شناسهٔ خبر: 30720691 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رقبای بزرگ خارجی از صنعت مارکتینگ ایران کنار کشیدند/بازار 30 درصد کوچک‌تر شد

مرکز نوآوری آو با حضور مقام مسئول از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، امروز  با حضور مدیر کل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری مرکز نوآوری آو افتتاح شد.

در این مراسم ناصر پاشاپور نیکو،  مدیرعامل danaunion با بیان اینکه مرکز آو با تاکید بر نوآوری سعی در ایجاد و استفاده از سرویس های نسل آتی مارکتینگ دارد، اظهار داشت: طی چند سال گذشته با نفوذ تکنولوژی های جدید صنعت مارکتینگ دستخوش تحولات بسیاری شده اما متاسفانه تکنولوژی های نوین صنعت مارکتینگ پیشرفت و توسعه چندانی در کشورمان نداشته است.

وی افزود: نسل دوم مارکتینگ در ایران در حال راه اندازی است و این مراکز می توانند مشتریان،‌ صاحبان برند،  فعالان حوزه مارکتینگ،‌ تبلیغات و تحقیقات بازار را برای انتقال و تبدیل شدن به نسل اتی همراهی کنند.

پاشاپور گفت: سرمایه گذاری بر ایده های خلاقانه و نوآورانه استارتاپی با رویکرد تکنولوژی در حوزه های مارکتینگ،  تبلیغات و تحقیقات بازار، تعریف خدمات جدید با رویکرد تکنولوژی و نوآوری پس از شناسایی نیاز کسب و کارها،‌ارایه مشاوره  به مشتریان و صاحبان برند در بکارگیری روش های نوین تکنولوژی و نواوری،‌ ارایه مشاوره در زمینه انتقال خدمات فعلی به خدمات نسل اتی از جمله خدماتی است که این مرکز می تواند به شمتریان ارایه کند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت صنعت مارکتینگ در شرایط تحریم  اظهار داشت: بازار کوچک تر شده است و می توان گفت چیزی حدود 30 درصد از ظرفیت های بازار کاهش پیدا کرده است. رقبای بزرگ در این صنعت از بازار ایران کنار کشیده اند بنابراین فرصت خوبی برای سرمایه گذاری در این صنعت برای شرکت های داخلی است.

پاشاپور افزود: به طور قطع ریسک در این بازار وجود دارد که البته این ریسک قبل از تحریم به میزان کمتری وجود داشت اما ر همان دوره م شناس زیادی برای سرمایه گذاران بخش داخلی برای ورود به این بازار وجود نداشت.

این فعال حوزه کسب و کارهای نوین با بیان اینکه ایده هایی که قابلیت کارگیری و عملیاتی شدن در امور کسب و کارها و فعالان عرصه مارکتینگ و تحقیقات بازار را داشته باشند یا با زندگی مردم همخوان باشند در بازارایران کمتر استارتاپی شده اند، گفت: این کمبود در بازار حس شده است و باید برای برطرف سازی این کمبودها گام برداریم.

نظر شما