شناسهٔ خبر: 30721344 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بزرگترین بروزرسانی شبکه تلفن روستایی کشور شروع شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از بزرگترین بروزرسانی شبکه تلفن روستایی کشور به شبکه تلفن همراه در مخابرات منطقه آذربایجان غربی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم جلیلی نژاد این طرح را در راستای اجرای مصوبات سفر آذری جهرمی وزیر ارتباطات به استان به منظور توسعه ارتباطات روستایی دانست و اظهار کرد: ارتقاء تکنولوژی‌های سیار نسل‌های ۳و۴ همراه در شبکه موجود در فاز‌های بعدی صورت می‌گیرد.

وی افزود: استان آذربایجان غربی با بیش از ۱۲۰۰ سایت تلفن روستایی (GSM – WLL) رتبه اول بین استان‌های دارای این سیستم ارتباطی است که به عنوان پایلوت اجرای این طرح انتخاب و با اجرایی شدن آن تمام سایت‌های مذکور با ۱۰مرکز BCS به شبکه همراه اول برگردان شد و تمامی مشترکین سایر اپراتور‌ها از طریق سوئیچ همراه اول از این سرویس بهرمند می‌شوند.

جلیلی نژاد تصریح کرد: در فاز اول این طرح بالای ده هزار شماره برای مشترکین شهر‌های ماکو، چالدران، پلدشت، بازرگان وشوط فعال شد. مدیر کل ICT آذربایجان غربی از تعویض سیم کارت‌های روستایی (GSM-WLL) خبر داد و گفت: سیم کارت‌های همراه اول با همان تعرفه ودر همان روستا برای مشترکین روستائی تعریف وتحویل می‌شود.

جلیلی نژاد عنوان کرد: در این طرح مشکل دوصفر برای مشترکین همراه اول که قبلا در شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) و مشترکین سایر اپراتور‌ها وجود داشت، حل شده وهمراه اول نیز به تدریج با جایگزینی BTS‌های جدید آن‌ها را به روز رسانی می‌کند. لازم به توضیح است که این برگردان بزرگترین شبکه تلفن روستایی (GSM – WLL) در سطح کشور با پنج مرکز دیگرسوئیچ است و با برگردان آن امکان اجرای طرح مشابه در سایر استان‌ها مقدور می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما