شناسهٔ خبر: 30719260 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کواکبیان در جمع خبرنگاران:

CFT احتمالا در مجمع تشخیص مصلحت تائید می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تصور بنده این است که مجمع تشخیص مصلحت نظام CFT را به تصویب برساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی کواکبیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی مجلس در جمع خبرنگاران درباره مصوبه امروز مجلس شورای اسلامی درباره CFT اظهارداشت: مجلس با این مصوبه کاری را که از حدود یک سال پیش آغاز کرده بود، به اتمام رساند.

وی متذکر شد: مجلس، دولت و شورای نگهبان نظراتشان را درباره ۴ لایحه مربوط به FATF مطرح کردند و همچنین دو لایحه دیگر یعنی مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم هم مورد بررسی قرار گرفت و در مجمع تشخیص مصلحت نظام تعیین تکلیف شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در حال حاضر پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام باقی مانده است که دولت، مجلس و شورای نگهبان نظر خود را در این باره ارائه کرده‌اند و مجمع تشخیص مصلحت نظام باید نظر نهایی را در این باره بدهد.

کواکبیان بیان کرد: امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام با برگزاری جلسه ای فوق العاده هرچه سریعتر درباره این دو لایحه نظر خود را ارائه داده و از سوی دیگر مجمع باید موارد اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان را مورد بررسی قرار دهد.

وی یادآور شد: اشکالات شورای نگهبان به CFT در چندین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برخی از آنها در کمیسیون اصلاح شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام بر اساس مصالح و منافع ملی درباره این موضوع باید نظر دهد، خاطرنشان کرد: با توجه به فضای کلی مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصور بنده این است که پالرمو و CFT در مجمع به تصویب می‌رسد اما در غیر این صورت باید بزرگان تصمیم بگیرند که باید در مورد FATF چه اقدامی انجام دهیم.

برچسب‌ها:

نظر شما