شناسهٔ خبر: 30726945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

ادعای عدم فرود یک هواپیمای ایرانی در دمشق به دلیل حمله اسرائیل

صاحب‌خبر -
خرداد: برخی رسانه ها مدعی شدند که به دلیل حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فرودگاه پایتخت سوریه، یک هواپیمای ایرانی نتوانسته در این فرودگاه فرود آید.

به گزارش شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی»، روسیه، برخی رسانه های رژیم صهیونیستی ادعا کردند که یک هواپیمای مسافربری ایرانی امروز (یک شنبه) هنگامی که در حال فرود در فرودگاه بین المللی شهر دمشق، پایتخت سوریه بوده، ناچار شده مسیر خود را تغییر دهد و به ایران بازگردد تا در جریان حمله هوایی رژیم صهیونیستی به حومه این شهر، در معرض خسارت قرار نگیرد.

گزارش رسانه های رژیم صهیونیستی حاکی از آن است که این هواپیمای غیر نظامی متعلق به شرکت هواپیمایی «ماهان ایر» ایران در حال پرواز از تهران به دمشق بوده با این حال به دلیل حمله هوایی این رژیم مجبور شده مسیر خود را تغییر دهد.

در همین حال، «یوروک ایشیک»، عکاس اهل ترکیه که کشتیرانی در تنگه «بسفر» را دنبال می کند، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر در این باره اعلام کرد که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در حال انجام عملیات بر فراز دمشق همزمان با فعالیت موشکی ناشناس در نزدیکی یک هواپیمای غیر نظامی است.

این پایگاه اینترنتی همچنین تاکید کرد که هواپیمای مذکور متعلق به شرکت ماهان ایر بوده که از سوی آمریکا مورد تحریم قرار گرفته و در حال پرواز از فرودگاه بین المللی «امام خمینی» در تهران به فرودگاه بین المللی دمشق بوده با این حال در فاصله ۲۹۰۰ متری این فرودگاه مسیر خود را تغییر داده و به ایران بازگشته جایی که در کرمانشاه به عنوان نزدیک ترین شهر در مسیر بازگشت، فرود آمده است.

این در حالی است که پیشتر وزارت دفاع روسیه ضمن اعلام این که چهار جنگنده «اف-۱۶» رژیم صهیونیستی با پرواز بر فراز دریای مدیترانه، موشک های هدایت شونده به سوی فرودگاه بین المللی دمشق شلیک کردند با این حال پدافند هوایی ارتش سوریه حمله را دفع کرده و با استفاده از سامانه های موشکی ضد هوایی «پانتسیر» و «بوک» ساخت روسیه هفت موشک را منهدم ساخته، تاکید کرده که این حمله هیچ گونه خسارتی به زیرساخت های فرودگاه وارد نکرده و هیچ گونه تلفات جانی و مادی نیز در پی نداشته است.

نظر شما