شناسهٔ خبر: 30720713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

در نهمین همایش بین المللی «غزه نماد مقاومت» عنوان شد؛

دکتر مصطفوی: نوار غزه فعال ترین زنجیره مقاومت است/ دکتر صالحی: مژده قطعی آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است/ خامه یار: قدس همچنان سرلوحه اهداف بلند انقلاب اسلامی است

دکتر علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی در نهمین همایش غزه نماد مقاومت تاکید کرد: می توانیم با قطع و یقین تاکید کنیم که مژده آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)،  نهمین همایش بین‌المللی «غزه، نماد مقاومت» عصر امروز در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم مداحی برگزار شد. این همایش به همت جمعیت دفاع از ملت فلسطین و با همکاری خبرگزاری قدس(قدسنا) و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

 

«دکتر زهرا مصطفوی» رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین در ابتدای این نشست تاکید کرد: من در این فرصت شهادت بانوی دو عالم دخت نبی اکرم حضرت زهرا سلام الله علیها را خدمت حضار محترم تسلیت عرض می کنم  و همچنین عرض سلام و تشکر دارم خدمت مدعوین محترم و شخصیت های برجسته و سخنرانان ارجمند که دعوت جمعیت دفاع از ملت فلسطین را با محبت تمام پذیرفتند. همچنین تشکر میکنم از جناب آقای دکتر ترکمان ریاست محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی. بخصوص سپاسگذارم از برادر ارجمند و فرهیخته جناب آقای دکتر صالحی معاون محترم رئیس جمهور.

 

در نهمین همایش بین المللی «غزه نماد مقاومت» عنوان شد؛

دکتر مصطفوی: نوار غزه فعال ترین زنجیره مقاومت است دکتر صالحی: مژده قطعی آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است 2

 

ایشان افزودند: این همایش که نهمین همایش غزه نماد مقاومت نام دارد در حالی برگزار می شود که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرار داریم. انقلابی که به اذعان اکثر کارشناسان و شخصیت های سیاسی جهان نقطه عطفی نه تنها در تحولات منطقه محسوب می شود بلکه بر بسیاری از تحولات حوزه بین المللی تاثیر مستقیم و غیر مستقیم نهاده است.

 

دکتر مصطفوی تاکید کرد:در این چهل سال علی رغم همه مشکلات و فشارهایی که بر جامعه ایران وارد شده است اما مردم ایران با استقامت در پیگیری آرمان های اسلامی و انقلابی ، به موفقیت های بسیاری دست یافته است به طوری که در حال حاضرجمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای تاثیر گذار برای حل بحران های منطقه ای مورد مشورت مجامع بین المللی قرار می گیرد.   این انقلاب ، بر خلاف آرزوهای دشمنانش چهار دهه استوار ایستاده و به سمت اهداف عالیه خود همچنان در حال حرکت است.

 

رئیس و دبیرکل جمعیت دفاع از ملت فلسطین تاکید کرد: این همایش در حالی برگزار می شود که منطقه و فلسطین تحولات جدیدی را تجربه می کند. معادلات منطقه ای کاملا تغییر کرده است و محور مقاومت توانسته است موازنه جدیدی را با دشمن صهیونیستی ایجاد کند. اکنون مقاومت ضد صهیونیستی و ضد استکباری از حوزه ملی خود خارج شده و در جغرافیای منطقه به عنوان یک بازیگر مهم و تاثیر گذار مطرح است. این مقاومت زنجیره ای است که فلسطین و مشخصا نوار غزه فعال ترین حلقه های آن محسوب می شود. بارها ارتش رژیم اشغال گر قدس را در صحنه نبرد ناکام گذاشته است و به نماد و سمبل عینی مقاومت در برابر دشمن تبدیل کرده است. تا جایی که به قول رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت اله العظمی خامنه ای اسرائیل را ناچار ساخت تا کمتر از 48 ساعت تن به آتش بس دهد. آتش بسی که آتش یه جان این رژیم انداخت و نزاع های سیاسی این روزهای اسرائیل را موجب شده است.
 

وی افزود: دولت امریکا به عنوان اصلی ترین و مهترین حامی رژیم صهیونیستی نیز در سطح منطقه شکست خورده است. در عراق، در سوریه، در افغانستان شکست خورده است و طرح موسوم به  معامله قرن که برای یکسره سازی معادله درگیری به نفع   صهیونیست ها از سوی آمریکا و به تعبیر حضرت امام خمینی شیطان بزرگ پیگیری می شد نیز به دنیا نیامده ساقط شده است. دشمن تلاش دارد با هیاهوی تبلیغاتی شکست های خود را پنهان کرده و بذر نا امیدی در جوامع منطقه بپاشد اما تحولات آنچنان که مطلوب آن است پیش نخواهد رفت کما اینکه در این چهل سال تحولات خلاف مطلوبش پیش رفته است. آنچه زمینه ناکامی اقدامات دشمن علیه انقلاب و آرمان های آن را فراهم نموده و در عین حال پیشرفت های عظیمی را در حوزه های مختلف سبب شده است، اتحاد و یکدلی همه اقشار ملت ایران و بویژه جوانان و پشتیبانی آن از رهبری و نظام و همچنین صرف فعل «ما می توانیم» بوده است. که یادگار امام است. بی شک با تمسک به همین راه کارها می توان آینده ای شکوفاتر برای ملت بزرگ ایران ترسیم کرد و پیشرفت و نسل های آینده به ارمغان آورد.

 

دکتر مصطفوی در پایان تاکید کرد: من از حضور همه سروران گرامی تشکر می کنم و دعوت می کنم از برادر ارجمند و فرهیخته جناب آقای دکتر صالحی معاون محترم رئیس جمهور که جمع حاضر را مستفیض بفرمایند، امیدوارم که همه ملت های زیر سلطه مزه آزادی را چشیده و شاهد استقلال کشورشان باشند.

 

در نهمین همایش بین المللی «غزه نماد مقاومت» عنوان شد؛

دکتر مصطفوی: نوار غزه فعال ترین زنجیره مقاومت است دکتر صالحی: مژده قطعی آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است 2

 

«علی اکبر صالحی» معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی سخنران اصلی این همایش  در ابتدای سخنانش تاکید کرد: از اینکه توفیق یافتم در چنین جمع فرهیخته ای حضور یابم و در باره موضوع مقاومت در برابر ظلم سخنی با شما داشته باشم خدای بزرگ را سپاسگزارم و جاد  دارد در اینجا از سرکار  خانم مصطفوی که این فرصت را برای ما فراهم کردند تشکر کنم.

 

وی افزود: به اعتبار آیات الهی روایات وو احادیث متعدد و به اعتبار مسائلی که در این چهل سال انقلاب اسلامی رخ داده، می توانیم با قطع و یقین تاکید کنیم که مژده آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است و من این مساله را بر اساس سیر تحولاتی که در این چهل ساله رخ داده تاکید می کنم.

 

 رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: این رژیم در جهت ظلم و ستم حرکت می‌کند و عاقبتی جز از بین رفتن ندارد و این حتما بر اساس آیات قرآن اتفاق می‌افتد.

 

وی در ادامه با اشاره به تلاش دنیا عرب به ویژه مصر برای آزادی فلسطین اظهار کرد: این کشورها سعی کردند مذاکرات و مبارزه برای آزادی فلسطین را در بستر ناسیونالیسم عربی پیش ببرند اما موفق نشدند و جنبش‌های مقاومت که در چندین دهه به وجود آمدند توانستند مقاومت فلسطین را در بستر اسلام شکل دهند نه ناسیونالیسم عربی و در این راه شهدا بسیاری را هدیه کردند.

 

وی با بیان اینکه مقاومت اسلامی امروز پایدار و برنده است، گفت: مقاومت موفق بوده است زیرا بر پایه حق و ضمیر پاک انسانیت است و قادر به تسخیر قلوب است.

 

صالحی درباره مقاومت مردم در یمن تصریح کرد: آنها نیز با توسل به اعتقادات و باورهایشان نه با تکیه بر دلارهای نفتی مقاومت کرده‌اند و پیروزند. کشوری که فکر می‌کند با دلار نفتی می‌تواند منطقه را کنترل کند در نهایت فاجعه خاشقچی(جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و منتقد عربستانی که در کنسول‌گری سعودی به قتل رسید) برایش به وجود می‌آید.

 

صالحی اظهار کرد: درست است امروز رژیم اسراییل در دستگاه حاکمه آمریکا و دیگر کشورها نفوذ دارد و دست برتر اما دیری نمی‌پاید که این برتری را از دست می‌دهد چون راه انحراف در پیش گرفته‌ است.

 

رییس سازمان انرژی اتمی در ادامه به نقش ایران در تحولات اخیر اشاره کرد و گفت: این ایران و امام خمینی(ره) بودند که دین را دوباره احیا کردند و امروز شاهدیم دین می‌تواند به عنوان عنصر محرک در جامعه نقش داشته باشد و با وجود همه مشکلات و موانع بر قدرتش افزوده می‌شود متاسفانه در داخل به خاطر اختلافات داخلی تاثیر و اثر این قدرت را نمی‌بینیم اما وقتی بیرون می رویم به قدرت و توان خود پی می‌بریم.

 

وی تاکید کرد: نابرده رنج گنج میسر نمی شود. ایران تنها کشور مستقل در منطقه و در حال پیشرفت است. انقلاب اسلامی ضمن اقتدار بخشیدن به ایران توانسته مقاومت را در بستر صحیح پیش ببرد و اسلام را برای آنها هم احیا کرد.

 

در ادامه این همایش  «آرین غلامی» شطرنج باز ۱۷ ساله کشورمان مورد تقدیر  قرار گرفت. وی اخیرا از رویارویی با حریفی از رژیم صهیونیستی در مسابقات بین المللی سوئد انصراف داد و به جای کسب مدال طلا، نایب قهرمان شد.

 

در نهمین همایش بین المللی «غزه نماد مقاومت» عنوان شد؛

دکتر مصطفوی: نوار غزه فعال ترین زنجیره مقاومت است دکتر صالحی: مژده قطعی آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است+ تصاویر 2

 

دکتر «عباس خامه یار» معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ابتدای سخنان خود تاکید کرد: انقلاب اسلامی با افتخار و سربلندی و عزت و علی رغم توطئه‌ها و جنگ روانی و رسانه‌ای دشمن سرافرازانه، ٤٠ سالگی تولد خود را پشت سر میگذارد. یکی از اهداف والا و راهبردی انقلاب در سیاست خارجى، موضوع قدس و فلسطین است.  در واقع قدس جزء متن مانیفست انقلاب است و نه پیوست آن.

 

وی افزود: امام خمینی نهضت اسلامی استبداد ستیزى‌اش را به عنصر استعمارستیزی کاملا گره زده است.امام در نخستین سخنرانی نهضت ضد استبدادی‌اش در ١٣ خرداد سال ١٣٤٢ در مدرسه فیضیه قم و در عصر عاشورا ١٨ بار نام اسرائیل را ذکر می‌کند و مشکلات ایران را از اسرائیل می‌داند (١٥ بار نام شاه) و جالب است که این مسائل قبل از جنگ 1967 (30/10/1345) رخ  می دهد. امام در طول سالیان مبارزه به حمایت خود از مردم فلسطین ادامه میدهد.  البته مرجعیت شیعه این حمایت را همواره داشت، آیت الله کاشانی‌، نواب صفوی‌، آیت الله بروجردی‌، آیت الله خوانساری‌، همه در مقاطع مختلف...) اما امام خمینی اولین مرجع شیعه بودند که مسئله روابط سیاسی را در رساله عملیه‌ی خود مطرح کردند و فتاوایی در باب عقد روابط سیاسی بین دولت‌های اسلامی و استکباری را مطرح کردند.

 

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه گفت: اولین سخنرانی ایشان در نجف بعد از تبعید هم حمله به صهیونیزم بود. امام درباره جنگ 1967 (15/3/1346)، آتش زدن مسجد الاقصی در سال ١٩٦٩ (30/5/1348)، جنگ رمضان ١٩٧٣ (14/7/1352) (جنگ اعراب و اسرائیل)، سفر انور السادات به سرزمین‌های اشغالی‌، عقد قرارداد کمپ دیوید‌، مواضعی قاطع و سازش ناپذیر و انقلابی اتخاذ کردند.صدور فتوای شرعی تاریخی‌، پرداخت زکات و صدقات برای مخارج فلسطین را در سال ١٩٦٨ جایز دانستند.

 

خامه یار در ادامه گفت: از همان آغاز پیروزی‌، شعار امروز ایران، فردا فلسطین مطرح شد، سفارت فلسطین اولین سفارتی بود که خارج از قوانین و روش‌های متعارف امروزی با حضور رهبر سازمان آزادیبخش فلسطین و فرزند برومند امام، جایگزین نمایندگی اسرائیل در تهران شد. مخالفت جدی و همه جانبه با طرح‌های سازش کارانه اعراب‌، کمپ دیوید‌، اوسلو‌، مادرید‌، طرح فهد، مخالفت سیاسی جمهوری اسلامی با اشغالگران قدس در مجامع بین‌المللی، طرح تصویب قانون هشت ماده‌ای در مجلس شورای اسلامی، روز جهانی قدس و ظهور و بروز نقش مردمی و تشکل‌های غیر دولتی همه از دستاوردهای اقدامات و حرکت های بزرگ امام خمینی بود.

 

وی افزود: همین که امام اسرائیل را غده سرطانی می‌دانند کافیست، غده سرطانی در فهم عموم مردم یعنی بدخیم ترین بیماری برای بشریت است و برخورد با چنین غده‌ای معلوم است که چگونه باید باشد. از طرفی رهبران رژیم صهیونیستی، انقلاب اسلامی را زلزله‌ای برای اسرائیل قلمداد کردند. امروز هم، پس از ٤٠ سال از انقلاب مقام معظم رهبری بزرگترین مشکل جهان اسلام را رژیم صهیونیستی میدانند و مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام.

 

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه گفت: اشکال اساسی در این است که فهم واحدی از «ماهیت موجودیت اسرائیل» در منطقه وجود ندارد. درک مشترک و فهم دقیق و یکسان برای داشتن یک چشم اندازی بهتر، برای کمک به موضوع فلسطین بسیار ضروری است. دیدگاه انقلاب اسلامى  درخصوص پیدایش اسرائیل بر این نکته تأکید دارد که تشکیل این رژیم  عمق استراتژیک خطرناکى را دارا است. یعنی اسرائیل تنها یک پروژه اشغالِگرى صرف سرزمینى نیست. بدین معنى که یک موضوع صرف قومیتى و ملى و عربى نیست.بلکه یک پروژه کاملاً استعمارى و تهدیدی جدی و خانمانسوز برای کل جهان اسلام است. خاکریز اول غرب در منطقه است و این پروژه استعمارى بسیار توسعه‌طلبانه است و پایانی ندارد. از نیل تا فرات... گام اول وبعد در همه ابعاد: سیاسى و اقتصادى و فرهنگى واقتصادى و با ماهیت و اندیشه انقلاب اسلامی ایران سازگارى ندارد.

 

در نهمین همایش بین المللی «غزه نماد مقاومت» عنوان شد؛دکتر مصطفوی: نوار غزه فعال ترین زنجیره مقاومت است دکتر صالحی: مژده قطعی آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است خامه یار: قدس همچنان سرلوحه اهداف بلند انقلاب اسلامی است 2

 

وی گفت: اصولاً انقلاب اسلامى ماهیتی ضداستعماری دارد و مخالف هرگونه توسعه طلبی است و با نقشه‌های استعماری اسرائیل به شدت مقابله و از تثبیت وگسترش آن جلوگیری مى‌کند.   متفکر بزرگ‌، مالک بن نبی کتاب خود را که با موضوع یهود، خطر‌ها و برنامه‌های استعماری را، قبل از 60 سال تالیف کرد و بالاخره بعد از 50 سال تأخیر به چاپ رسید‌، می‌گوید اسرائیل صف مقدم استعمار غربی در جهان اسلام است و براساس نظر ایشان تشکیل اسرائیل پروژه استعماری از نیل تا فرات است و دیدگاه ایرانی درخصوص تشکیل این رژیم نیز بر همین پایه قرار دارد.

