شناسهٔ خبر: 30720067 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازتاب رسانه ای دیدار کوتاه دیپلمات های اروپایی با عراقچی

ایرنا-تهران- رسانه های داخلی با اشاره به دیدار بدون اعلام قبلی دیپلما‌ت‌های چندکشور اروپایی در دفتر «عباس عراقچی» معاون امور سیاسی وزارت خارجه کشورمان، پیامدهای آن را ارزیابی کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه نشریات خبری؛ سه شنبه 18 دی‌ماه، دیپلما‌ت‌های چندکشور اروپایی بدون اعلام قبلی در دفتر عراقچی حضور پیدا کردند. در این جلسه که با حضور دیپلمات‌های فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک برگزار شد، انتظار می رفت که توضیحاتی پیرامون دلایل تأخیر اروپا در ارائه سازوکار ویژه مالی موسوم به (SPV) در راستای تأمین خواسته‌های ایران در چارچوب برجام باشد، اما این گروه از فعالیت‌های موشکی ایران انتقاد کردند و حتی یکی از دیپلمات ها قصد داشته است که بیانیه ای را با هدف محکوم کردن فعالیت‌های موشکی ایران ، قرائت کند که عراقچی فرصت این کار را از او می‌گیرد و با جمله 'دیدار تمام است' به جلسه خاتمه می دهد. یک روز بعد از این دیدار، اتحادیه اروپا اعلام کرد بخشی از وزارت اطلاعات ایران و دو ایرانی به ‌نام‌های سعید ‌هاشمی مقدم به ‌همراه اسدالله اسدی در فهرست تروریسم‌ اتحادیه اروپا قرارگرفته‌اند. تصمیمی که برپایه ادعای چند کشور عضو این اتحادیه از جمله دانمارک، هلند و فرانسه گرفته شده بود که مدعی بودند ایران در عملیات ترور یا برنامه‌ریزی برای ترور مخالفانش در این کشورها نقش داشته است.
حالا منابع دیپلماتیک ایرانی و غربی از جمله خبرگزاری رویترز اطلاعات تازه‌ای را از جزئیات آن منتشر کرده‌اند. جزئیاتی که موضوع تنش را برخلاف انتظارات نه به برجام که به موضوع فعالیت‌های موشکی ایران مرتبط می‌کند.
در بررسی امروز 30 دی ماه رسانه های اصلاح طلب ضمن انتشار ماجرای این دیدار به انتقاد برخی مقامات از تاخیر اروپا در ارائه سازوکار ویژه مالی پرداختند.
رسانه های منسوب به دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا ، نشست پرتنش دیپلمات های اروپایی با عراقچی را با تغییر رفتار دیپلماسی اروپا و متمایل شدن به سمت سیاست های آمریکا مرتبط دانسته اند. طرح اروپا برای تحریم علیه ایران نیز از محورهایی است که در هر دو طیف رسانه ای بازتاب داشته است.
رسانه های منتسب به جریان اصولگرایی ضمن انتقاد از برجام و طرح بی دستاوردی آن خواهان برخورد قاطع با اروپا در قبال بد عهدی ها بخصوص در زمینه تاخیر در ارائه سازوکار ویژه مالی هستند. این رسانه ها مدعی شدند که اروپایی ها در حفظ منافع ملی ایران در برجام ناتوان هستند و نباید روی اروپا و «اس پی وی» هیچ حسابی باز کنند.
رسانه های اصلاح طلب
...............................
** حضور سرزده شماری از دیپلمات های اروپایی در دفتر عراقچی
روزنامه ایران در مطلبی با اشاره به حضور سرزده شماری از دیپلمات های اروپایی در دفتر سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران نوشت: یک منبع آگاه به «ایران» گفت که دیپلما‌ت‌های چند کشور اروپایی بدون اعلام قبلی در دفتر عراقچی حضور پیدا کردند و برخلاف انتظارات که گمان می‌رفت دلیل حضور سرزده آنها توضیحاتی پیرامون دلایل تأخیر اروپا برای تأمین خواسته‌های ایران در چارچوب برجام باشد، از فعالیت‌های موشکی ایران انتقاد می‌کنند. چنانکه یکی از دیپلمات‌های اروپایی حاضر در این نشست قصد داشته بیانیه‌ای را که پیش‌تر با هدف محکوم کردن فعالیت‌های موشکی ایران نوشته شده بود، قرائت کند که عراقچی فرصت این کار را از او می‌گیرد.
در بخش دیگری از گزارش ایران آمده است: کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران در اعتراض به تأخیر اروپا برای نهایی کردن سازوکار «اس‌پی‌وی»، این سؤال را مطرح می‌کند که اگر دولت‌های اروپایی می‌دانستند که بر شرکت‌های خود نفوذی ندارند، چرا با ایران وارد مذاکره شدند؟

