شناسهٔ خبر: 30718061 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

مدیرکل آموزش بنیاد شهید اعلام کرد

شفافیت مالی و آموزشی دانشجویان شاهد و ایثارگر با اجرای طرح «سیرت»

خبرگزاری میزان- مدیرکل آموزش بنیاد شهید اعلام کرد: با اجرای طرح سیرت، امکان رصد تحصیلی از طریق سیستم یکپارچه فراهم شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، گردهمایی توجیهی روسای ادارات آموزش استان‌ها با حضور حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد، سید منصور میرمرادی معاون توسعه مدیریت بنیاد و محمدعلی فقیه مدیرکل آموزش بنیاد در ساختمان جانباز شهید رسول‌زاده برگزار شد.

فقیه در این گردهمایی با اشاره به ارتقای تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان شاهد و ایثارگر به‌عنوان دغدغه مهم اداره کل آموزش بنیاد گفت: این همایش برای ارائه راهکار‌های ارتقای این مهم و بررسی مشکلات شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر در دانشگاه‌ها برگزارشده است.

وی بابیان این‌که «طرح سیرت» به‌عنوان یک بسته عملیاتی، موجب تنظیم رابطه بنیاد با دانشگاه‌ها شد، تصریح کرد: این طرح سبب شد که اطلاعات آموزشی و مالی دانشگاه‌ها به بنیاد و در قالب پروتکل و به‌صورت وب سرویس انجام شود و از سوی دیگر سیستم سجایای دانشجویی اصلاح و سیستم سجایای دانش‌آموزی نیز راه‌اندازی شود.

مدیرکل آموزش بنیاد افزود: یکی از خروجی‌های طرح سیرت این بود که بنیاد با دانشگاه‌ها وارد تعامل متمرکز شد به این نحو که ارتباطات مالی و آموزشی خود را به‌جای حدود ۲۲۰۰ دانشگاه در ۵ مرکز منظم متمرکز کرد که این مسئله سبب شفافیت‌های مالی و آماری برای بنیاد و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شد و به خروج دانشجو از چرخه پرداخت شهریه منجر شد و روسای آموزش بنیاد استان‌ها نیز توانستند امور تخصصی و آموزشی خود را با سهولت بیشتری انجام دهند.

وی با اشاره به این‌که اکنون ۸۰ درصد دانشگاه‌های کشور تحت پوشش طرح سیرت قرار گرفتند گفت: با ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز که حدود ۸۰۰ دانشگاه را شامل می‌شود در حال مذاکره هستیم و تعاملات خوبی را نیز با وزارت علوم و وزارت بهداشت انجام داده‌ایم تا پیش از پایان سال به نتایج خوبی برسیم.

مدیرکل آموزش بنیاد بابیان این‌که در راستای اجرای طرح سیرت، با سازمان سنجش و آموزش کشور، دانشگاه‌های پیام نور، علمی کاربردی، آزاد و وزارت آموزش‌وپرورش پروتکل همکاری امضا شده است گفت: با این پروتکل و از طریق هماهنگی با فناوری اطلاعات و حراست هر سازمان، اطلاعات آموزشی و مالی دانشجویان و دانش آموزان از طریق وب‌سرویس در اختیار بنیاد قرار می‌گیرد.

فقیه در خصوص مشکلات شهریه دانشجویان دانشگاه‌ها نیز اظهار داشت: در خصوص شهریه دانشجویان، تعاملات خوبی با دانشگاه‌ها برقرارشده و با توجه به حسن نیت بنیاد برای کمک به دانشگاه‌ها ساز و کار‌های مناسبی در حال اجرا است.

مدیرکل آموزش بنیاد با اشاره به برگزاری جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار در اسفندماه سال جاری در تهران گفت: در چند سال اخیر مراسم تجلیل از دانش آموزان، طلاب، دانشجویان وبرترین‌های آزمون سراسری شاهد و ایثارگر به‌صورت جداگانه برگزار می‌شد که به‌منظور اثربخشی این تجلیل و استفاده بهینه از منابع و معرفی نخبگان، ممتازین و سرآمدان شاهد و ایثارگر به جامعه با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های آموزشی شامل وزارتخانه‌های علوم، بهداشت، و آموزش‌وپرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و مدیریت حوزه‌های علمیه اقدام به برگزاری جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار نمود که این جشنواره نتیجه فعالیت‌های آموزشی هر دستگاه را در طرح شاهد مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

انتهای پیام/

نظر شما