شناسهٔ خبر: 30727257 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:

ضرورت انطباق نظام آموزشی با نیازمندی‌ های جامعه

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دیگر نباید به دنبال آموزش تولید یقه سفید باشیم، بلکه باید نظام آموزشی با نیازهای امروز جامعه منطبق شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، علی محمد احمدی امروز ( 30 دی ) در آئین تجلیل از شوراهای برتر آموزش و پرورش استان، اظهار داشت: در قانون اساسی بسترهای لازم برای تصمیم های شوراها پیش بینی شده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت شورا و مشارکت از دیدگاه اسلام و قرآن، اظهار داشت: در اسلام به مشورت با یکدیگر و بهره‌ گیری از هوش و استعداد جمعی سفارش شده است.

 

احمدی به اهمیت و نقش کلیدی شورای آموزش و پرورش اشاره و ادامه داد: افزایش فضای فیزیکی آموزشی و تقویت و تولید محتوا همواره مورد توجه نظام آموزشی در کشورهای توسعه یافته بوده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه جامعه پیشرفته از قدرت تولید دانش بالاتری برخوردار است با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش اولویت نخست دولت های مدرن است، گفت: دنیا آرام آرام از صنعت به سمت دیجیتال نقل مکان کرد.

 

وی با اشاره به اینکه هر 100 سال یک بار شاید شاهد وقوع انقلابی در گوشه ای از جهان باشیم، عنوان کرد: اکنون به واسطه پیشرفت علم، سن اقتصاد دیجیتال به پنج سال رسیده و اندیشه نسل ها در یک دوره پنج ساله تغییر می یابد.

 

احمدی تاکید کرد: رسالت اصلی تغییر این دیدگاه بر عهده آموزش و پرورش است و باید این مهم در دوره ابتدایی دانش آموزان عملیاتی شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه اگر خواستار جامعه پیشرفته و توسعه یافته هستیم باید بر روی آموزگاران دوره ابتدایی سرمایه گذاری کرد و افزود: نخبه ترین اساتید و افراد باید در دوره آموزش ابتدایی مشغول به کار باشند.

 

وی تصریح کرد: باید نظم پذیری، تعهد اجتماعی، جامعه پذیری و صداقت را از دوران آموزش ابتدایی به کودکان بیاموزیم.

 

احمدی با اشاره به جامعه آماری دانش آموزان و اینکه این تعداد افراد نیازمند یک تولید محتوا قوی و هدفمند هستند، عنوان کرد: باید همگان در کنار همدیگر تلاش کنیم تا منابع مورد نیاز سخت افزاری و نرم افزاری در اختیار طالبان علم و دانش قرار گیرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت خیرین و سازمان های مردم نهاد برای ارتقا و توسعه بستر دانش اندوزی برای دانش آموزان استفاده کنیم.

 

وی طرح تحول بنیادین، مهارت آموزی دانش آموزان، آموزش مدیران و تغییر محتوای تحصیلی را از جمله برنامه های در دست اجرای دولت برای نوین سازی نظام آموزش عنوان کرد و گفت: در آینده نزدیک برای اصلاح ساختار آموزشی دولت لایحه ای را به مجلس ارائه می دهد.

 

احمدی با تاکید بر اینکه باید به صورت گام به گام در تولید محتوا تحولی ایجاد شود، اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت سایر استان ها از جمعیت روستایی بیشتری برخوردار بوده که به دلیل صعب العبور بودن برخی مناطق، انجام کار با کمی سختی رو به رو است.

 

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تمامی موارد را به جد پیگیری می کنیم که بتوانیم بسترهای لازم آموزشی را در مناطق مختلف استان فراهم کنیم.

 

وی با اشاره به پراکندگی مناطق مختلف استان و جمعیت دانش آموزی، عنوان کرد:  باید شیوه های تجمیع جمعیتی شکل بگیرد تا کار با سرعت و کیفیت بهتر انجام شود.

 

احمدی خواستار رایزنی و پیگیری آموزش و پرورش با بانک های عامل و خیرین برای تقویت فضای آموزشی در استان شد و گفت: درصد بالایی از جامعه آماری دانش آموزان استان از سوخت فسیلی استفاده می کنند که باید با استانداردسازی و استفاده از سیستم گرمایشی شوفاژ از وقوع حوادث تلخی چون سوختن کودکان سیستانی جلوگیری شود.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه منابع موجود در آموزش و پرورش با نیازهای ما هم خوانی ندارد، گفت: باید اولویت های نظام آموزشی را در نظر گرفته و براساس برنامه کوتاه مدت و بلند مدت جهت ارتقا سطح آموزشی اقدام شود.

 

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش می تواند ذهن های خلاق را پرورش دهد، گفت: فرآیند آموزشی پرهزینه و دیربازده است و تناسبی بین منابع و جمعیت وجود ندارد که ساماندهی این مسئله نیازمند تلاش و همت جهادی است.

 

شایان ذکر است در این آئین از علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس و عضو فعال شورای آموزش و پرورش استان و سایر اعضای فعال و موفق این شورا با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.

نظر شما