شناسهٔ خبر: 30726406 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با حضور استاندار خوزستان؛

مراسم روز هوای پاک در اهواز برگزار شد/تاکید بر تامین حقابه محیط زیست خوزستان برای پیشگیری از وقوع مشکلات سال های گذشته +ببینید

مراسم نواختن زنگ روز هوای پاک امروز یکشنبه سی دی ماه با حضور استاندار خوزستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان در هنرستان فنی و حرفه ای حضرت خدیجه(س) اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه آئین روز هوای پاک در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در دو سه سال گذشته هوای پاک به نسبت بیشتر شده است و هوای سالم هم به همین صورت افزایش داشته است.

او گفت: در سال جاری هم به لطف خدا شرایط بسیار مناسب تری داریم و امیدواریم رحمت الهی که در سال آبی جاری به وفور ارزانی شده است، همچنان تداوم داشته باشد و ما را از خشکسالی ۱۰ تا ۱۵ ساله اخیر نجات دهد و به حول و قوه الهی هوای پاک و آب شیرین فراوان دوباره مقدمه ای برای استانی زیباتر، سرسبزتر و شادابتر باشد.

 شریعتی افزود: باید تلاش کنیم در برنامه ریزی های خود در بخش های آب شرب، صنعت و کشاورزی حق محیط زیست را هم رعایت کنیم و خدای نکرده طوری نباشد که مانند گذشته هیچ حقی برای محیط زیست قائل نباشیم و در نتیجه آن دچار مشکلات سال‌های اخیر شویم.

لازم به ذکر است که، ۲۹ دی ماه در تقویم ما ایرانیان روز هوای پاک نام‌گذاری شده است. هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و از آنجا که راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است، این روز می‌تواند شروع این عزم ملی باشد.

همچنین روز گذشته به علت غلظت بالای گرد و غبار و تعطیلی مدارس خوزستان در نوبت صبح، مراسم روز هوای پاک اهواز به امروز سی دی ماه موکول شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما