شناسهٔ خبر: 30721733 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

از خودزنی تا فراموشی رویای قهرمانی/ نوستالژی آخرین تقابل تیم‌های ملی ایران و عمان

صاحب‌خبر -
پیش از شروع دیدار امروز تیم ملی کشورمان مقابل عمان به بررسی آخرین تقابل این ۲ تیم می‌پردازیم.
 ، پیش از شروع دیدار امروز تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان به بررسی آخرین تقابل این ۲ تیم می‌پردازیم که در نهایت ایران با گرفتن نتیجه مساوی به دور حذفی راه پیدا کرد.
 
آخرین تقابل ایران و عمان در جام ملت‌های آسیا به سال ۲۰۰۴ برمی گردد. در آن بازی اولین اتفاقی که هرگز از خاطر فوتبال دوستان ایرانی فراموش نخواهند شد، بگومگو‌های علی بداوی و رحمان رضایی بود که در نهایت منجر به کتک کاری و نزاع بین ۲ بازیکن شد! بیش از آنکه عملکرد این ۲ بازیکن هواداران را تحت تاثیر قرار دهد دعوای تاریخی شان در ذهن مخاطبان مانده است چرا که میزان صمیمیت بین بازیکنان تیم ملی را وسط زمین و در بازی سرنوشت ساز ایران و عمان مشاهده کردند.
 
۵ دقیقه بعد با صلاحدید برانکو ایوانکویچ، علی بداوی جای خود را به ستار زارع داد. او که این اتفاق را از چشم رحمان می‏ دید، با عصبانیت راه رختکن را در پیش گرفت، اما با وساطت ایوانکویچ او را روی نیمکت می‌نشاند.
 
دیگر اتفاق خشن این بازی جای استوک محمد نصرتی بود که روی کمر بازیکن عمان نقش بست. همه این اتفاقات از چشمان داور ایرانی الاصل بحرینی دور ماند. اما afc پیگیرتر از داور ظاهر شد و درنهایت نصرتی، داور و بازیکن‌های خاطی را در دور حذفی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا محروم کرد.
 
در انتهای بازی نتیجه، اما به نفع تیم ملی کشورمان بود که با مساوی (۲-۲) و با گل دقیقه ۹۰ محمد نصرتی توانستیم با کسب ۴ امتیاز به دور بعدی مسابقات راه پیدا کنیم.
 
هرچه قدر دستیابی به کاپ قهرمانی در ابتدا شیرین می‌نمود، اما در انتها ایران با ناداوری در بازی نیمه نهایی حذف شد و رویای قهرمانی را برای همیشه به فراموشی سپرد.
 
حدود ۱۵ سال از این تقابل گذشته است و ظرف چند ساعت آینده دوباره تیم ملی کشورمان این بار در مرحله یک هشتم نهایی از سری رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف عمان خواهد رفت.
 
بازیکنان امیدوار هستند این بار راحت‌تر به مرحله حذفی راه پیدا کرده و در انتهای مسیر، قهرمانی این رقابت‌ها را جشن بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان

نظر شما