شناسهٔ خبر: 30719334 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

امکان رصد تحصيلي با اجراي طرح سيرت فراهم شد

صاحب‌خبر -
امکان رصد تحصيلي با اجراي طرح سيرت فراهم شد
خبرگزاري آريا- مديرکل آموزش بنياد اعلام کرد: با اجراي طرح سيرت، امکان رصد تحصيلي از طريق سيستم يکپارچه فراهم شد.
به گزارش خبرگزاري آريا از ايثار، گردهمايي توجيهي روساي ادارات آموزش استان‌ها صبح روز شنبه 29 دي‌ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن کاوياني راد معاون فرهنگي و آموزشي بنياد، سيد منصور ميرمرادي معاون توسعه مديريت بنياد و محمدعلي فقيه مديرکل آموزش بنياد در ساختمان جانباز شهيد رسول‌زاده برگزار شد.
فقيه در اين گردهمايي با اشاره به ارتقاي تحصيلي دانش آموزان و دانشجويان شاهد و ايثارگر به‌عنوان دغدغه مهم اداره کل آموزش بنياد گفت: اين همايش براي ارائه راهکارهاي ارتقاي اين مهم و بررسي مشکلات شهريه دانشجويان شاهد و ايثارگر در دانشگاه‌ها برگزارشده است.
وي بابيان اين‌که «طرح سيرت» به‌عنوان يک بسته عملياتي، موجب تنظيم رابطه بنياد با دانشگاه‌ها شد، تصريح کرد: اين طرح سبب شد که اطلاعات آموزشي و مالي دانشگاه‌ها به بنياد و در قالب پروتکل و به‌صورت وب‌سرويس انجام شود و از سوي ديگر سيستم سجاياي دانشجويي اصلاح و سيستم سجاياي دانش‌آموزي نيز راه‌اندازي شود.
مديرکل آموزش بنياد افزود: يکي از خروجي‌هاي طرح سيرت اين بود که بنياد با دانشگاه‌ها وارد تعامل متمرکز شد به اين نحو که ارتباطات مالي و آموزشي خود را به‌جاي حدود 2200 دانشگاه در 5 مرکز منظم متمرکز کرد که اين مسئله سبب شفافيت‌هاي مالي و آماري براي بنياد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي شد و به خروج دانشجو از چرخه پرداخت شهريه منجر شد و روساي آموزش بنياد استان‌ها نيز توانستند امور تخصصي و آموزشي خود را با سهولت بيشتري انجام دهند.
وي با اشاره به اين‌که اکنون 80 درصد دانشگاه‌هاي کشور تحت پوشش طرح سيرت قرار گرفتند گفت: با 20 درصد باقي‌مانده نيز که حدود 800 دانشگاه را شامل مي‌شود در حال مذاکره هستيم و تعاملات خوبي را نيز با وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام داده‌ايم تا پيش از پايان سال به نتايج خوبي برسيم.
مديرکل آموزش بنياد بابيان اين‌که در راستاي اجراي طرح سيرت، با سازمان سنجش و آموزش کشور، دانشگاه‌هاي پيام نور، علمي کاربردي، آزاد و وزارت آموزش‌وپرورش پروتکل همکاري امضا شده است گفت: با اين پروتکل و از طريق هماهنگي با فناوري اطلاعات و حراست هر سازمان، اطلاعات آموزشي و مالي دانشجويان و دانش آموزان از طريق وب‌سرويس در اختيار بنياد قرار مي‌گيرد.
فقيه در خصوص مشکلات شهريه دانشجويان دانشگاه‌ها نيز اظهار داشت: در خصوص شهريه دانشجويان، تعاملات خوبي با دانشگاه‌ها برقرارشده و با توجه به حسن نيت بنياد براي کمک به دانشگاه‌ها ساز و کارهاي مناسبي در حال اجرا است.
مديرکل آموزش بنياد در پايان با اشاره به برگزاري جشنواره آموزشي تحصيلي جايزه ملي ايثار در اسفندماه سال جاري در تهران گفت: در چند سال اخير مراسم تجليل از دانش آموزان، طلاب، دانشجويان وبرترين‌هاي آزمون سراسري شاهد و ايثارگر به‌صورت جداگانه برگزار مي‌شد که به‌منظور اثربخشي اين تجليل و استفاده بهينه از منابع و معرفي نخبگان، ممتازين و سرآمدان شاهد و ايثارگر به جامعه با هماهنگي و همکاري دستگاه‌هاي آموزشي شامل وزارتخانه‌هاي علوم، بهداشت، و آموزش‌وپرورش، دانشگاه آزاد اسلامي و مديريت حوزه‌هاي علميه اقدام به برگزاري جشنواره آموزشي تحصيلي جايزه ملي ايثار نمود که اين جشنواره نتيجه فعاليت‌هاي آموزشي هر دستگاه را در طرح شاهد مورد ارزيابي قرار مي‌دهد.

نظر شما