شناسهٔ خبر: 30724058 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

سندی که همکاری مصر در قتل خاشقچی را برملا می‌کند+ تصویر

پایگاه الخلیج آنلاین سندی را منتشر کرد که نشان‌دهنده همکاری دستگاه اطلاعاتی مصر با سعودی‌ها در قتل روزنامه‌نگار منتقد عربستانی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پایگاه الخلیج آنلاین با انتشار سندی، از همکاری مصر در قتل جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی پرده برداشت. این پایگاه با انتشار گزارشی نوشت: «محمد المسعودی» مخالف عربستانی، سندی را فاش کرد که از سوی دیوان پادشاهی سعودی برای دستگاه اطلاعاتی مصر فرستاده شده و در آن به نقش مصر در هماهنگی با تیم امنیتی عربستان سعودی برای ترور جمال خاشقچی، روزنامه نگار منتقد سعودی اشاره شده است.

کشف سند همکاری مصر در قتل جمال خاشقجی

این نامه که «فوق محرمانه» بوده، از سوی دیوان پادشاهی عربستان خطاب به سرلشکر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر و مدیر دفتر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر نوشته شده و در آن به پیشنهاد دولت مصر در خصوص همکاری امنیتی-اطلاعاتی در خصوص اجرای جنایت ( قتل خاشقچی) اشاره شده است.

در این سند مقرر شده است 3 نفر از عناصر تیم ترور خاشقجچی به قاهره بروند. این افراد عبارتند از سرهنگ ماهر مطرب، یکی از اعضای تیم حفاظتی ولیعهد سعودی، دکتر صلاح الطبیقی، دکتر تشریح و سرهنگ منصور اباحسین.

همچنین طبق سند منتشر شده، گروه مزبور ساعت ده صبح روز جمعه 28 سپتامبر سال گذشته میلادی و سوار بر هواپیمایی متعلق به نیروی هوایی پادشاهی عربستان به قاهره سفر کرده اند.

در پایان این سند، از رئیس دستگاه اطلاعاتی مصر در خصوص هماهنگی در عملیات قتل خاشقچی که با رمز «صید گرانبها1» (الصید الثمین1) از آن نامبرده شده، تشکر شده است.

روزنامه ینی شفق ترکیه در ماه اکتبر به نقل از منابع رسمی که نامی از آنها نبرده بود، گزارش داده بود تیم ترور خاشقجی پس از ارتکاب جنایت سوار بر دو هواپیما استانبول را ترک کردند. نخست هواپیمایی از نوع «گلف استریم» که نام «HZ-SK1» را با خود داشت و عازم مصر شد و پس از یک روز ماندن در آنجا، به ریاض بازگشت. اما هواپیمای دوم از نوع گلف استریم G450 با نام « HZ-SK2» استانبول را به مقصد دبی ترک کرد و از آنجا به ریاض رفت.

شایان ذکر است، جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست آمریکا که در مقالات خود از مقامات عربستان به شدت انتقاد می کرد، در دوم اکتبر سال گذشته میلادی به دست عناصر امنیتی نزدیک به محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

نظر شما