گزارش روزنامه شرق با این جمله آغاز شد: «دیدار تمام است»؛ این را عباس عراقچی دو هفته پیش در جلسه با شش دیپلمات اروپایی گفته و اتاق را ترک کرده و در را بسته است. درحالی‌که رویترز ساعاتی قبل از این گزارش، تلاش کرده بود نشست دیپلمات‌های اروپایی را به شکلی دیگر روایت کند. دیداری 10دقیقه‌ای‌ که 18 دی‌ماه در وزارت خارجه ایران و با حضور دیپلمات‌های فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک با عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه برگزار شد.
شرق به نقل از خبرگزاری رویترز می نویسد: «یک‌ روز پس از نشست دیپلمات‌های اروپایی با مقام وزارت خارجه ایران، اتحادیه اروپا اولین تحریم خود علیه ایران از زمان اجرای توافق هسته‌ای را صادر کرد. اگرچه این تحریم‌های اروپا بیشتر نمادین بود، این نشست پرتنش منجر به تغییر غیرمنتظره دیپلماسی اروپا از پایان سال گذشته (میلادی) شد. اکنون به نظر می‌آید که صبر اروپا در قبال ایران تمام شده است.»

روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: حدود 10 روز پیش یعنی سه شنبه 18دی ماه دیداری میان نمایندگان برخی کشورهای اروپایی با مقامات وزارت امورخارجه در محل این وزارتخانه برگزار شد که خبری از آن درز نکرد، اما خبرگزاری انگلیسی رویترز پس از چند روز به روایت خود پرده از این ماجرا برداشت. گویا قضیه از این قرار بوده که اروپایی‌ها با نیتی از پیش تعیین شده به ایران آمده بودند که مراتب نگرانی خود را از برخی اقدامات ایران که به نظر آنها نگران کننده می‌آمده ابراز کنند؛ در حالی که پیش از آن باید بابت تاخیرتعهدات خود درباره برجام عذرخواهی می‌کردند.

روزنامه آفتاب یزد نوشت: جلسه پرتنشی میان مقامات ایرانی و دیپلمات های اروپایی صورت گرفت، همچنین لحن این دیپلمات ها نسبت به مقامات کشورمان آن هم به بهانه آزمایش های موشکی و طرح ادعای واهی یعنی تلاش ایران برای انجام عملیات تروریستی در خاک اروپا، منجر گردید که مقامات کشورمان این رفتار مقامات اروپایی را برنتابند و جلسه را ترک کنند، از این رو، رخداد مذکور در وزارت خارجه کشورمان، عدم تحقق ساز و کار ویژه مالی و نیز تلاش اروپایی ها برای اعمال تحریم علیه ایران منجر به بروز ابهاماتی در رابطه با آینده مناسبات ایران و اروپا و همچنین برجام گردید که در این رابطه حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس معتقد است: 'ناتوانی کشورهای اروپایی در حفظ منافع ملی ایران در برجام منجر به ایجاد نوسانات جزیی در جریان مناسبات ایران و کشورهای اروپایی گردید به همین دلیل هم بر این باورم دیگر روی اروپا و «اس پی وی» هیچ حسابی باز نمی شود و ایرانی ها به موضع ملی گرایش پیدا خواهند کرد.'

به گزارش خبرگزاری ایسنا، اگرچه مقام‌های ایران طی چند هفته و ماه گذشته در پی اعلام اروپایی‌ها برای نهایی‌کردن ساز و کار اجرایی برجام و تأمین منافع اقتصادی کشورمان صبر پیشه و حتی تأکید کردند که برای حفظ این توافق معطل اروپایی‌ها نمی‌مانند و روی شرکای تجاری آسیایی خود هم حساب می‌کنند اما ماجرا با حضور نابهنگام 6 دیپلمات اروپایی در وزارت خارجه شکل دیگری پیدا کرد.
ایسنا افزود: حالا رویترز در پی این نشست ناتمام از ناامیدی دیپلمات‌های اروپایی برای گفت‌وگو با ایران در حوزه‌هایی فراتر از مسأله هسته‌ای خبر داده است. چهار دیپلمات اروپایی در این باره گفته‌اند که «فدریکا موگرینی» که از بانیان اصلی برجام است، نگران این مسأله است که پیگیری فوری این تدابیر به فروپاشی کامل توافق هسته‌ای بینجامد.

**ابهام در آینده برجام
روزنامه قانون در یادداشتی به قلم مهدی دل روشن می نویسد: هیچ موضوعی درباره آینده برجام مشخص نیست و هیچ کسـی نمی تواند دقیق بگوید که سرنوشت مهم ترین توافق هسته ای قرن حتی در هفته اول فوریـه چگونه خواهد بـود. اخبار متفاوت و ضد و نقیضی درباره آخر و عاقبت پیمان هسته ای وین به گوش می رسد و مشخص است که دست هایی در کار اسـت تا برجام، بدفرجام شود! برخی رسانه های نزدیک به آمریکا اعلام کرده اند که اروپا در تدارک تهیه بسته جدیدی از تحریم ها علیه ایران به بهانه برنامه های موشکی اسـت و شـاید با سـناریوی مربوط به عملیات تروریستی که از سوی فرانسه، هلند و دانمارک دنبال می شـود، طیف جدیـدی از تحریم ها با راهبری و استراتژی ایالات متحده در راه باشد. لابی های سنگین آمریکایی- صهیونیستی در برنامه های خود، همراهی اروپا را کم دارند و اگر موفق شوند که بروکسل را با خود هماهنگ کنند، آن وقت داستان برجام بسیار پیچیده می شود .همین حالا هم برجام، یک پروژه نسبتا شکست خورده محسـوب می شـود چرا که دست کم به وعده های اقتصادی- مالی آن هرگز عمل نشده است. سازوکارهای مالی جهان آنقدر در نهادهای مالی آمریکا تنیده شده که غیرقابل تصور است بتوان راهی از پیش برد. ساز و کار مالی اختصاصی اروپا هم که صدها بار از روند رو به رشد و مثبت آن شنیدیم و حتی گفته شده بود پیش از سال 2019 ، اجرایی می شود، فقط در حد حرف است و حتی روی کاغذ هم چیزی وجود ندارد.

**تناقض بین اظهارات اروپایی ها و ایرانی ها در دیدار با عراقچی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، اخیرا خبرگزاری رویترز به نقل از چهار دیپلمات ادعا کرد که در این دیدار، که در ساختمان وزارت خارجه ایران، میان طرف ایرانی با دیپلمات‌های فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک انجام شد، اروپایی‌ها گفته اند که دیگر نمی‌توانند آزمایش‌های موشکی ایران و اقدامات این کشور برای ترور برخی افراد در خاک اروپا را تحمل کنند.
دیپلمات‌های اروپایی در گفت وگو با رویترز در حالی این ادعا را مطرح کرده اند که خبری از انتشار جزئیات کامل این دیدار نیست. این در حالی است که طبق شنیده‌های موثق انتخاب، جلسه مذکور آن چنان که اروپایی‌ها گفته اند، پیش نرفته و ماجرا به گونه‌ای دیگر رقم خورده بود.

