شناسهٔ خبر: 30724097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

میزبانی از زوار حسینی پاکستان در مسیر توسعه/ خادمان ستاد مردمی اربعین تجلیل شدند

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: میزبانی مردم شیعه و سنی استان از زوار پاکستانی اربعین باید هر سال توسعه یافته و دامنه آن به منازل شهروندان گسترش پیدا کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون؛ سردار امان ا... گشتاسبی در جلسه اختتامیه اربعین حسینی که همرمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در زاهدان برگزار شد اظهار کرد: عشق به امام حسین(ع) فراگیر است و مرز نمی شناسد تا آنجایی که عده ای از کشور پاکستان با تحمل مشقات بسیار زیاد عزم شان را جزم می کنند تا در ایام اربعین حسینی خود را به سرزمین کربلا برسانند و نام شان در لیست زائران پیاده ارباب به ثبت برسد.

وی افزود: در سویی دیگر نیز عده ای با قدرت ایمان و اخلاص، حدود 20روز تمام وقت و سرمایه شان را صرف پذیرایی و میزبانی در خور شان از این زائران کرده و به این خادمی نیز افتخار می کنند که تقدیر از آنها از عهده هیچ کس برنخواهد آمد و اجرشان تنها در نزد پرودگار و امام حسین(ع) محفوظ است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته از میرجاوه با عناوین دیگری یاد می شد اما با ورود زوار پاکستانی اربعین، محور میرجاوه به زاهدان در تاریخ سیستان وبلوچستان به نام زائران حسینی پاکستان و مسیر خدمت رسانی ایرانیان به ویژه مردم شیعه و سنی استان به ثبت رسیده است.

فرمانده سپاه سلمان سیستان وبلوچستان تاکید کرد: ویژه برنامه میزبانی از زائران پاکستانی باید هر سال با قوت و شدت بیشتر انجام شود چرا که این مردم حاضرند جان و مال خود را در این راه فدا کنند که امسال نیز شاهد بودیم مردم وارد صحنه شدند و حسینیه ها به موکب پذیرایی از زوار تبدیل شد و صحنه های فراموش نشدنی به ثبت رسید.

وی با اشاره به حفظ آثار و مستندات این ویژه برنامه گفت: لازم است تا پیاده روی اربعین حسینی که توسط زائران پاکستانی از مرز میرجاوه در استان سیستان وبلوچستان کلید می خورد در قالب همایش های استانی و ملی معرفی شود و هر سال با حرارت بیشتری پیش برود.

وی ادامه داد: یکی از ضروریاتی که مدنظر می باشد این است که از همین امروز باید برای اربعین سال آینده تدارک دیده شود و نسبت به تامین و تجهیز زیرساخت ها اقدام کنیم و این قبیل جلسات به طور مداوم برگزار شود و تمام موارد مورد آسیب شناسی قرار بگیرد تا زمانی که وارد مرحله عملیاتی میزبانی از زوار شدیم با مشکل مواجه نشویم.

شایان ذکر است در پایان این مراسم تعدادی از خادمان ستاد مردمی اربعین سیستان وبلوچستان مورد تقدیر قرار گرفتند.
انتهای پیام/
 

نظر شما