شناسهٔ خبر: 30720815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

میثاقی: نمی‌خواهیم به‌حاشیه‌ها دامن بزنیم

صاحب‌خبر - به گزارش جهان نيوز،‌ مهدی هاشمی تهیه‌کننده برنامه آسیا 2019 درباره تولید این برنامه که تلاش دارد در قالب آیتم‌های متنوع و طراحی دکور خاص برای مخاطبان متفاوت باشد به جام‌جم می‌گوید: دو ماه قبل از شروع جام ملت‌های آسیا جلسه‌ای با حضور مدیر شبکه سه سیما و مدیر گروه ورزش داشتیم تا به این تورنمنت که رویداد خاصی هم است، توجه ویژه‌ای داشته باشیم. البته همان طور که اطلاع دارید این جام به اندازه جام‌جهانی برای مردم جذابیت ندارد و حضور کشورهایی مثل برزیل، انگلستان، ایتالیا و … مسابقات را داغ می‌کند. به همین دلیل ما سعی کردیم با طراحی آیتم‌های متنوع برنامه را برای بینندگان شبکه سه جذاب و تماشایی کنیم.

وی ادامه می‌دهد: بنابراین برای این برنامه بیشتر از 20 آیتم متنوع طراحی شد که تعدادی از آیتم‌ها پخش شده‌اند و بخشی دیگر از آیتم‌ها در روزهای آتی روانه آنتن و برنامه آسیا 2019 می‌شود. سعی کرده‌ایم آیتم‌ها هم سرگرم‌کننده باشد و هم حاوی اطلاعات جذاب و کمتر شنیده‌شده تا از این طریق هم فوتبال دوستان و هم غیرفوتبالی‌ها سرگرم شوند. این تهیه‌کننده با اشاره به اعزام یک گروه به امارات اشاره می‌کند: برخی از آیتم‌های اجتماعی برنامه آسیا 2019 توسط گروه اعزامی به مسابقات آماده می‌شود. در آیتم‌های اجتماعی اطلاعات جذابی به مردم ارائه می‌شود. همچنین بخشی از آیتم‌ها هم رویکرد تاریخچه‌ای دارد و دکور برنامه به گونه‌ای طراحی شده که هر بخش از دکور اطلاعات خاصی به مخاطب ارائه می‌شود. همچنین گرافیک برنامه ویژه است و از این طریق تلاش داشتیم تا جلوه‌های بصری هم رعایت کرده باشیم. ضرباهنگ برنامه هم تند است.

هاشمی با مثبت ارزیابی کردن بازخوردهای مردمی توضیح می‌دهد: من سال‌هاست برنامه‌های ورزشی می‌سازم، اما آسیا 2019 یک برنامه آیتم محور ویژه و متفاوت برای مخاطبان است و می‌توان گفت در حوزه برنامه‌های ورزشی، رویکرد جدید و نو است.

آیتم‌های برنامه متنوع است تا مخاطب خسته نشود و زمانی که برای تماشای برنامه می‌گذارد، هدر نرود و در عین این‌که سرگرم می‌شود به اطلاعاتش هم اضافه شود. خوشبختانه تا امروز هم بازخوردهای مردمی خیلی خوب بوده است. این تهیه‌کننده برای پرداخت به حاشیه‌ها می‌گوید: ما علاقه‌مند هستیم به حاشیه‌هایی بپردازیم که به تیم ملی ضربه نزد یا هدف برنامه را تحت‌الشعاع قرار ندهد. بنابراین یک بسته خوب و شکیل به مخاطبان ارائه می‌کنیم
.

فضای متنوع گرافیک برنامه
محمدحسین میثاقی، مجری و سردبیر محتوای برنامه در پاسخ به این سؤال که شما چه رویکردی در برنامه آسیا 2019 دنبال کردید تا از این طریق بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب کنید، به جام‌جم می‌گوید: من قبل از این برنامه اجرای چند تورنمنت را به عهده داشتم. همان‌طور که می‌دانید مسابقات جام ملت‌های آسیا به اندازه جام‌جهانی برای مخاطبان جذابیت ندارد، زیرا بحث کشورهایی همچون ویتنام، یمن و… است، اما در جام جهانی پای کشورهای آرژانتین، اسپانیا، ایتالیا و… روبه‌روست، بنابراین ما برای ایجاد جذابیت در برنامه آسیا 2019 به دنبال سوژه‌های خاص گشتیم تا در قالب بخش‌ها به آن بپردازیم و تماشای آن هم برای مخاطب جذابیت داشته باشد. مثل دو برادری که بالای صد بازی داشتند یا بازیکن فیلیپنی که در انگلستان به دنیا آمده بود یا اتفاقات درون اردوی تیم ملی.

این مجری با اشاره به طراحی دکور توضیح می‌دهد: فکر می‌کنم بین همه برنامه‌های ورزشی که تاکنون ساخته شده، این دکور یک اتفاق ویژه باشد. LED‌هایی که در همه جای دکور برنامه تعبیه شده، باعث می‌شود بیننده تحت هیچ شرایطی از تماشای برنامه خسته نشود.


وی با اشاره به LED پشت‌سر جایی که می‌ایستد، LED بزرگی که سمت چپ تصویر دیده می‌شود و 6 LED ایستاده مستطیلی دیگر در سمت راست استودیو ادامه می‌دهد: علاوه بر اینها زیر میزی که من پشت آن می‌نشینم هم LED نصب شده تا کارهای گرافیکی که برای برنامه انجام می‌شود، آنجا هم دیده شود. کارهای گرافیک ویژه‌ای برای برنامه انجام شد که آن را متفاوت کرده است. می‌توان در یک جمله گفت برنامه آسیا 2019 بخش محور است. میثاقی اشاره می‌کند: به همین دلیل سعی کرده‌ایم بخش‌هایی را به برنامه اضافه کنیم که حوصله بیننده تلویزیونی از تماشای برنامه سر نرود. برای همین تلاش می‌کنم کمتر حرف بزنم و مردم در عوض بیشتر بخش ببینند. بخش‌ها به گونه‌ای طراحی شده تا هم فوتبالدوستان و هم غیر فوتبالی‌ها جذب برنامه شوند.

از حاشیه‌های منفی دور هستیم
سردبیر محتوای برنامه درباره بازخوردهای مردمی می‌گوید: اکثر مخاطبان این برنامه، جوانان هستند. نسل جوان علاقه مند است که ریتم برنامه سریع باشد و اگر یک مقدار ضرباهنگ برنامه کند باشد از حوصله مخاطب خارج می‌شود. به همین دلیل ما هم سعی کرده ایم ریتم برنامه خوب و تند باشد تا بتوانیم پاسخگوی مخاطبان باشیم. در مجموع تلاش کرده ایم یک بسته شکیل همراه با اطلاعات سرگرم کننده و تحلیل‌های فنی صحیح به مخاطب ارائه بدهیم. کارشناسان ثابت برنامه آقایان مجید جلالی، حاج رضایی و محصص هستند. همچنین مهمانان دیگر هم داریم.

وی درباره آیتم هنرمندان عنوان می‌کند: در این آیتم به سراغ بازیگرانی همچون کامبیز دیرباز، نیما شاهرخ شاهی، پوریا پورسرخ و … رفته ایم که اهل فوتبال هستند و از آنها درباره نتایج بازی پرسیده ایم. این آیتم هم برای مخاطبان جذاب است. ارتباط برنامه با مردم از طریق اپلیکیشن هست و دو میلیون و
600 هزار نفر مشارکت مردمی داشتیم که خارج از تصور ما هم بود.

این مجری درباره اینکه آیا از دیدگاه‌های مردمی هم استفاده می‌کنید؟ توضیح می هد: بله به واسطه اپلیکیشن از نظرات مردم آگاه می شویم و اگر آیتمی را دوست نداشته باشند، ادامه نمی‌دهیم. تلاش می‌کنیم تا از نظرات مردمی نهایت استفاده را ببریم.
میثاقی درباره اینکه چرا برنامه آسیا
2019 به حاشیه اخیر که مربوط به صحبت کیروش می‌شود کمتر پرداخت کرد؟ تاکید می‌کند: به خاطر اینکه هدف برنامه این است که بازیکنان تیم ملی در آرامش به سر ببرند. ما نمی‌خواهیم با دامن زدن به حاشیه‌های منفی، آسیبی به تیم ملی بزنیم، بلکه تلاش می‌کنیم از حاشیه‌های منفی دور باشیم و تنها به حاشیه‌های می‌پردازیم که تماشای آن برای مخاطبان هم جذابیت لازم را داشته باشد. قرار نیست به واسطه برنامه، مردم یا بازیکنان را تحریک کنیم.

وی در پایان می‌گوید: همه ما در مقابل تیم ملی مسئول هستیم. با اینکه من در تورنمت های زیادی حضور داشتم به این تورنمت خیلی امیدوار هستم و تیم جوان است و استعدادهای خوبی هم در تیم وجود دارد.


منبع:روزنامه جام جم

نظر شما