شناسهٔ خبر: 30724180 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نیروی انتظامی قدیمی | لینک خبر

کلاهبرداری 77 میلیارد ريالی در بستر اینستاگرام

گروه استان ها _ سمنان _ فرمانده انتظامی استان گفت: عاملان کلاهبرداری 77 میلیارد ريالي که به بهانه واردات و صادرات کالا طعمه های خود را در اینستاگرام جذب می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

صاحب‌خبر -

 

سردار "روح الامین قاسمی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس در تشریح این خبر، اظهار داشت: با دریافت شکایت نامه ای مبنی بر وقوع کلاهبرداري 19 میلیارد ريالی از مدیرعامل یک شرکت در سمنان، پیگیری های ویژه کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداري پلیس آگاهی استان آغاز شد.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد مال باخته در شبکه اجتماعی اینستاگرام با دو برادر آشنا شده که خود را فعالان اقتصادی در زمینه واردات و صادرات کالا و تبادلات ارزي معرفی کرده اند.

فرمانده انتظامی سمنان تصریح کرد: شاکی پرونده پس از بررسی های اجمالی و به زعم خود کسب اطمینان لازم، 19 میلیارد ريال را برای تهيه قطعات ماشين آلات این شرکت توليد کننده مواد شيميايي از کشور چین به حساب این دو برادر واریز می کند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: پس از پرداخت این مبلغ هنگفت و عدم دریافت کالا و اموال درخواستی، با پیگیری های قضائی و انتظامی شاکی، پرونده کلاهبرداری در پلیس آگاهی تشکیل شد.

سردار قاسمی بیان کرد: در ادامه تحقیقات، کلاهبرداری میلیاردی از سوی کارآگاهان تایید و تمام حساب های بانکی 2 برادر کلاهبردار در بانک های مختلف مسدود شد.

وی خاطرنشان کرد: عملیات دستگیری متهمان نیز با دریافت نیابت قضائی در تهران اجرا و هر 2 کلاهبردار در برجی در سعادت آباد شناسایی و بازداشت شدند.

سردار قاسمی از کشف یک فقره جعل دستور قضائي نیابتی منع تعقیب برای متهمان نیز در اثنای رسیدگی به این پرونده خبرداد و اضافه کرد: این موضوع به مراجع ذیصلاح قضائی اعلام شد که از سوی دادسراي ويژه نيابت در حال رسيدگي است.

سردار قاسمی به بازجویی های فنی از این 2 متهم حرفه ای اشاره و خاطرنشان کرد: با تلاش و پیگیری های ویژه کارآگاهان مشخص شد متهمان به همین شیوه بالغ بر 77 میلیارد و 261 میلیون ريال از 10 شرکت و نمایندگان و مدیر عاملان این واحدهای تولیدی کلاهبرداری کرده اند.

فرمانده انتظامی استان سمنان با تقدیر از تلاش و پیگیری های کارآگاهان پلیس آگاهی در کشف این پرونده میلیاردی، به عموم مردم به خصوص صاحبان صنوف و مالکان واحدهای تولیدی، توصیه کرد: به هیچ عنوان از بستر شبکه های اجتماعی برای سفارش نیازمندی های خود استفاده نکنند چرا که هویت واقعی افراد در این بستر مشخص نبوده و امکان وقوع این گونه کلاهبرداری متصور است.

شایان ذکر است پس از تکمیل پرونده، هر 2 برادر کلاهبردار به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار روانه زندان شدند.#


انتهاي خبر // پایگاه خبری پلیس ایران

مشاهده خبر ارسال شده بعد

نظر شما