**دلایل تغییر رفتار اروپا با ایران
فرارو در مطلبی با اشاره با عنوان 'چرا اروپا به سمت ترامپ متمایل شد؟' درباره پشت پرده افزایش تنش میان اروپا و ایران می نویسد: مقامات اروپایی در هفته‌های اخیر، با برجسته کردن مسئله برنامه موشک بالستیکی ایران و همچنین عملیات ترور ادعایی در خاک اروپا، سطح تنش‌ها با ایران را بالا برده و قرار است در آینده از این هم بالاتر ببرند...با گذشت چند ماه از بازگشت تحریم‌های آمریکا، انگیزه و عزم اروپایی‌ها برای مقابله با تحریم‌ها ظاهرا کمتر شده است. چرا که آن‌ها معتقدند ایران از برجام خارج نخواهد شد. یک دیپلمات اروپایی در توجیه عدم مشارکت برخی طرف‌های اروپایی در نشست ضدایرانی ورشو، ضمن ابراز اطمینان از عدم خروج ایران از برجام، گفته اروپایی‌ها مایل نیستند ایران را به سوی پرتگاه هل دهند.
در حالی که برخی ناظران منتظر رونمایی از سازوکار ویژه اروپایی برای تسهیل تجارت میان ایران و اروپا هستند، اروپایی‌ها، به موازات تلاش برای رونمایی از SPV، خود را برای صدور یک بیانیه مشترک علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و نیز اعمال تحریم‌های جدید بر تهران در روز‌های آینده آماده می‌کنند.
فرارو افزود: بنا به گفته منابع اروپایی، اختلاف در اتحادیه اروپا بر سر این است که از دو اقدام - رونمایی از SPV و صدور بیانیه محکوم‌کننده- کدام یک زودتر اعلام شود. موگرینی نگران است که شتابزدگی اروپا فروپاشی توافق هسته‌ای را تسریع کند. به همین دلیل، مایل است که اول SPV اعلام شود و سپس بیانیه وزرای خارجه اروپا علیه ایران صادر شود.
نکته دیگر آنکه اعلام تاسیس سازوکار ویژه در ماه جاری میلادی هم صوری خواهد بود. این سازوکار قرار است در ماه جاری اعلام شود، اما تا چندین ماه دیگر عملیاتی نخواهد شد.
عامل دیگری که ممکن است در تغییر رفتار اروپا تاثیرگذار باشد، فقدان اعتماد به نفس اروپایی‌ها در مقابله با تحریم‌های آمریکا است.

رسانه های اصولگرا
.....................................
** طرح اروپا برای تحریم علیه ایران
به گزارش خبرگزاری فارس، رویترز روز جمعه جزئیات تازه‌ای از دیداری که حدود 10 روز پیش در تهران میان دیپلمات های اروپایی و ایران برگزار شده ارائه کرد و با توجه به قصد این کشورها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نوشته مواضع آنها به سمت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا متمایل شده است.
فارس افزود: خبرگزاری رویترز روز شنبه جزئیات دیگری به همان خبر قبلی خود اضافه کرده است. براساس جزئیات تازه رویترز، یک دیپلمات اروپایی درباره روند مذاکرات دیپلماتیک با ایران گفت: نوعی ناامیدی بین بریتانیا، فرانسه و آلمان بعد از فاز اول دیپلماسی با ایران به وجود آمده است. ما فکر می‌کردیم که می‌توان در حوزه‌های مختلف با ایران وارد مذاکره شد.

خبرگزاری تسنیم در مطلبی با عنوان ' خیز بروکسل برای تحریم دوباره ایران' نوشت: کشورهای اروپایی بعد از نمایش‌های ساختگی مخالفت با آمریکا و مانور روی وعده‌ و وعید‌های لفظی برای حفظ برجام اکنون منفعت را درآشکارسازی غش به‌سمت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا دیده‌اند و آماده اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران هستند.
به نوشته رویترز، اروپا با این رویکرد به‌سمت مواضع دونالد ترامپ متمایل‌تر شده، این در حالی است که کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از برجام ادعا کرده‌اند با رویکرد واشنگتن مخالف هستند و قصد دارند توافق هسته‌ای را حفظ کنند. رویترز نوشته این اقدام اروپا می‌تواند روحیات غرب‌ستیزی در ایران را تقویت کرده و موجب تشدید فعالیت‌های ایران در منطقه خاورمیانه شود.

