شناسهٔ خبر: 30724792 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاشیه های برفی یک نشاط اجتماعی

تبریز-ایرنا- بارش برف سنگین روز جمعه تبریز که همراه با شور و حال وصف ناپذیر مردم این کلانشهر همراه بود، به دلیل بروز یک اتفاق نادر منجر به بروز حاشیه هایی برای یک نشاط اجتماعی شد که از ابعاد مختلف می تواند قابل بررسی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، انتشار تصاویر منتسب به 2 دختر نوجوان در بوستان «ائل گولی» تبریز که در محاصره جمعی از پسران گرفتار شده و به سمت آنها گلوله های برفی پرتاب می شود، موجی از اعتراض همراه با نفرت را موجب شد و بازتاب وسیعی در فضاهای مجازی پیدا کرد.
هرچند این نوع رفتار خشن و دور از نزاکت فردی و اجتماعی غیر قابل بخشش و البته جای تامل و تاسف بسیار دارد، اما ارایه تفسیرهای غیرواقع بنیانه با هدف تصویرسازی منفی از تبریز و خطه آذربایجان با تمسک به این اتفاق نیز اقدامی غیراخلاقی و ناپذیرفتنی است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی در واکنش به این اتفاق اعلام کرد: عاملان ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز به زندان معرفی شدند.
موسی خلیل الهی افزود: به محض اطلاع از موضوع ایجاد مزاحمت برای دختران در پارک ائل گلی تبریز دستورات لازم صادر شد و شب گذشته 2 نفر در این رابطه بازداشت شده و در اختیار پلیس امنیت اخلاقی قرار گرفتند.
وی خاطرنشان کرد: پرونده آن‌ها امروز به شعبه بازپرسی ارجاع شد و پس از تفهیم اتهام به زندان معرفی شدند.
وی تاکید کرد: رسیدگی به این پرونده در اولویت است و کیفرخواست به زودی صادر خواهد شد.
به گزارش ایرنا، فرمانده انتظامی شهرستان تبریز نیز در واکنش به فیلم منتشر شده فوق، با بیان اینکه تاکنون هیچ شکایتی از آزار و اذیت دختران گزارش نشده است، گفت: هنگام حضور نیروهای انتظامی در محل هیچ شاکی به پلیس مراجعه نکرد.
سرهنگ فرهنگ نوروزی اظهار داشت: حتی خانواده‎هایی که در محل یاد شده حاضر بودند، از حضور پلیس قدردانی می ‌کردند.
وی با اشاره به اینکه به دنبال بارش برف روز جمعه و حضور مردم در پارک ائل گلی برای شادی و تفریح، عوامل انتظامی نیز در محل حاضر بودند، افزود: انتظار می‎رود مردم در مواقع اینچنینی که با ازدحام همراه است، با پلیس همکاری کنند.
نوروزی ادامه داد: روز جمعه حدود 25 هزار نفر برای شادی و تفریح در پارک «ائل گولی» تبریز حضور داشتند، اما باید توجه کرد که برای حضور در چنین فضاهایی و تفریح جوانان فرهنگ سازی لازم است.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به انتشار فیلم مربوط به صحنه های یاد شده که در آن 2 بانوی محترم مورد حمله قرار می گیرند، گفت: بدون تردید این اقدام و رفتار دور از شان انسانی و اجتماعی بوده و از طرف ما محکوم است.
علی بدرشکوهی افزود: نفس انجام کاری که منجر به تضییع حقوق هر فردی بشود، زشت و غیر قابل چشم پوشی است.
بدرشکوهی ادامه داد: تبریز و آذربایجان در طول تاریخ درخشان خود همواره به لحاظ فرهنگی و اجتماعی نه تنها در ایران اسلامی بلکه در منطقه و جهان جایگاه ممتاز و برجسته داشته و بروز حوادث فوق تاسف بار است و البته نمی توان این اقدام را به مجموعه شهروندان تبریزی تسری داد.
وی یادآوری کرد: اینکه عده ای در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی حادثه یاد شده را بهانه ای برای تهدید و تحریف نشاط اجتماعی مردم کنند، به هیچ عنوان پسندیده نیست، زیرا رونق تفریحات سالم اجتماعی و فرهنگی مورد تایید نظام و مدیریت استان است، اما باید توجه داشت که نباید از این فضای نشاط آور برای جریحه دار کردن احساسات مردم سوء استفاده نمود.
به گزارش ایرنا، طی سال های اخیر با بارش برف در تبریز که به دلیل شرایط آب و هوایی ویژه و کوهستانی در فصل سرما همواره وجود دارد، تعدادی از پارک ها و بوستان های شهری به ویژه پارک وسیع «ائل گولی» به محلی برای تفریح سالم و برف بازی خانواده ها تبدیل می شود که می توان با برنامه ریزی های تعریف شده و اجرای جنگ های شادی آور و متنوع توسط شهرداری و نهادهای فرهنگی، از وقوع اتفاقات نادرست جلوگیری کرد، تا حاشیه های جزئی بهانه ای برای تحت شعاع قرار دادن نشاط اجتماعی شهروندان نشود.
3038/518

نظر شما