می‌شود که 265 مورد خاتمه یافته و 2 مورد در دست اقدام است که پیشرفت فیزیکی 60 درصدی دارد که امید است با سرعت تمام شود.

مدیرکل تأمین مسکن و گلزارهای بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان با بیلن اینکه وضعیت گلزار شهدا در سیستم سجایا ثبت می‌شود خاطرنشان کرد: در بحث گلزارها طبق ماده 21 قانون جامع ساماندهی گلزار شهدا به عهده وزارت کشور، راه و شهرسازی و وزارت نیرو است که آئین‌نامه اجرایی آن‌ها نیز مشخص شده است.

انتهای پیام/ح

نظر شما