**بد عهدی اروپا در ارائه سازوکار مالی
وطن امروز می نویسد: بدعهدی اروپایی‌ها در ارائه سازوکار مالی (SPV) به ایران حالا مورد انتقاد همه فعالان عرصه دیپلماسی ایران قرار گرفته است. اروپا که قرار بود تا قبل از سال 2019 بسته خود درباره سازوکار مالی برای تداوم همکاری با ایران در قالب برجام را ارائه دهد، هنوز اقدام موثری برای ثبت و اجرایی کردن این سازوکار انجام نداده است. اما در روزهایی که برخی اخبار از ارائه سازوکار مالی تا هفته‌های آینده خبر می‌دهند، منابع غربی می‌گویند اروپایی‌ها همزمان با ارائه سازوکار مالی به ایران، تحریم‌های جدیدی را به همراه آمریکا علیه ایران اعمال می‌کنند. آنگونه که خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌های اروپایی روایت کرده، اروپا و آمریکا قرار است به بهانه برنامه دفاع موشکی ایران، مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کنند. رویترز با اشاره به جلسه اخیر دیپلمات‌های فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک در وزارت امور خارجه ایران، از قصد این کشورها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نوشت و تصریح کرد مواضع آنها به سمت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا متمایل شده است. بر اساس این گزارش، یک دیپلمات اروپایی درباره روند مذاکرات دیپلماتیک با ایران گفت: نوعی ناامیدی بین بریتانیا، فرانسه و آلمان بعد از فاز اول دیپلماسی با ایران به وجود آمده است. ما فکر می‌کردیم می‌توان در حوزه‌های مختلف با ایران وارد مذاکره شد.

**اتمام حجت با اروپا در قبال بدعهدی ها
روزنامه سیاست روز به نقل از عباس ضیایی نیری کارشناس نوشت: با توجه به بدعهدی اروپا در قبال ارائه تضمین‌های لازم به ایران، بهترین راه مواجه اتمام حجت قاطعانه و انقلابی با اروپا است.
عباس ضیایی نیری گفت: عملیات سکوت و مدارا سیاستی از پیش باخته است که در هر طیف و جناح سیاسی در مقابل بدعهدی و زیاده‌خواهی غرب و اروپا پسندیده اقتدار و عزت ایران اسلامی نیست، موضوع صد باره واکنش ایران در قبال بازی دروغ و تزویر اروپا پس از خروج آمریکا از توافق برجام تبدیل به نمایشنامه‌ای شده که در دست کارگردانان به اصطلاح خلاق امروزی پایان مشخصی برای آن متصور نشده است.
ضیایی نیری با اشاره به اینکه چند روزی است از سالگرد امضای این سند در 26 دی ماه سال 94 می‌گذرد؛ خاطرنشان کرد: در این توافق چیزی جز هیچ نصیب کشور و مردم‌ ایران نشد و بعد از گذر چند سال کلیدی ترین تحریم‌های اعمال شده علیه کشور که بانک‌ها و سیستم مالی کشور را هدف گرفته بود بر قوت خود باقی‌ است در حالی که بحث‌های مالی و بانکی بخش مهمی از مذاکرات و در سرانجام آن توافق هسته‌ای را تشکیل داده بود؛ مذاکرات سخت و پیچیده هسته‌ای که قرار بود منتج به رفع موانع قانونی از پیش پای سیستم مالی و پولی کشور شود اما، در سرانجام هیچ دستاوردی را برای اقتصاد کشور به ارمغان نیاورده است.

سایت الف در یادداشتی با عنوان 'کدامیک به برجام محتاج ترند، ایران یا اروپا؟' نوشت: سوال اینجا است چگونه است که کشور بزرگ ایران که دارای مرزهای مشترک طویل با کشورهای مهاجر خیز حوزه آسیای مرکزی و شبه قاره هند است باید برای حفظ ته مانده برجام کاسه گدایی به دست بگیرد؟ آیا اگر ایران اجازه عبور کاروان های مهاجرین شکل گرفته در افغانستان، پاکستان، و یا حتی بنگلادش را بدهد باز باید برای عقیم ساختن مجمع امنیتی لهستان، به قبرستان لهستانی ها در تهران متوسل شود؟
به نظر می رسد سیاستمداران حوزه سیاست خارجی ایران باید از رودربایستی های رمانتیک خود با طرف اروپایی خارج شده و به کانال ارتباطی مالی که تشکیل آن تا بحال ده ماه به طول انجامیده و از هم اکنون اشل اثر گذاری آن روشن است دل خوش ننموده و بقول رییس محترم جمهور سایر تنگه های اثرگذار در مناسبات با اروپا را فعال نمایند.

