شناسهٔ خبر: 30725609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

فتاح: نظام امروز بیشتر از هر زمانی به فداکاری احتیاج دارد/ کارهایمان از سر صدق نیست

رئیس کمیته امداد با یادآوری خدمات انقلاب اسلامی عنوان کرد: انصافا نظام در طول چهل سال اقدامات بسیاری انجام داده اما خودمان الان خودمان را ناامید می‌‌کنیم و همه چیز را زیر سوال می‌‌‌بریم. ما نیاز به معاند و افرادی که پشت سر نظام صفحه بگذارند نداریم خودمان خودمان را ناامید می‌‌کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه امروز بیشتر از هر زمانی نظام به فداکاری احتیاج دارد، تاکید کرد: ما شرایط سخت جنگ را دیدیم اما جان سالم به در بردیم. هم ما و هم نظام سربلند بیرون آمدیم. امروز نظام تنومند شده و عقلانیتش بالا رفته و نیاز به مراقبت بیشتر دارد چراکه ارزش آن بیشتر شده و بهایش بالا رفته است.

سید پرویز فتاح در مراسم رونمایی از سامانه «خوب باشیم» با بیان اینکه یاد و خاطره مرحوم عبدالله والی را که الگوی جهادگران است، گرامی می‌‌داریم گفت: در چهل سالگی انقلاب هستیم و اربعین انقلاب ماست. انقلاب جان جان ماست و از جان ما شیرین‌‌تر است. همه شهدا، همه ما حاضریم جانمان را فدای انقلاب کنیم.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر از هر زمانی نظام به فداکاری احتیاج دارد، اظهار داشت: ما شرایط سخت جنگ را دیدیم اما جان سالم به در بردیم. هم ما و هم نظام سربلند بیرون آمدیم. امروز نظام تنومند شده و عقلانیتش بالا رفته و نیاز به مراقبت بیشتر دارد چراکه ارزش آن بیشتر شده و بهایش بالا رفته است.

رییس کمیته امداد امام خمینی به آیاتی از قرآن مجید اشاره و تصریح کرد: این خریداری جان که خدا در قرآن می‌‌فرماید به چه معنی است؟ اگر غصه نظام را می‌‌خورید خدا این غصه را از شما می‌‌خرد. همه رنج‌‌‌های شما را در گروه‌های جهادی خداوند می‌‌خرد، اگر طرف معامله خداست. اگر در نظام هستیم و زیر چتر نظام و ولایت هستیم، باید بدانیم طرف معامله ما خداست.

فتاح ادامه داد: افرادی که با یک فشار اقتصادی زود کفر می‌‌‌گویند و بهتان می‌‌‌زنند، کم آورده‌‌‌اند. اما آنها که در وادی انقلاب امام و رهبری قدم گذاشته‌‌اند، این گونه نیستند. خدا کار جزئی شما را در این شرایط می‌‌‌خرد. اما توجه به مکتبمان نمی‌‌‌کنیم. توجه نمی‌‌کنیم که چه قرآن و دینی داریم. 

وی با اشاره به روایتی از حضرت موسی (ع) خاطرنشان کرد: کار جهادی کنید، خداوند خیر کثیر دنیا و آخرت را به شما می‌‌‌دهد. نگاه من به این گزارش‌‌ها نیست چراکه جنس این کارها از طلای خالص است و خدا خریدار انها است. کشورمان را ببینید این همه از بیت‌‌المال هزینه می‌‌کنیم و می‌‌سازیم اما نارضایتی درو می‌‌کنیم چراکه از سر صدق نیست و خدا آن را نخریده است. 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کار جهادی گروه‌های جهادی جنسش متفاوت است و نباید آن را پولی، اداری، دولتی و کیلویی کنید بلکه از سر صدق برای خدا کار کنید، خدا قطعا آن را می‌‌خرد، ابراز داشت: کار شما جهادگران هرچه به اخلاص و از سر صدق و به جان انقلاب و امام آمیخته باشد، به سرانجام می‌‌‌رسد. شما راهی را که بقیه رفتند، نروید چراکه آنها به جایی نرسیدند. شما جهادگران از ما و از همه جلوتر هستید. این را با چیزی عوض نکنید. آدم کسی نشدید، زیر بلیت کسی نروید و این افتخار برایتان باشد که زیر بیرق حضرت آقا و نظام اسلامی هستید و این را با چیزی عوض نکنید. 

فتاح با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط گروه جهادگران در بشاگرد بیان کرد: آغوش ما برای گروه‌های جهادی باز است. بدانید کمیته امداد مالک ندارد. ما چه کاره‌‌ایم؟ ما هم می‌‌‌خواهیم راه شما را برویم. آن ایثارگری که شما دارید، ما نداریم چراکه ما کارمندیم، دست ما را هم بگیرید. حکایت ما و شما همان حکایت امام و شهید ۱۳ ساله‌‌ای است که امام فرمود رهبر ما آن شهید ۱۳ ساله است.

وی با تاکید بر اینکه کار شما جهادگران یک نوع الگوسازی و مرام و مکتب فکری است که امام و انقلاب برای ما آورده است، یادآور شد: ما هم در اوایل انقلاب همین کار شما را می‌‌‌کردیم. تولد انقلاب با کار جهادی است. الان با وجود شما به اصلمان بازگشتیم و این کار جهادی است که انقلاب را زنده نگه می‌‌دارد. برخی می‌‌‌‌گویند چهل سالگی انقلاب فقر هم بیشتر شده است اما اول انقلاب نمی‌‌توانستیم به روستاها سر بزنیم اما الان خدمات به همراه انقلاب به همه جا رفته است. 

رییس کمیته امداد امام خمینی افزود: تعداد یتیمان ما در ۲۵ سال قبل دو برابر نسبت به الان بوده است در حالی که الان جمعیت یک و نیم برابر شده است. در حال حاضر نیازها تغییر کرده است. آن موقع مردم بشاگرد نان هم نداشتند اما امروز نیازهای آنها تغییر کرده است.

فتاح با یادآوری خدمات انقلاب اسلامی عنوان کرد: انصافا نظام در طول چهل سال اقدامات بسیاری انجام داده اما خودمان الان خودمان را ناامید می‌‌کنیم و همه چیز را زیر سوال می‌‌‌بریم. ما نیاز به معاند و افرادی که پشت سر نظام صفحه بگذارند نداریم خودمان خودمان را ناامید می‌‌کنیم.

وی با بیان اینکه من در مقابل اخلاص شما جهادگران تعظیم می‌‌‌کنم، گفت: ما از شما کار عمرانی نمی‌‌‌‌خواهیم بلکه می‌‌خواهیم کار فرهنگی کنید. در زلزله کرمانشاه ظرف ۹ ماه، ۳۰ هزار خانه ساخته شده است. کدام کشور در دنیا توانسته این گونه اقدامات انجام دهد. ما راضی نیستیم و بر کار خودمان نقد داریم اما این نتیجه همت شماست، همت بچه‌‌های مردم که شبانه روز کار کردند. تداوم نظام در همین داشتن روحیه جهادی است. 

رییس کمیته امداد امام خمینی اضافه کرد: در همین اوضاع وانفسا و سال سخت اقتصادی هم می‌‌‌توان کار کرد. ما در این سال سخت اقتصادی با منابع محدود همه صف‌ها از جمله صف‌های پشت نوبت تحت پوشش، صف وام جهیزیه و صف وام ضروری را از میان برداشتیم. من به شما توصیه می‌‌کنم حتما اهدافتان با برنامه‌‌ریزی باشد.

انتهای پیام

نظر شما