شناسهٔ خبر: 30722192 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ خبر داد

انسداد 14 حلقه چاه غیرمجاز در تهران

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: طی هفته گذشته با انسداد 14 حلقه چاه غیر مجاز از برداشت سالانه حدود 317 هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، علیرضا نیکنام افزود: با تلاش واحد حقوقی و گروه گشت و بازرسی طی هفته گذشته  14 حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق  538 متر و با دبی 16  لیتر برثانیه  پر و مسلوب المنفعه شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه ها در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسلوب المنفعه شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج 316 هزار و 800 متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد.

مدیر امور منابع آب تهران بزرگ تصریح کرد: ضمناً طی این مدت در بخش آب های زیرزمینی، یک مورد جلوگیری از اضافه برداشت و تقلیل منصوبات در مجموع با دبی 7 لیتر بر ثانیه با حجم تخلیه سالیانه 75.6 (هزار متر مکعب)، 17 مورد احکام قضایی اخذ شده،  5 مورد کنترل بهره برداری و همچنین با پیگیری های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب 3 دستگاه کنتور حجمی هوشمند بر روی چاه های پروانه دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت های بی رویه آب سبب افت سطح آب های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب، کاهش کیفیت آب را در پی دارد که با توجه به اهمیت موضوع، این امور از هیچ کوششی در جهت صیانت از منابع آب دریغ نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: امور منابع آب تهران بزرگ بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

انتهای پیام/ب

نظر شما