شناسهٔ خبر: 30718225 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار ایلام:

رسانه ها در قضاوت عدالت را رعایت کنند

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: مردم و رسانه های مختلف گروهی در قضاوت ها عدالت را به عنوان یادگار دین و مذهب شیعه رعایت و آنرا اولویت قرار دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در آیین اختتامیه دومین سوگواره منطقه ای اربعین در آیینه رسانه ها افزود: امروز مردم از گرایش های سیاسی چپ و راست گذشته و بدنبال مشاهده عملکرد نظام هستند و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصتی برای رفع ضعف هاست.
وی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این نظام در معرض فشارهای روانی دشمن قرار دارد، گفت: هیچکس معصوم و بی اشتباه نیست و امروز کشور به هم افزایی، دلسوزی و عدالت محوری نیاز دارد.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها باید بدور از توهین فعالیت داشته باشند، ادامه داد: بیان عملکرد همراه با نقد منصفانه از خبرنگاران پذیرفتنی است.
استاندار ایلام گفت: تمامی دولت ها منتخب مردم بوده و رسانه های مختلف گروهی در کنار انتقاد باید عملکرد ها را هم منعکس کنند.

*** اطلاع رسانی دستگاه های اجرایی استان ضعیف است
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستگاه های اجرایی متاسفانه اطلاع رسانی ضعیفی از عملکرد و فعالیت هایشان داشته و از رسانه فاصله دارند.
وی از مدیران استان خواست با ارائه به موقع گزارش ها، ارزیابی عملکرد خود را بالا برده و گزارش دهی خود را اصلاح کنند.
استاندار ایلام گفت: مدیران باید مجموعه روابط عمومی قدرتمندی را انتخاب و چنانچه شیوه اطلاع رسانی صحیحی نداشته باشند، مشکل برای مردم ایجاد خواهد آمد.
استاندار ایلام با تاکید بر اینکه مسئولان در اطلاع رسانی فعالیت ها افراط و تفریط نداشته باشند، یادآور شد: مدیران واقعیت را بیان کرده و ذهن مردم را شفاف کنند.
سلیمانی دشتکی بازدید اصحاب رسانه از طرح های مختلف دستگاه ها را حرکتی مثبت عنوان کرد و گفت: چنانچه این اقدام حساب شده و درست انجام گیرد در اطلاع رسانی شفاف مناسب و موثر خواهد بود.
وی اظهار کرد: ایلام دچار دوگانگی است چراکه هم امکانات فراوانی دارد ولی از طرفی متناسب با این ظرفیت ها پیشرفت و توسعه ای نداشته است و چنانچه مسئولان استان همت داشته باشند رونقی اساسی در استان ایجاد خواهد شد.

*** اربعین برای نظام برکت و برای مردم نعمت است
استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنانش با ذکر اینکه وجود امام حسین (ع) در صدر اسلام نعمت و مبارزاتش علیه ظلم و ستم، ایفای نقش امامت و ابقای اسلام و قرآن بی نظیر بود، اظهار کرد: سیدالشهداء (ع) با دست خالی و تعداد محدودی یار از عدالت، دیانت و حق دفاع و ایستادگی و ادای تکلیف کرد و این شیوه باید الگوی همگان قرار گیرد.
به گفته سلیمانی دشتکی، برکت نهضت امام حسین(ع) برای دنیا بی نظیر و آثارش برای گسترش عدالت الگوی همه آزادگان دنیاست.
وی اظهار کرد: حماسه اربعین برای نظام برکت و برای انسان نعمت است چراکه ما به دنیا اعلام می کنیم که ایران اسلامی با الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) عدالت محور بوده و با فساد می جنگد.
وی نعمت حماسه اربعین را حضور 20 میلیون عاشق امام حسین(ع) عنوان کرد و ایلام به برکت این نعمت در زمینه عمرانی و بهداشتی توسعه یافته است.
استاندار ایلام ساخت آزادراه ایلام به نجف، تقویت زیر ساخت های چنگوله، چهار خطه کردن جاده ایلام _ دهلران _ اندیمشک، تجهیز بازارچه های چنگوله و چیلات و استانداردسازی پایانه برکت را از جمله برنامه های دولت در آینده برای خدمات دهی به زائران اربعین برشمرد.
رئیس خانه مطبوعات ایلام نیز در این آیین گفت: ایلام امروز اصلی ترین میزبان زائران قرار گرفته و این مساله افتخاری برای استان است.
حمید کرمی خواستار ایجاد دبیرخانه دائمی سوگواره منطقه ای اربعین در آینه رسانه ها در استان ایلام شد.
در این آیین از برگزیدگان این سوگواره در بخش های مختلف تقدیر شد.
7171/6119

نظر شما