شناسهٔ خبر: 30726128 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رشد ۳۷ درصدی بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان

شهردار اصفهان گفت : بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و با رشد ۳۷ درصدی تدوین شده است و امیدواریم با کمک اعضای شورای شهر و جدیت مدیریت شهری این امر تحقق یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،قدرت‌الله نوروزی شهردار اصفهان امروز با حضور در شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان به شورای شهر با بیان اینکه بودجه سال آینده دومین بودجه‌ای است که در این دوره تدوین می‌کنیم، اظهار کرد: در تنظیم این بودجه نظر کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر و دغدغه و اولویت‌های آنها همواره مورد توجه بوده است.

وی ، تکمیل طرح ‌های نیمه تمام ، کاهش تصدی گری، کنترل هزینه‌ها، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه به بازآفرینی شهری و بهبود کیفیت محیط زیست را از اولویت‌های بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان برشمرد و با بیان اینکه در برنامه و بودجه سال ۹۸ طرح ‌های  نیمه تمام در تخصیص منابع در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی و شاخص‌های ارزیابی عملکردی یکی از سیاست‌هایی است که در این برنامه اعمال شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه کاهش تصدی گری ، کنترل هزینه‌ها ، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مانند مترو و خطوط اتوبوس تندرو نیز از دیگر اولویت‌های بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان است ، افزود : باید توجه داشت که در بودجه سال آینده طرح ‌های  محرک توسعه برای همه مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان تعریف شده که می‌تواند موفقیت خوبی باشد.

وی ادامه داد:  در بودجه سال ۹۸ ناهماهنگی بین ارائه بودجه شهرداری و سازمان‌ها حل شد و این بودجه همزمان با بودجه اصلی شهرداری اصفهان ارائه شد.

نوروزی بهبود و افزایش کیفیت زیست محیطی شهروندان با سیاست کاهش آلاینده‌های هوا و توسعه هوشمند فضای سبز را نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار شهرداری در برنامه و بودجه سال ۹۸ اعلام کرد و گفت: توجه ویژه به بازآفرینی شهری و تدوین فرایند و آماده سازی مطالعات زیرسازی برای طرح‌های شهری از دیگر اولویت‌های این برنامه است.

وی تصریح کرد: به منظور بهبود شرایط فضای سبز شهر اصفهان، تمرکز بر تامین منابع آبی پایدار است که در این زمینه خرید پساب و راه‌اندازی تصفیه خانه‌ها در دستور کار است.

شهردار اصفهان کارآفرینی با ارزش آفرینی حداکثری را نیز از دیگر برنامه‌های در دستور کار شهرداری در بودجه سال آینده اعلام کرد و ادامه داد: با این اقدام توسعه اشتغال را در شهر اصفهان خواهیم داشت.

وی در خصوص مبانی عملیاتی برنامه و بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان، افزود: برنامه ۱۴۰۰، سنجش پذیری صورت گرفته توسط شورای شهر اصفهان، سنجش عملکردها و سیاست‌های کلان، تعیین مقاصد کاربری، سیاست‌های جدید مدیریت شهری و استفاده از نظر کارشناسان از جمله این مبانی بوده است.

نوروزی تاکید کرد: در تدوین بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان هم به بودجه گذشته و هم به بودجه آینده توجه داشته‌ایم و با توجه به نتایج پژوهش‌های مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مبنی بر کاهش ۳.۵ درصد نرخ رشد اقتصادی و وضعیت مالی نامناسب شهرداری‌ها باید به سمت درآمدهای سیاستی گرایش داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در نظر داریم با فروش اوراق، تبدیل دارایی‌ها و فروش اموال و پروژه های مشارکتی بتوانیم بودجه را محقق کنیم.

شهردار اصفهان با تاکید بر سنجش عملکرد سیاستگذاری و تخصیص اعتبارات جاری گفت: حلقه حفاظتی از اولویت‌های شهرداری است و بر اساس اولویت‌بندی‌ها و با توجه به محدودیت زمانی این پروژه را در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برنامه و بودجه با فرایندی که اعلام شد دارای شش ویژگی است، ادامه داد: حرکت از وظیفه محوری به نتیجه محوری در تدوین برنامه، ارتقای سنجش پذیری برنامه، بررسی و تصویب محدوده، زمان و هزینه طرح ‌ها  قبل از تخصیص منابع، همزمانی و هم راستایی سازمان ‌ها با برنامه و بودجه شهرداری، مشارکت حداکثری ذی‌نفعان در قالب جلسات شورای عالی برنامه ریزی کمیته تخصیص اعتبارات و کارگروه‌های تخصصی و برگزاری ۱۲۰ جلسه با دو هزار و ۴۷۵ نفر ساعت این ویژگی را شامل می‌شود.

نوروزی دستاوردهای بودجه را برنامه عملیاتی سه ساله تا سال ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: رویکرد ما تمرکز است و به دنبال اولویت بندی هستیم.

وی تاکید کرد: به دنبال حکمرانی خوب شهری هستیم. مشارکت شهروندان در اداره شهر، حاکمیت قانون در همه کارها، شفافیت و مسئولیت پذیری در همه امور، برقراری عدالت در خدمات رسانی به شهروندان، کارایی و اثربخشی، بینش راهبردی و اولویت بندی در کارها در راستای حکمرانی خوب است که همواره مورد توجه کارکنان مدیریت شهری اصفهان خواهد بود.

