شناسهٔ خبر: 30724504 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مشاغل عملیاتی آتش نشانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور شد

وزارت تعاون

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: در یکصد و چهل و نهمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی با تصمیم اعضای شورای حفاظت فنی، شغل آتش نشانی به گروه "ب" مشاغل سخت و زیان آور موضوع آیین نامه اجرایی کارهای سخت و زیان آور پیوست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه گفت: شورای حفاظت فنی امروز مقرر کرد که مشاغل عملیاتی آتش نشانی به ۱۳ گروه شغلی گروه ب مشاغل سخت و زیان‌آور اضافه شود.

وی در این باره توضیح داد: بر این اساس مشاغل عملیاتی آتش نشانی ماهیتاً سخت و زیان آور محسوب می شوند و با تمهیدات کارفرما امکان خروج آنها از شمول  قانون مشاغل سخت و زیان آور وجود ندارد. 

شریعتمداری تاکید کرد: یکی دیگر از تصمیمات امروز شورای عالی حفاظت فنی این بود که برای نظارت بر کارگاه‌هایی که مشمول بند الف قانون مشاغل سخت و زیان آور می شوند، یک کارگروه فنی دائمی تشکیل شود تا استانداردسازی کارگاه ها را به طور مستمر رصد کنند.

وی ادامه داد: همچنین الحاق مشاغل عملیاتی آتش نشانی به گروه ب مشمولان عناوین شغلی مصوب شورای عالی حفاظت فنی که شاغلین آنها تابعیت قانون کار و تامین اجتماعی را دارند مورد تایید شورا قرار گرفت.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مصادیق مشاغل عملیاتی ضمیمه و ابلاغ شود و در مورد سایر مشاغل احتمالی که در مورد آنها نظرات مختلفی وجود دارد ، مصادیق مشاغل عملیاتی آتش نشانی پس از اخذ شرح شغلی از شهرداری مناطق و با تایید کمیته های موضوع ماده ۸ آیین نامه در این گروه لحاظ خواهد شد. 

لازم به ذکر است: گروه الف مشاغل سخت و زیان آور شامل گروه‌هایی است که کارفرما می تواند با سالم سازی و تمهیدات فنی نسبت به حذف صفت سخت و زیان آوری شغل کارگر اقدام کند.

انتهای پیام

دبیرخبر: سولماز خوان

نظر شما