شناسهٔ خبر: 30720880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس::

CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می شود

کواکبیان گفت: فکر می کنم با توجه به جو کلی مجمع تشخیص ۲ لایحه پالرمو و CFT در مجمع تصویب شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، «مصطفی کواکبیان» در جمع خبرنگاران با اشاره به ارجاع لایحه CFTبه مجمع تشخیص مصلحت نظامدر جلسه امروز مجلس گفت: مصوبه امروز مجلس مصوبه خوبی بود. این مصوبه کاری را که مجلس از حدود یک سال قبل شروع کرده بود تمام کرد. هم دولت،‌ هم مجلس و هم شورای نگهبان در مورد چهار لایحه مربوط به FATF نظر خود را دادند و دو لایحه یعنی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم در سه نهاد مذکور و حتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شد.

 

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دو موضوع پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام هنوز باقی مانده است، اظهار داشت: یکی از آنها پالرمو (مبارزه با جرایم سازمان یافته ) و دیگری موضوع CFT است که به نظر می‌رسد دولت، شورای نگهبان و مجلس نظر خود را گفته‌اند و صرفا مجمع تشخیص باید نظر نهایی را بدهد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد:‌ امیدواریم مجمع ولو با برگزاری جلسه فوق العاده زودتر در این دو مورد نظر دهد. ضمن این که ما به عنوان مجلس معتقدیم مجمع صرفا بر سر اختلافات بین مجلس و شورای نگهبان باید ورود کند و نمی تواند قانونگذاری جدید کند؛ یعنی همان اختلافاتی که مطرح بود را باید بررسی کند.

 

وی گفت: اشکالات شورای نگهبان چندین جلسه در کمیسیون مورد بحث قرار گرفت که بعضی از آنها از سوی کمیسیون پذیرفته و اصلاح شد و در مواردی هم کمیسیون بر نظر خود اصرار کرد که به صحن علنی آمد و امروز مجلس نیز به آن رای داد.نکته مهم این است که شورای نگهبان، ‌مجلس و دولت در مورد این چهار موضوع کاری ندارند و فقط مجمع تشخیص باید نظر دهد و با مصالحی که تشخیص می دهد منافع ملی را در نظر بگیرد.

 

کواکبیان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم با توجه به جو کلی مجمع تشخیص، این دو مورد نیز در مجمع تصویب شود. در غیر این صورت بزرگان باید تصمیم بگیرند که باید چه برخوردی در مورد FATF داشته باشیم./

برچسب‌ها:

نظر شما