**تنش میان دیپلمات های ایرانی و اروپایی
روزنامه فرهیختگان می نویسد: در شرایطی که اروپایی‌ها به جای تضمین، تحریم آورده‌اند، رسانه‌هایشان می‌گویند با راه‌اندازی SPV هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد. حتی اگر SPV راه‌اندازی شود، ماه‌ها کارکردی نخواهد داشت؛ این ادعایی است که رویترز در گزارش خود پیرامون جلسه اخیر دیپلمات های اروپایی با عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه به آن اشاره کرد. جلسه‌ای که حرف و حدیث‌های فراوانی را به دنبال داشته و طی روز‌های گذشته روایت‌های مختلفی از آن نقل شده است؛ روایت‌هایی گاه متضاد که از سویی دست بالای طرف اروپایی را به تصویر می‌کشد و از دیگر سو خبر از برخورد تند عراقچی با چشم سبز‌ها و حتی ترک جلسه توسط او می‌دهند. گزارش‌ها در این‌باره یک نقطه مشترک هم البته دارند و همگی بر تنش میان دیپلمات‌های ایرانی و اروپایی متفق‌القولند.
تنشی که در یک سوی آن، جمهوری اسلامی ایران نقد شدن مطالباتش از اروپا را درباره سازوکار مالی ویژه‌ای که قولش را داده بودند، دنبال می‌کند و در سوی دیگر اصرار اروپایی‌ها بر اتهاماتی چون تلاش برای ترور و اقدام مسلحانه در خاک اروپا. هرچه هست، به نظر می‌رسد کار، این روزها حسابی بالا گرفته و طرفین از تند شدن نسبت به یکدیگر هم ابایی ندارند.
در ادامه این گزارش آمده است: جدی شدن تلاش‌های اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در حقیقت به منزله آن است که اروپا یک گام به عقب برداشته و چند گام جلو آمده. به بیان دقیق‌تر، اروپایی‌ها در شرایطی که قرار بود تضمین بیاورند تحریم آورده‌اند. به‌ویژه در شرایطی که آنها همه تلاش خود را به کار بسته‌اند تا نهایی شدن SPV را به برنامه موشکی و منطقه‌ای ایران مرتبط کنند.

**از دست رفتن انگیزه های ایران از ماندن در برجام
روزنامه جوان در مطلبی با عنوان 'وسوسه‌های اروپایی خروج از برجام' نوشت: ایران دارد آخرین انگیزه‌های ماندن در برجام، یعنی حمایت اروپاییان از این توافق را هم از دست می‌دهد. منابع مطلع، اطلاعات جدیدی از جلسه 12 روز قبل سفرای اروپایی در وزارت خارجه منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد مناسبات دو طرف به سمت پرتنش شدن پیش می‌رود. برخی منابع هم می‌گویند که اتحادیه اروپا، تحریم‌هایی علیه ایران در دست بررسی دارد.
این روزنامه در ادامه با اشاره به دیدار دیپلمات های اروپایی با عراقچی می افزاید: دیپلمات‌ها به رویترز گفته‌اند که در ملاقات شش دیپلمات از کشور‌های فرانسه، انگلیس، آلمان، دانمارک، هلند و بلژیک، آن‌ها تلاش کرده‌اند دو پیام شامل پایان صبر اتحادیه اروپا در برابر ادامه آزمایش‌های موشکی ایران و تلاش ایران برای انجام ترور در خاک اتحادیه اروپا را منتقل کنند، ولی طرف ایرانی برخلاف پروتکل دیپلماتیک ضمن ترک میز مذاکره در اتاق جلسه را نیز به هنگام خروج محکم به هم کوبیده است.
*گروه نشریات خبری
پژوهشم**9054**1732

نظر شما