شناسهٔ خبر: 30721432 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

برنامه عربستان و امارات برای ایجاد ارز دیجیتال واحد

رسانه دولتی امارات گزارش داد ریاض و ابوظبی به منظور تقویت روابط دوجانبه به دنبال ایجاد یک ارز مشترک دیجیتال هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رسانه دولتی امارات گزارش داد ریاض و ابوظبی روز گذشته برنامه ای را برای ایجاد یک ارز دیجیتال واحد، به عنوان راهی برای تقویت روابط دو جانبه اعلام کردند.

بنا به گزارش رسانه اماراتی، طرح «ارز رمزی» یکی از طرح های بود که در کمیته اجرایی شورای هماهنگی امارات-عربستان در ابوظبی شکل گرفت. در ابتدای این طرح تنها بانک های مرکزی و تجاری پادشاهی این دو کشور عربی مجوز تجارت با استفاده از این ارز دیجیتال را دارند. 

دو کشور امیدوارند که ارز رمزی مبادلات میان دو طرف را تسهیل بخشد و تجربه نوینی را در خصوص شکل دهی سیاست پولی با استفاده از ارز واحد برای آن ها ایجاد کند. همچنین وزیر ارتباطات و اطلاعات عربستان سال گذشته به خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد ریاض در حال بررسی استفاده از فناوری زنجیره بلوکی در عملیات تجاری با روسیه است.

فناوری ارز رمزی، یک شبکه توافقی است که یک سیستم پرداخت جدید و یک نوع پول کاملاً دیجیتال را بوجود آورده است. ارز رمزی در واقع نوعی پول دیجیتالی است که به شکلی طراحی شده که ایمنی بالایی داشته باشد و در بیشتر موارد، از خود ردپایی به جا نگذارد . این ارز، با اینترنت در ارتباط است و از رمزنگاری، یعنی تبدیل اطلاعات واقعی به یک کد تقریباً غیرقابل رمزگشایی استفاده می کند تا خریدها و تراکنش ها را دنبال کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما