شناسهٔ خبر: 30726980 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اقدام دولت ها برای تقویت نظام آموزشی کشور همه جانبه بوده است

به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در یاسوج اظهار داشت: هر چند که تاکنون فعالیت های ارزنده ای در این

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در همایش گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در یاسوج اظهار داشت: هر چند که تاکنون فعالیت های ارزنده ای در این راستا در کشور و کهگیلویه و بویراحمد انجام شده اما تا رسیدن به وضعیت ایده آل فاصله زیادی وجود دارد.
وی افزود: با توجه به سرعت چشمگیر پیشرفت علم، دانش و فناوری در دنیا باید محتواها، سازوکارها و رویکردهای آموزشی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد به طور اساسی تغییر کرده و به روز شوند زیرا شیوه های سنتی جوابگو نیست.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی آینده سازان جامعه و زیربنای توسعه همه جانبه آن هستند و به همین دلیل نیز باید از معلمان نخبه و آشنا به علم روز دنیا در این دوره تحصیلی مهم و حساس استفاده کرد.
احمدی با تأکید بر لزوم اتکا نکردن آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به اعتبارات محدود دولتی، عنوان کرد: باید در این زمینه از ظرفیت خیران، تشکل های مردم نهاد و سازمان های غیردولتی برای پیشبرد بهتر امور و برنامه های نظام آموزشی استان بهره بیشتری گرفت.
وی ابراز داشت: دولت دوازدهم با جدیت درصدد افزایش بودجه وزارت آموزش و پرورش و کاهش مشکلات و کمبودهای آن است.
احمدی گفت: لازم است که مسئولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد بیش از پیش به آموزش و پرورش اهمیت داده و آن را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 24 تا 30 دی ماه هر سال به عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش نامگذاری شده است.
هادی زارع پور با اشاره به جایگاه والای شوراهای آموزش و پرورش در تحقق اهداف نظام آموزشی کشور، اظهار داشت: یکی از راهکارهای مهم برای کاهش مشکلات آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و تأمین هر چه بهتر نیازمندی های آن جلب مشارکت های مردمی است.
وی افزود: میزان کمک خیران و مردم کهگیلویه و بویراحمد به آموزش و پرورش این استان در سال گذشته حدود 32 میلیارد ریال بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دولت به تنهایی نمی تواند تمامی نیازهای وزارت آموزش و پرورش را برآورده کند و به همین دلیل نیز این وزارتخانه مستلزم همکاری روزافزون مردم و دستگاه های مختلف اجرایی است.
زارع پور عنوان کرد: شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته 41 مصوبه در قالب 11 نشست داشت که از این تعداد 38 مورد معادل 92.7 درصد اجرا و محقق شد.
وی ابراز داشت: شوراهای آموزش و پرورش سه شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران موفق به کسب رتبه های برتر کشوری در سال گذشته شدند.
امام جمعه دهدشت نیز گفت: فلسفه وجودی آموزش و پرورش تربیت انسان های دانا و آگاه و رهایی جامعه از جهل و نادانی است.
حجت الاسلام و المسلمین سید نصیر حسینی اظهار داشت: توسعه، موفقیت، رفاه و آسایش جوامع نتیجه علم، دانایی و آگاهی است.
وی افزود: جدایی علم از اخلاق، معنویت و انسانیت و استفاده از دانش در مسیر نادرست نه تنها سبب رشد فرد و جامعه نمی شود بلکه زیانبار است.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی بیان کرد: اعضای شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش انواع آسیب های اجتماعی رایج در این استان و مقابله اصولی با تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نسل جوان استان چاره اندیشی کنند.
وی عنوان کرد: هر چند که مردم، مسئولان اجرایی، نهادهای فرهنگی و ائمه جمعه و جماعات کهگیلویه و بویراحمد در این راستا مسئولیت دارند اما وظیفه و رسالت اعضای شوراهای آموزش و پرورش استان سنگین تر است.
60 نفر از اعضای شورای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد و سه شهرستان کهگیلویه، بویراحمد و گچساران در این همایش یک روزه با اهدای لوح سپاس و جوایز ارزنده تجلیل شدند.
افزون بر 153 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
7535/6110
انتهای پیام

نظر شما