 

خامه یار در ادامه گفت: من از همان آغاز پاتک بر علیه بیداری اسلامی و تحولات حق طلبانه مردم منطقه به این موضوع پرداختم که آنچه در چند سال گذشته تا به امروز به وقوع پیوسته است سایکس پیکوى دوم است.  بعد از گذشت یک قرن از سایکس پیکو 1 در سال ١٩١٦(19/2/1295) که تجزیه و فروپاشى عثمانى شاهد این مساله بودیم، این یک تحلیل و تفسیر و حدس و گمان نیست‌، یک واقعیت و یک باور است. امروزه وقایع علی الارض این را کاملاً ثابت می‌کند. باز تجزیه جهان اسلام و منطقه است و بقول مرحوم هیکل؛ پایین کشیدن سایکس پیکوی 2 به مراتب خطرناکتر از 1 است. اولی تنها تجزیه و تحت قیمومت بود. اما دومی تجزیه، تخریب و ویرانی است، تجدید حیات سایکس پیکو ١ همراه با سهم خواهی آمریکایی‌هاست، تحمیل جنگ‌های مذهبی‌، طایفه‌ای و قومیتی است.

 

ایجاد جنگ‌های نسل‌های چهارم به منظور فروپاشاندن ارتش‌های منطقه است (هر کدام به نحوی رخ داده و هیچ ارتشی در امان نیست. هر نیروی بالقوه‌ای که ممکن است روزی به فعل درآید و تهدیدی برای رژیم صهیونیستی باشد باید از بین برود. نابودسازی زیر ساخت‌های فرهنگی و تمدنی کشورهاست. ایران به عنوان هدف غائی این برخوردهاست .به ایده‌ها‌، گفته‌ها‌ و طراحی‌های استراتژیست‌های آمریکایی رجوع کنید افرادی نظیر برنارد لوییس‌، کیسینجر‌، بولتون نیکی. به طرح‌های پنتاگون مراجعه کنید، به مباحث اندیشکده‌ها و هم اندیشی‌ها و به خصوص کنفرانس‌هاى سالانه هرتزلیا اسرائیل مراجعه کنید

 

معاون بین الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: در مورد ایران که هدف غایى است... بحث تعدیل‌، تغییر یا اصلاح رفتار نیست، سرنگونی و حتی تجزیه هم نیست‌، هدف ویرانگری و فروپاشی کشور است. زائیده سایکس پیکو ١٩١٦ بیانیه بالفور ١٩١٧ است:بیانیه بالفور یکی از شوم‌ترین و ننگین‌ترین اسناد تاریخ است که به موجب آن یک دولت استعمارگر، سرزمینی که به هیچ وجه به خود تعلق نداشت، از مالکان اصلی آن (فلسطینی‌ها) برباید و به کسانی ببخشد که اصلاً استحقاق آنرا نداشته و تنها یازده درصد از جمعیت آن سرزمین را در اختیار داشتند.اشغال یک میهن و آواره کردن یک ملت و تحمیل جنگ تمام عیار نژادپرستانه و آپارتاید و نسل کشی فلسطینی‌ها با مجوز بالفور انجام گرفت.

 

وی افزود: اعلامیه بالفور، اعلامیه حذف یک ملت است که با نقشه انگلیسی‌ها و حمایت آمریکایی‌ها رقم خورد. حوادث یک صد سال اخیر، ویرانی‌، جنگ‌، نسل کشی و تغییرات و تحولات جمعیتی‌، جغرافیایی‌، تاریخی در تمام منطقه ناشی از این وعده شوم است. معامله قرن که بنده آن را بیانیه‌ی بالفور 2 می‌نامم زائیده سایکس پیکو 2 امروز است...تجدید حیات سایکس پیکو 1 است ولی با مشارکت بعضی از اعراب نادان و سرکش و بی‌خرد. هدف از آن هم بازسازی و تثبیت مرز‌های رژیم اشغالگر قدس است، پس از گسل‌های عمیق ایجاد شده از جنگ ٣٣ روزه و محور مقاومت و حماسه‌های مردم غزه است. بازسازی و بازخوانی شعارِ از نیل تا فرات است. با این وجود و علیرغم این تلاش‌ها و... امروزه قضیه فلسطین، یک قضیه فراملی، فراقومیتی، فراسرزمینی، فراجغرافیایی و فرادینی و مذهبی درآمده است.یک بحث انسانی است که به فرهنگ عمومی درآمده است

 

خامه یار در ادامه گفت: راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز جمعه‌های بازگشت و حمل نمادین کلید خانه‌ها، رژیم صهیونیستی را در سطح جهان به چالش جدی در آورده است. بادبادک‌ها یا هواپیماهای کاغذی گنبدهای آهنین و منظومه دفاعی دشمن را به خاک سیاه کشانده است.امروزه، فلسطینی‌ها با اعتصاب‌های غذای موسوم به «معده‌های خالی»، سرسختانه به جنگ دشمن رفته‌اند...کودکان و نوجوانان فلسطینی امروزه در جای جای سرزمین‌های اشغالی، رژیم صهیونیستی را به ستوه درآورده‌اند... عهدالتمیمی، با نواختن سیلی به نظامی ـ به یک ستاره جهانی درآمده است. میزبانی باشگاه رئال مادرید... از نوجوان فلسطینی مبین این مسئله است.خیزش عمومی اندیشمندان و نخبگان و حمایت آنان از فلسطین و آگاه سازی افکار عمومی بی‌سابقه است. و مقاومت با ابعاد سیاسی، نظامی، امنیتی جای خود را دارد.هیچ دوره‌ای از تاریخ معاصر، ما چنین صف‌آرایی روشنفکران و اندیشمندان و آزادگان جهان را در رویارویی و محکومیت سیاست‌های ناعادلانه زمامداران آمریکا و صهیونیزم ندیده‌ایم. چنین موضع‌گیری‌هایی مختص یک آیین و یک ملت و یک مذهب و حتی یک قاره نیست یک خیزش و مخالفت جهانی است.

 

وی تاکید کرد: امروز پس از 4 دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، با قدرتی وصف‌ناپذیر، قدس همچنان سرلوحه اهداف بلند انقلاب اسلامی و یکی از مهمترین مؤلفه‌های سیاست خارجی ماست.

خامه یار خاطرنشان کرد: امروزه جبهه مقاومت، از دمشق تا بغداد و از صنعا تا بیروت و تهران توانست است با اقتدار ماشین تجزیه سایکس پیکو 2 را زمین‌گیر سازد.و جمهوری اسلامی پرچمدار بزرگ این محور و این جبهه خدایی است و بر این نقش می‌بالد و افتخار می‌کند.

 

وی گفت: در اجلاس سالانه دوحه قطر که با موضوع مرور یکصد سال بر توافق بالفور و چشم‌انداز آینده رژیم صهیونیستی برگزار شد و در حضور صدها از اندیشمندان و نخبگان و سیاستمداران عرب و غیرعرب و در برابر صدها هزار بیننده شبکه‌های ماهواره‌ای که این همایش را زنده پخش می‌کردند.

 

خامه یار افزود: کتاب مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به فلسطین که نخست وزیر رژیم کودک کش آن را بعنوان سند محکومیت ما در مجمع عمومی سازمان ملل در دست داشت... همین کتاب را با افتخار بالای دست گرفتم و با صدایی رسا بر این مواضع تأکید داشتم که این باور ماست..اعتقاد ماست... پنهان‌کاری و دورویی نیست..

 

وی در ادامه تاکید کرد: هیچ مانعی نمی‌تواند ما را از اتخاذ چنین حمایتی باز دارد. نظام‌های رسمی عربی جرأت خواندن این مواضع را ندارند چه رسد به اِعمال آن. به هر حال بقول فلسطینی‌ها «علی العهد باقون»... و بالاخره بر این باوریم که مخالفت با اشغالگری رژیم صهیونیستی، بخش دیرپا و البته مانای اهداف و آرمان‌های انقلاب‌ اسلامی است.

 

خامه یار گفت:  دفاع از فلسطین، دفاع از یکپارچگی جهان اسلام است.دفاع از امنیت ملی ماست و ایستادگی در برابر توسعه‌طلبی رژیم اشغالگر است.نباید فلسطین را سوژه‌‌ای برای رقابت‌های جریان‌های سیاسی و به ابزاری برای مناقصه و مزایدة احزاب سیاسی و رقابت‌های آنان تبدیل شود.

 

وی افزود: فلسطین و قدس فراجناحی و فرادولتی است.به فلسطین باید نگاه واقع‌بینانه و دور از احساسات آنی و عواطف سطحی داشته باشیم نباید سیاه‌نمایی کرد... باید مقاومت، از خودگذشتگی، ایثار و ایستادگی و جانفشانی این مردم دلیر و مقاوم را بستائیم. بگذارید سر و صدا راه بیندازند و هیاهو کنند. هیاهو... خصلت و ویژگی شکست خوردگان است.

 

خامه یار در پایان گفت: ائتلاف‌های فرمایشی و دستوری، ببرهای کاغذی بیش نیستند و همواره مرده متولد می‌شوند... نباید هراسید... ولی باید هوشیار بود..و ان تنصروا الله، ینصرکم و یثبت اقدامکم.

 

در نهمین همایش بین المللی «غزه نماد مقاومت» عنوان شد؛

دکتر مصطفوی: نوار غزه فعال ترین زنجیره مقاومت است دکتر صالحی: مژده قطعی آسمان و زمین بر قطعیت پیروزی مقاومت است خامه یار: قدس همچنان سرلوحه اهداف بلند انقلاب اسلامی است 2

 

پس از ایشان «خالد قدومی» نماینده جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در سخنانی ضمن تجلیل از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مقاومت فلسطین تاکید کرد: به حول و قوه الهی دستاوردهای موفق مقاومت در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

 

نماینده جنبش حماس در ادامه نهمین همایش غزه نماد مقاومت گفت: شاید بتوان رخداد شاخص سیاسی سال گذشته را که محصول مقاومت در مساله‌ی فلسطین بود همان راهپیمایی‌های بازگشت و تاثیرات راهبردی آن بر فلسطین، منطقه و جهان دانست. این راهپیمایی‌ها توانست بار دیگر آرمان فلسطین و روحیه مبارزاتی را احیاء کند و از آن اهرم فشاری بالقوه بر رژیم اشغالگر صهیونیستی بسازد.

 

وی افزود: راهپیمایی‌های بازگشت با شکستن محاصره توانست طرحی مردمی را برای مقاومت جانانه در برابر به اصطلاح "معامله قرن" سروسامان بخشد. این راهپیمایی‌ها با هدف مقابله با انتقال سفارت آمریکا صورت گرفت و در واقع پیامی با هدف مقابله با طرح‌های نفوذ، عادی‌سازی روابط و هماهنگی با اشغالگر در سطح کشوری و منطقه‌ای است.

 

نماینده جنبش حماس در تهران در ادامه با اشاره به این‌که ایده راهپیمایی بازگشت در سال ۲۰۰۶ میلادی همزمان با سالگرد "نکبت" شکل گرفت، اظهار کرد: راهپیمایی‌ها، رژیم صهیونیستی را شدیدا تحت فشار قرار داد و چهره زشت آنها را در به قتل رساندن کودکان و غیرنظامیان برملا ساخت. در این مدت برخی از طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هدف مهار این راهپیمایی‌ها قول‌هایی دادند اما متاسفانه به وعده‌ها و توافقات انجام شده عمل نکردند.

 

وی در ادامه بیان کرد: ما روحیه قهرمانه را در مردم غیور کرانه باختری شاهد بودیم که با عملیات دلاورانه خود کوشیدند معادله موازنه بازدارندگی را با اشغالگر برقرار سازند اما باز با تاسف شاهد بودیم دستگاه امنیتی تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس نه تنها بسیاری از عملیات‌های ضد اشغالگری را بی‌اثر ساخت که فرزندان صلحشور این مرز و بوم را نیز دستگیر کرد. سرویس‌های امنیتی خودگردان حتی اجازه راهپیمایی مسالمت‌آمیز را به مردم ما نمی‌دهند.

 

قدومی با تاکید بر این‌که ملت ما همچنان در برابر جنایات رژیم صهیونیستی توانمند و پایدار در صحنه حضور دارند، گفت: اگرچه راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز با مشارکت مردم بی‌دفاع ادامه دارد اما دیدیم که رژیم صهیونیستی چگونه در کمال خونسردی افراد غیرنظامی را به قتل می‌رساند که البته این اقدام چهره و موقعیت آنها را در سطح بین‌المللی را مخدوش کرده است.

 

نماینده جنبش حماس در تهران با بیان این‌که رژیم صهیونیستی مدعی می‌شود برای تحقق این راه‌حل‌ها تلاش می‌کند، اظهار کرد: جنایت اصلی در حق مردم فلسطین از زمان تصویب قطعنامه ۱۸۱ در سال ۱۹۴۷ شروع شد و شاهد بودیم که این رژیم هیچ یک از قطعنامه‌هایی را که به تصویب سازمان ملل رسیده به رسمیت نشناخته است. با مروری بر عملکرد رهبران اشغالگر، صحبت‌های وزیر خارجه مقبور رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به ذهن متبادر می‌شود که گفته بود که اسرائیل از بیت‌المقدس خارج نخواهد شد حتی اگر همه جامعه بین‌الملل چنین خواسته‌ای داشته باشند.

 

وی ادامه داد: حتی قطعنامه‌ای که در آن عضویت فلسطین به عنوان کشور ناظر در سازمان ملل پذیرفته شد بسیار برای فلسطین خطرناک بود زیرا کشور به رسمیت شناخته شده همان کشوری است که حاصل و برآمده از توافقات ویرانگر اسلو و موسوم به راه‌حل دو کشوری است.

 

قدومی خاطر نشان کرد: تلاش‌های مذبوحانه ترامپ برای محکوم کردن فعل مقاومت و همچنین مخدوش کردن و محکومیت مقاومت در فلسطین از این جهت است که آنها می‌خواستند مقاومت را که همه قوانین بین‌المللی مشروعیت آن را تضمین کرده و تا این لحظه تمامی دسیسه‌های آنها بی‌اثر شده از طریق رای‌گیری در سازمان ملل محکوم کنند و ملت فلسطین را از حق خود محروم کنند.

 

نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: به همین جهت به جرات می‌توان گفت که این تلاش‌ها در مجموع با هدف خلع سلاح مقاومت صورت می‌گیرد، مقاومتی که از یکسو دشمن را به درد می‌آورد و از سوی دیگر پیروزی را رقم می‌زند. تجربه به ما می‌گوید رژیم صهیونیستی می‌داند در صورت ارتکاب هر جنایتی می‌تواند از هر دادگاهی که جامعه بین‌الملل برگزار می‌کند جان سالم به در کند.

 

وی با تاکید بر این‌که هدف مقاومت صرفا به کارگیری سلاح نیست بلکه سلاح وسیله کارآمدی برای بازستاندن حقوق حقه از اشغالگر است، ادامه داد: از هر کسی که علیه ملت ما که به واسطه عدم پذیرش وحدت ملی و یا به وسیله مجازات و فشردن گلوی مردم توطئه چیده است به خداوند شکایت می‌بریم و تاریخ هرگز کسانی را که به وسیله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی از پشت به کودکان فلسطینی خنجر زدند را فراموش نخواهد کرد.

 

نماینده جنبش حماس در تهران خاطر نشان کرد: مردم فلسطین همچنان به راه دشوار و در عین حال با عزت و شکوه‌شان برای بازستادن حقوق حقه خود ادامه خواهند داد.

 

در حاشیه نهمین  همایش «غزه، نماد مقاومت» مجموعه نمایشگاهی «مظلومیت غزه» با مشارکت موزه هنرهای معاصر فلسطین وابسته به فرهنگستان هنر در معرض نمایش مدعوین و علاقمندان قرار گرفت.

 

با حضور مدعوین و علاقمندان صورت می گیرد؛برپایی نمایشگاه «مظلومیت غزه» در حاشیه نهمین همایش «غزه نماد مقاومت»+ تصاویر 2
بخشی از تصاویری که در حاشیه نهمین همایش «غزه نماد مقاومت» به نمایش درآمد


انتهای پیام/م.ت/22

نظر شما