شناسهٔ خبر: 30721191 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغالزایی /جمع آوری ۱۴۱ کودک کار در کرمان

استاندارکرمان گفت: سال گذشته حدود ۲۵۰ میلیارد تومان در بحث اشتغال سهمیه داشتیم و امسال هم ۱۸۰ داشتیم و بخشی از این اعتبار سهمیه بهزیستی است که باید برای جذب آن اقدام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی استاندارکرمان درجلسه ساماندهی کودکان کار با بیان اینکه بعد از اتفاق برخورد بد با کودکان گل فروش جلساتی برگزار شد تا از این آسیب در آینده جلوگیری شود گفت: شهردار کرمان تاکید داشت که در جلسات هیئت دولت کاستی‌های استان مطرح شود.

وی با اشاره به اینکه با شریعتمداری وزیر رفاه در حاشیه جلسه هیئت دولت صحبت کردم و وی ابراز کرد که آماده کمک و همکاری هستند گفت: قرار شد که ما کار را شروع کنیم و از کشورهم در این رابطه کمک می‌گیریم.

استاندارکرمان با بیان اینکه درموضوعات مختلفی دراین رابطه جای کار است و این مسائل را دنبال می‌کنیم افزود: رفع فقر و محرومیت را در استان با جدیت پیگیری کرده و برای رفع آن در حد امکان تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سفر نوبخت معاون رئیس جمهوربه جنوب کرمان سعی کردیم او را به داخل کپر‌ها و مناطق محروم ببریم بیان کرد: امروز هم رودری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمان را به منطقه فرستاده است تا مشکلات جنوب استان جمع‌آوری و برای آن راه حل ارائه شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه با توجه به آئین نامه ساماندهی کودکان کار، بهزیستی نیاز‌های خود را ظرف مدت یک هفته اعلام کند افزود: اداره اتباع بیگانه باید جوابگوی نگهداری کودکان کار افغانستانی در استان کرمان باشد.

شهردار کرمان هم در این جلسه گفت: ۱۴۱ نفر متکدی و کودک کار در دی ماه جاری در کرمان جمع آوری شده که از ۲۶ کودک و نوجوان کار، ۲۵ نفر افغانی و یک نفر ایرانی بوده است.

 سیدمهران عالم زاده شهردار کرمان با اشاره به اینکه اصولا نگاه به مناطق دور از مرکز استان معطوف می‌شود، گفت: درخواست دارم که مسئو.لان تنها یک شب به مناطق شهرک صنعتی و حاشیه کوره‌های آجرپزی سر بزنند.

وی افزود: در شهر کرمان علاوه بر کودکان کار، بی خانمان‌ها نیز هستند که برای ساماندهی این افراد می‌شود با هم افزایی کار کرد، زیرا جمعیت آنقدر گسترده نیست.

عالم زاده با اشاره به اینکه باید این افراد در جایی ساماندهی شوند که تبعات اجتماعی نیز برای ساکنین محلات نداشته باشد، تصریح کرد: حداقل حقوق شهروندی و اجتماعی این است که سرپناه و حداقل تغذیه را داشته باشند که باید این دغدغه را در کرمان به حداقل برسانیم.

شهردار کرمان با بیان اینکه ۱۱ دستگاه عضو کارگروه ساماندهی کودکان کار هستند، گفت: کودک کار جنس متفاوتی از متکدی دارد که باید این موضوعات از هم جدا دیده شوند و شاید نیازی که به رسیدگی به کودک کار وجود دارد، درباره متکدی نباشد.

محمد فرشاد رییس شورای شهر کرمان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه باید در آیین نامه تجدید نظر و بومی سازی شود، گفت: باید در این زمینه بحث کودکان کار از متکدیان جدا باشد و افراد بی سرپرست جدا و به مراکز شبانه روزی هدایت و ساماندهی شوند.

وی افزود: در بحث کودکان کار از این بچه‌ها سوءاستفاده و برخی، این افراد را به بیگاری می‌گیرند که باید کار همه جانبه در راستای ساماندهی کودکان کار انجام شود و می‌طلبد کارگروه و جلسات جداگانه خاص این افراد در فرمانداری تشکیل شود که البته با توجه به آمار، این کار شدنی است.
انتهای پیام/ی

لزوم کمک به کودکان کار در کرمان

نظر شما