شهردار اصفهان در خصوص هفت اولویت‌ راهبردی و میانی برنامه عملیاتی شهرداری اصفهان طی سه سال آینده گفت: کاهش آلاینده‌های محیطی با تمرکز بر کاهش آلودگی هوا، بهینه سازی عبور و مرور شهری، بهره برداری بهینه از سرمایه‌ها، تاب آوری شهری با تاکید بر افزایش ایمنی در محیط های شهری، بازآفرینی بافت ناکارآمد و تاریخی، تحقق پذیری طرح های توسعه شهری و سرزندگی فضاهای شهری اولویت‌های تعریف شده است.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان سه هزار میلیارد تومان بود، افزود: بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان و با رشد ۳۷ درصدی تدوین شده و امیدواریم با کمک اعضای شورای شهر و جدیت مدیریت شهری این امر تحقق یابد.

نوروزی با بیان اینکه  بودجه جاری امسال شهرداری اصفهان ۹۴۶ میلیارد تومان بوده است، افزود: این بودجه برای سال آینده ۱۱۸۷ میلیارد تومان برآورد شده است که با توجه به افزایش حقوق، افزایش قیمت‌ها و موارد دیگر امری منطقی است و حداقل‌ها در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بودجه عمرانی امسال شهرداری اصفهان معادل دو هزار میلیارد تومان است که ۶۹ درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده،  برای سال آینده نیز دو هزار و ۹۱۳ میلیارد تومان و معادل ۷۱ درصد بودجه شهرداری اصفهان بودجه عمرانی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه عمرانی سال آینده شهرداری ۴۲ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: هزینه‌های جاری بودجه سال ۹۷ شهرداری اصفهان بدون ماده ۱۸ حدود ۲۵ درصد و برای سال آینده نیز ۲۱ درصد از بودجه است که این امر نوعی موفقیت است.

وی در خصوص هزینه‌کرد بودجه سال ۹۸ شهرداری اصفهان گفت: یک هزار و ۸۹۷ میلیارد تومان بودجه در بخش حمل و نقل و ترافیک، یک هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان برای هزینه‌های جاری، ۴۶۷ میلیارد تومان و معادل ۱۶ درصد در بخش خدمات شهری، ۲۴۷ میلیارد تومان و معادل هشت درصد بودجه برای بخش فرهنگی و اجتماعی، ۱۷۴ میلیارد تومان و معادل شش درصد بودجه برای بخش مالی و اقتصادی، ۸۴ میلیارد تومان و معادل سه درصد از این بودجه برای بخش شهرسازی و معماری و ۴۴ میلیارد تومان و معادل دو درصد بودجه برای بخش برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی در نظر گرفته است.

نوروزی در خصوص منابع تامین بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۸ اظهار کرذ: یک هزار میلیارد تومان و معادل ۲۴ درصد بودجه از طریق فروش اوراق مشارکت، ۸۹۷ میلیارد تومان و معادل ۲۲ درصد بودجه از محل عوارض بر مازاد تراکم ، ۶۱۵ میلیارد تومان و معادل ۱۵ درصد از بودجه از محل درآمد حاصل از قانون مالیات بر ارزش افزوده، ۴۸۷ میلیارد تومان و معادل ۱۲ درصد بودجه از محل تبدیل دارایی‌ها برای فروش یا واگذاری، ۲۷۲ میلیارد تومان و معادل هفت درصد بودجه از محل دام‌های بانکی ، ۲۱۰ میلیارد تومان و معادل پنج درصد بودجه از محل عوارض بر تفکیک اراضی و ساختمان، ۱۳۴ میلیارد تومان و معادل سه درصد بودجه از محل درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری مشارکت‌ها، ۷۴ میلیارد تومان و معادل دو درصد بودجه از محل عوارض بر پروانه‌های ساختمانی، ۵۶ میلیارد تومان و معادل یک درصد بودجه از محل فروش اموال غیر منقول، ۵۵ میلیارد تومان و معادل یک درصد بودجه از محل عوارض ارزش افزوده سوخت، ۴۴ میلیارد تومان و معادل یک درصد بودجه از محل جریمه کمیسیون ماده ۱۰۰، ۴۱ میلیارد تومان و معادل یک درصد بودجه از محل عوارض حذف پارکینگ، ۴۱ میلیارد تومان و معادل یک درصد بودجه از محل عوارض نوسازی و ۱۷۴ میلیارد تومان و معادل یک درصد بودجه از محل سایر منابع تامین خواهد شد.

وی در خصوص برنامه‌های هزینه‌ای بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری اصفهان نیز  تصریح کرد: یک میلیارد و ۴۶۱ میلیارد تومان و معادل ۳۶ درصد بودجه برای حمل و نقل همگانی، ۴۰۷ میلیارد تومان و معادل ۱۰ درصد از بودجه برای شبکه معابر و آسفالت، ۳۱۵ میلیارد تومان و معادل هشت درصد بودجه برای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، ۳۰۶ میلیارد تومان و معادل هفت درصد اقساط وام و کارمزد، ۳۰۶ میلیارد تومان و معادل هفت درصد برای حقوق و دستمزد، ۲۴۷ میلیارد تومان و معادل شش درصد برای فضای سبز، ۱۳۶ میلیارد و معادل سه درصد یودجه برای نطافت شهری، ۱۱۲ میلیارد تومان و معادل سه درصد از بودجه برای شبکه آبیاری و پساب، ۱۰۸ میلیارد تومان و معادل سه درصد از بودجه برای تامین معوض، ۹۳ میلیارد تومان و معادل دو درصد از بودجه برای ایمنی و مدیریت بحران، ۳۳ میلیارد تومان و معادل یک درصد از بودجه برای زیباسازی، ۳۱ میلیارد تومان و معادل یک درصد بودجه برای مدیریت هوشمند ترافیک و ۵۴۵ میلیارد تومان و معادل ۱۳ درصد برای سایر منابع هزینه خواهد شد.

انتهای پیام/م

۷۱ درصد بودجه سال آینده شهرداری اصفهان ، عمرانی است

برچسب‌ها:

نظر شما